[ TIP+Q] Luzy dyferencjału oraz torstena, kasacja luzów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Witam. Mam podobny problem co u was. Po głębszym przyjrzeniu się od spodu samochodu stuki dochodzą tak jakby z tylnej części skrzyni, prawdopodobnie torsen. Mam ochotę sam skasować ten luz na torsenie bo nie za bardzo ufam pobliskim mechanikom a i na pewno nigdy tego nie robili. Pytanie moje brzmi ; Czy trzeba wyjmować skrzynię, czy można to zrobić na samochodzie? Prosiłbym żeby ktoś z was kto to robił opisał jak się do tego zabrać, najlepiej krok po kroku. Czy wyrobiona poduszka pod skrzynią może powodować "koszenie się " skrzyni z wałem i dlatego robi się tam luz i przy tym stukanie? Po czym zdiagnozować czy poduszka pod skrzynią jest wyrobiona? u mnie wyglądają raczej na całe. Przy szarpaniu na wstecznym trochę się odchylają do góry.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 sie 2012, 22:06
- Lokalizacja: Siedlce
Luzu w torsenie raczej nie skasujesz, napewno nie na aucie. Podejrzewam że to luz na dyfrze albo na wale.
Jak poduszka się rusza to jest zużyta, u mnie wyglądały dobrze nawet podważane łapką nie budziły podejrzeń a po wymontowaniu jedna się rozleciała na pół. To są poduszki olejowe i jeśli któraś jest mokra to już jest do wymiany.
Jak poduszka się rusza to jest zużyta, u mnie wyglądały dobrze nawet podważane łapką nie budziły podejrzeń a po wymontowaniu jedna się rozleciała na pół. To są poduszki olejowe i jeśli któraś jest mokra to już jest do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Gdy wymieniałem sprzęgło to przyjrzałem się tylnemu mostowi. Jak zdjąłem wał to ruszyłem tą flanszą która wchodzi od wału do mostu. Luzu praktycznie nie było ( jak ruszałem flanszą to około 1 cm zanim ruszyły się półośki ) . Ale gdy ruszyłem dynamicznie to niestety był taki metaliczny stuk. Powiedzcie jak u was jest? czy powinien być ten dźwięk?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Mam to samo walczę z tym odkąd mam auto czyli jakieś 4 lata( może nie tyle jakieś stuki przy ruszaniu co szarpanie przy zmianie biegów, przy ruszaniu słychać taki metaliczny dźwięk jak puszczam gwałtownie sprzęgło) wymieniłem już wszystkie poduszki od silnika aż po most. przy okazji półośki tylne z przegubami i miesiąc temu cały most( w idealnym stanie od 2.7 biturbo automat z małym przebiegiem) niestety dalej jest to samo. W tamtym roku wymieniałem sprzęgło myślałem że może dwu-mas jest winny ale on był w bardzo dobrym stanie. Wcześniej sprawdzałem na kanale skąd ten dźwięk dochodzi i tak jak by z końca skrzyni ale ciężko ocenić dokładnie . To musi być jakiś element w skrzyni. w automacie to nie występuje bo cały czas układ "ciągnie do przodu" w manualu z górki jest ok a pod górę już lipa. Przy ruszaniu wałem też jest taki metaliczny dźwięk dochodzący z mostu zarówno na starym moście jak i na nowym, w aucie z automatem to samo więc to chyba normalnejakubczyk_7 pisze:Gdy wymieniałem sprzęgło to przyjrzałem się tylnemu mostowi. Jak zdjąłem wał to ruszyłem tą flanszą która wchodzi od wału do mostu. Luzu praktycznie nie było ( jak ruszałem flanszą to około 1 cm zanim ruszyły się półośki ) . Ale gdy ruszyłem dynamicznie to niestety był taki metaliczny stuk. Powiedzcie jak u was jest? czy powinien być ten dźwięk?
Ja też muszę się zająć w końcu tym pukaniem. Tylko że ja mam FWD.
Przy zmianie biegu szczególnie przy redukcji jest takie "łuuup!" Jakby skrzynia nie była przykręcona do poduszek. Podejrzewam poduszki, bo na kanale po zmianie z N na D skrzynia unosi się o 2cm a przecież w tym czasie moment przekazywany na koła jest prawie żaden...
Tylko ta cena LMO... Masakra.
Może ktoś z napędem na przód mógłby sprawdzić ile unosi się tyłek skrzyni przy zmianie z N na D?
Przy zmianie biegu szczególnie przy redukcji jest takie "łuuup!" Jakby skrzynia nie była przykręcona do poduszek. Podejrzewam poduszki, bo na kanale po zmianie z N na D skrzynia unosi się o 2cm a przecież w tym czasie moment przekazywany na koła jest prawie żaden...
Tylko ta cena LMO... Masakra.
Może ktoś z napędem na przód mógłby sprawdzić ile unosi się tyłek skrzyni przy zmianie z N na D?
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.
Wiem że stary wątek, ale może go trochę odświeżę
Mam TIPa i quattro i ten sam problem - stuknięcia przy zmianie siły napędowej (silnik vs koła), występuje praktycznie tylko przy niskich biegach i podczas szybkiego naciskania i puszczania gazu oraz przy przełączaniu 2-1, 1-2 jadąc bez gazu.
Dodatkowo problem nie występuje zawsze, czasem jest go ciężko wywołać z racji braku sprzęgła i jest dużo bardziej odczuwalny na gorącym silniku, a szczególnie w czasie jazdy w korku.
Miałem około 1 cm luz z tyłu wału przy dyfrze. Oddałem dyfer do regeneracji. Teraz już stuków głuchych nie słychać (dochodziły z tylnego dyfra). Jednak mniej :dzięczne" stuki nadal są. Aktualnie podejrzewam, że jak były luzy z tyłu to pewnie są też z przodu. Mechanik (po usłyszeniu symptomów) podejrzewa raczej torsena niż przedni dyfer ale jego też nie wyklucza.
Czekam teraz na termin w warsztacie, który się zajmuje włąśnie regeneracją dyferencjałów.
Mam też założony swój wątek na temat tego problemu:
-tip-q-mocne-uderzenia-stuki-nagle-naci ... t91995.htm
Mam TIPa i quattro i ten sam problem - stuknięcia przy zmianie siły napędowej (silnik vs koła), występuje praktycznie tylko przy niskich biegach i podczas szybkiego naciskania i puszczania gazu oraz przy przełączaniu 2-1, 1-2 jadąc bez gazu.
Dodatkowo problem nie występuje zawsze, czasem jest go ciężko wywołać z racji braku sprzęgła i jest dużo bardziej odczuwalny na gorącym silniku, a szczególnie w czasie jazdy w korku.
Miałem około 1 cm luz z tyłu wału przy dyfrze. Oddałem dyfer do regeneracji. Teraz już stuków głuchych nie słychać (dochodziły z tylnego dyfra). Jednak mniej :dzięczne" stuki nadal są. Aktualnie podejrzewam, że jak były luzy z tyłu to pewnie są też z przodu. Mechanik (po usłyszeniu symptomów) podejrzewa raczej torsena niż przedni dyfer ale jego też nie wyklucza.
Czekam teraz na termin w warsztacie, który się zajmuje włąśnie regeneracją dyferencjałów.
Mam też założony swój wątek na temat tego problemu:
-tip-q-mocne-uderzenia-stuki-nagle-naci ... t91995.htm
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
I jak kolego?kadowałeś ten luz?
Ja chyba dorosłem do tego i już zamówiłem podkładki do kasowania luzu w przednim mechanizmie różnicowym. Jak macie wszystkie poduchy wymienione i podpore to zostaje albo tylny dyfer albo niestety przedni mechanizm. U mnie wychodzi na to że przedni ma luz. Jak zabiorę się za to to cykne pare fotek
Ja chyba dorosłem do tego i już zamówiłem podkładki do kasowania luzu w przednim mechanizmie różnicowym. Jak macie wszystkie poduchy wymienione i podpore to zostaje albo tylny dyfer albo niestety przedni mechanizm. U mnie wychodzi na to że przedni ma luz. Jak zabiorę się za to to cykne pare fotek