Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Luzy dyferencjału oraz torstena, kasacja luzów.

Układ napędowy i skrzynie biegów
jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 18 paź 2013, 15:08

Witam. Mam podobny problem co u was. Po głębszym przyjrzeniu się od spodu samochodu stuki dochodzą tak jakby z tylnej części skrzyni, prawdopodobnie torsen. Mam ochotę sam skasować ten luz na torsenie bo nie za bardzo ufam pobliskim mechanikom a i na pewno nigdy tego nie robili. Pytanie moje brzmi ; Czy trzeba wyjmować skrzynię, czy można to zrobić na samochodzie? Prosiłbym żeby ktoś z was kto to robił opisał jak się do tego zabrać, najlepiej krok po kroku. Czy wyrobiona poduszka pod skrzynią może powodować "koszenie się " skrzyni z wałem i dlatego robi się tam luz i przy tym stukanie? Po czym zdiagnozować czy poduszka pod skrzynią jest wyrobiona? u mnie wyglądają raczej na całe. Przy szarpaniu na wstecznym trochę się odchylają do góry.

lukaszek1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: lukaszek1981 » 01 sty 2014, 21:15

Luzu w torsenie raczej nie skasujesz, napewno nie na aucie. Podejrzewam że to luz na dyfrze albo na wale.
Jak poduszka się rusza to jest zużyta, u mnie wyglądały dobrze nawet podważane łapką nie budziły podejrzeń a po wymontowaniu jedna się rozleciała na pół. To są poduszki olejowe i jeśli któraś jest mokra to już jest do wymiany.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 sty 2014, 15:41

Gdy wymieniałem sprzęgło to przyjrzałem się tylnemu mostowi. Jak zdjąłem wał to ruszyłem tą flanszą która wchodzi od wału do mostu. Luzu praktycznie nie było ( jak ruszałem flanszą to około 1 cm zanim ruszyły się półośki ) . Ale gdy ruszyłem dynamicznie to niestety był taki metaliczny stuk. Powiedzcie jak u was jest? czy powinien być ten dźwięk?

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 16 sty 2016, 08:14

Mam ten sam objaw głuche puknięcie przy ruszaniu

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 18 mar 2016, 17:51

Ja to też mam i za pierona nie moge wyczaić
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 18 mar 2016, 22:07

jakubczyk_7 pisze:Gdy wymieniałem sprzęgło to przyjrzałem się tylnemu mostowi. Jak zdjąłem wał to ruszyłem tą flanszą która wchodzi od wału do mostu. Luzu praktycznie nie było ( jak ruszałem flanszą to około 1 cm zanim ruszyły się półośki ) . Ale gdy ruszyłem dynamicznie to niestety był taki metaliczny stuk. Powiedzcie jak u was jest? czy powinien być ten dźwięk?
Mam to samo <uoee> walczę z tym odkąd mam auto czyli jakieś 4 lata( może nie tyle jakieś stuki przy ruszaniu co szarpanie przy zmianie biegów, przy ruszaniu słychać taki metaliczny dźwięk jak puszczam gwałtownie sprzęgło) wymieniłem już wszystkie poduszki od silnika aż po most. przy okazji półośki tylne z przegubami i miesiąc temu cały most( w idealnym stanie od 2.7 biturbo automat z małym przebiegiem) niestety dalej jest to samo. W tamtym roku wymieniałem sprzęgło myślałem że może dwu-mas jest winny ale on był w bardzo dobrym stanie. Wcześniej sprawdzałem na kanale skąd ten dźwięk dochodzi i tak jak by z końca skrzyni ale ciężko ocenić dokładnie :/. To musi być jakiś element w skrzyni. w automacie to nie występuje bo cały czas układ "ciągnie do przodu" w manualu z górki jest ok a pod górę już lipa. Przy ruszaniu wałem też jest taki metaliczny dźwięk dochodzący z mostu zarówno na starym moście jak i na nowym, w aucie z automatem to samo więc to chyba normalne :p

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 19 mar 2016, 16:30

Ja też muszę się zająć w końcu tym pukaniem. Tylko że ja mam FWD.
Przy zmianie biegu szczególnie przy redukcji jest takie "łuuup!" Jakby skrzynia nie była przykręcona do poduszek. Podejrzewam poduszki, bo na kanale po zmianie z N na D skrzynia unosi się o 2cm a przecież w tym czasie moment przekazywany na koła jest prawie żaden...
Tylko ta cena LMO... Masakra.

Może ktoś z napędem na przód mógłby sprawdzić ile unosi się tyłek skrzyni przy zmianie z N na D?
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 13 paź 2016, 18:51

Jakieś zmiany w temacie?
Pomogłem? Kliknij

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 10 mar 2018, 20:28

Wiem że stary wątek, ale może go trochę odświeżę :)
Mam TIPa i quattro i ten sam problem - stuknięcia przy zmianie siły napędowej (silnik vs koła), występuje praktycznie tylko przy niskich biegach i podczas szybkiego naciskania i puszczania gazu oraz przy przełączaniu 2-1, 1-2 jadąc bez gazu.
Dodatkowo problem nie występuje zawsze, czasem jest go ciężko wywołać z racji braku sprzęgła :) i jest dużo bardziej odczuwalny na gorącym silniku, a szczególnie w czasie jazdy w korku.

Miałem około 1 cm luz z tyłu wału przy dyfrze. Oddałem dyfer do regeneracji. Teraz już stuków głuchych nie słychać (dochodziły z tylnego dyfra). Jednak mniej :dzięczne" stuki nadal są. Aktualnie podejrzewam, że jak były luzy z tyłu to pewnie są też z przodu. Mechanik (po usłyszeniu symptomów) podejrzewa raczej torsena niż przedni dyfer ale jego też nie wyklucza.

Czekam teraz na termin w warsztacie, który się zajmuje włąśnie regeneracją dyferencjałów.
Mam też założony swój wątek na temat tego problemu:
-tip-q-mocne-uderzenia-stuki-nagle-naci ... t91995.htm
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 lip 2018, 12:54

I jak kolego?kadowałeś ten luz?
Ja chyba dorosłem do tego i już zamówiłem podkładki do kasowania luzu w przednim mechanizmie różnicowym. Jak macie wszystkie poduchy wymienione i podpore to zostaje albo tylny dyfer albo niestety przedni mechanizm. U mnie wychodzi na to że przedni ma luz. Jak zabiorę się za to to cykne pare fotek

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 02 lip 2018, 13:40

u mnie tył oraz przeguby tylne, lekki luz na wale i przód, chociaż przód bardziej wibracje niż luzy. kliknij na mój wątek powyżej tam zdaje relacje w miarę na bieżąco. Trochę ostatnio był przestój ale się teraz wziałem za temat :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl