A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan
Witam wszystkich
Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.(jak dobrze wyczytalem wystepowal ten motor rowniez w innych modelach AUDI) Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW) tak wiec mam kilka pytan (na niektore samemu sobie odowiadam i prosze was o ewentualnie rzucenie okiem i potwierdzenie -> forum przejrzalem, poczytalem ale niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)
Auto z USA z moca 310koni - aktualnie 80tys km. Kupione od rodziny wiec na szczescie nie zaden ulep
1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
3) Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
5) Elektronik w wojewodztwie lodzkim? Ktos kto zarowno przekoduje auto z US na EUR, jak i ewentualnie np. ogarnie wymiane lamp na poliftowe ledy
6) Czy w aucie warto podnosic software do najnowszej wersji ? (pytam bo w BMW niejednokrotnie sporo sie poprawialo)
7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7? (o bagnecie oleju juz wyczytalem i mam zamiar go zamowic - z tym ze finalnie nie wiem czy w koncu jest mozliwosc jego dolozenia czy nie)
(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
8) Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
PS. Przepraszam jesli umiescilem temat w niewlasciwym dziale - trudno mi bylo dopasowac odpowiedni - albo zadalem glupie pytanie
Z gory dziekuje za odpowiedz
Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.(jak dobrze wyczytalem wystepowal ten motor rowniez w innych modelach AUDI) Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW) tak wiec mam kilka pytan (na niektore samemu sobie odowiadam i prosze was o ewentualnie rzucenie okiem i potwierdzenie -> forum przejrzalem, poczytalem ale niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)
Auto z USA z moca 310koni - aktualnie 80tys km. Kupione od rodziny wiec na szczescie nie zaden ulep
1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
3) Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
5) Elektronik w wojewodztwie lodzkim? Ktos kto zarowno przekoduje auto z US na EUR, jak i ewentualnie np. ogarnie wymiane lamp na poliftowe ledy
6) Czy w aucie warto podnosic software do najnowszej wersji ? (pytam bo w BMW niejednokrotnie sporo sie poprawialo)
7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7? (o bagnecie oleju juz wyczytalem i mam zamiar go zamowic - z tym ze finalnie nie wiem czy w koncu jest mozliwosc jego dolozenia czy nie)
(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
8) Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
PS. Przepraszam jesli umiescilem temat w niewlasciwym dziale - trudno mi bylo dopasowac odpowiedni - albo zadalem glupie pytanie
Z gory dziekuje za odpowiedz
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Gratuluję!audiuseer pisze:Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.
Jakimi BMW przedtem jeździłeś? Jak wrażenie po przesiadce? Mnie trochę rzeczy irytowało i nadal irytuje. Ale już mniej, niż na początkuaudiuseer pisze:Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW)
Auto nie jest tanie w zakupie a silnik się niemal nie psuje - więc i niewiele ludzie o nim piszą.audiuseer pisze:niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)
Tak - jak zwykle przy ZF - miska+filtr+olej po 80 tys. km.audiuseer pisze:Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
Nie narzekaj - skrzynie ZF sa pancerne. Biewiem, jakie problemy miałeś ze swoja? Ja u siebie nie miałem żadnych. Kolega ma E61 z przebiegiem 300 tys. km i też jeździ bezproblemowo. Trzeba tylko olej wymieniać. DSG już tak "bezobsługowa" nie jest.
TFSI nie miały problemu z nagarem. FSI miały taki problem.audiuseer pisze:czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI
Wymienić - nieduży koszt.audiuseer pisze:Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
hmm.. przy 400 tys. km?audiuseer pisze: Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
- Imię: Amiszewski
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... czyny.html
Główną przyczyną problemów z nagarem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest umieszczenie wtryskiwacza paliwa w komorze spalania. W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny (bądź oleju napędowego) paliwo jest podawane do kolektora dolotowego, w którym miesza się ono z powietrzem, po czym zostaje wpuszczone do komory cylindra poprzez zawory dolotowe. Poprzez stały obieg mieszanki paliwowo-powietrznej trzonki zaworów są stale przez nią czyszczone. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa to właśnie trzonki zaworów są miejscem gdzie dochodzi do wyraźnego gromadzenia się bardzo dużych ilości nagaru.
Główną przyczyną problemów z nagarem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest umieszczenie wtryskiwacza paliwa w komorze spalania. W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny (bądź oleju napędowego) paliwo jest podawane do kolektora dolotowego, w którym miesza się ono z powietrzem, po czym zostaje wpuszczone do komory cylindra poprzez zawory dolotowe. Poprzez stały obieg mieszanki paliwowo-powietrznej trzonki zaworów są stale przez nią czyszczone. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa to właśnie trzonki zaworów są miejscem gdzie dochodzi do wyraźnego gromadzenia się bardzo dużych ilości nagaru.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jest wiadome że w silnikach wolnossących (FSI) ten problem jest dokuczliwy (słynne RS4: http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html). W silnikach doładowanych (TFSI) problem raczej nie występuje. (zapewne bardziej dynamiczny przepływ powietrza przez zawory ssące)amisz pisze:W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Obojetnie, oba bardzo do siebie zblizone i oba sa bardzo dobrym wyborem.audiuseer pisze:1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
Zalecana o ile sie nie myle co 60 tys. co do oleju to orginalny Audi/VW jest jak najbardziej ok.audiuseer pisze:2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
Tu raczej nie bedziesz mial problemow chyba ze jakies wieksze przebieg sie pojawi, choc nawet przy wiekszych przebiegach w tych silnikach nic o rozrządzie nie slyszalem.audiuseer pisze:4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
Polecam Compsport oddział w Łodzi.audiuseer pisze:4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
Nie ma, i słabsze TFSI też nie mają, problem jest w silnikach z bezpośrednim wtryskim bez doładowania. Zreszta możesz u mnie spojrzeć w temacie jest zdjecie jak zawory wyglądały przy przebiegu 140tys.audiuseer pisze:(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
Jak wszystko dobrze "śmiga" to nie ma po co.audiuseer pisze:Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
Zrób chociaż soft u dobrego tunera, te silniki nie "jadą" w serii.audiuseer pisze:7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7?
Nic nie da żadne odmulanie, jeśli juz nagar się pojawi to jest tak trudny do usunięcia że żadne odmulanie nie pomaga.kris-KS pisze:Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu
460KM/550NM Compsport Stage 2
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nic z tego. Mylisz RS4 z 1.9TDi Szybszą jazdą można oczyścić kierownice turbiny w dieslu a nie gniazda zaworów w głowicy lub kolektor dolotowy. Uwierz, że nikt, kto kupuje RS4, nie wydaje tyle kasy, żeby jeździć "anemicznie". Po zapchaniu kanałów ssących trzeba tam zrobić mechaniczne, upierdliwe czyszczenie i operacja nie jest prosta ani tania (słyszałem o ciśnieniowym czyszczeniu za pomocą jakichś zmielonych łupin orzecha jako materiałem ściernym - coś w rodzaju piaskowania, tylko bez prawdziwego piasku)kris-KS pisze:Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu
Problem wynika z połączenia: silnik wolnossący (brak dynamicznego przepływu powietrza, które zabrałoby ze sobą ew. zanieczyszczenia) + wtrysk bezpośredni (brak wtrysku w kolektorze ssącym - paliwo nie spłucze ew. zanieczyszczeń).
Tutaj foto z silnika FSI (wolnossącego) przed i po czyszczeniu:
Edit: nie jest to problem wyłącznie VW/Audi, każda marka ma kłopot z silnikiem wolnossącym i wtryskiem bezpośrednim. Niektórzy kombinują z dotryskiem paliwa w kolektorze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 333KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Najczęściej problem z rozrządem przy 100k przebiegu jest w samochodach, które realnie mają większe przebiegi albo do tych 100k km miały olej zmieniany dwa-trzy razy
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:
1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?
1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
1. Najlepszy to kwestia sporna :D , po prostu wybierz 0w40 /5w40 / 0w30/5w30 dobrego producenta spelniajacy norme i wymieniaj max co 15tys kilometrów. Wchodzi około 6,8 litra.pacholekck pisze:Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:
1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?
2. W tipie mówią żeby wymieniac olej co 100-120tys, co do sposobu wymiany to sądze ze najlepiej doradzi specjalistyczny zaklad zajmujacy sie skrzyniami.
3. Rozrzadu nie ruszasz chyba ze zacznie hałasować.
4. Ja wymieniam co 60tys, o ile dobrze pamietam to wchodzi 0,7 litra, ostatnio wlewalem fuchsa dedykowany ale inni producenci tez maja swoje produkty. Wymina poprzez zwykle spuszczenie/wlanie.
460KM/550NM Compsport Stage 2
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga