Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
audiuseer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
Imię: Tomasz
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan

Post autor: audiuseer » 14 wrz 2017, 19:34

Witam wszystkich
Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.(jak dobrze wyczytalem wystepowal ten motor rowniez w innych modelach AUDI) Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW) tak wiec mam kilka pytan (na niektore samemu sobie odowiadam i prosze was o ewentualnie rzucenie okiem i potwierdzenie -> forum przejrzalem, poczytalem ale niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)

Auto z USA z moca 310koni - aktualnie 80tys km. Kupione od rodziny wiec na szczescie nie zaden ulep :)

1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
3) Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
5) Elektronik w wojewodztwie lodzkim? Ktos kto zarowno przekoduje auto z US na EUR, jak i ewentualnie np. ogarnie wymiane lamp na poliftowe ledy :)
6) Czy w aucie warto podnosic software do najnowszej wersji ? (pytam bo w BMW niejednokrotnie sporo sie poprawialo)
7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7? (o bagnecie oleju juz wyczytalem i mam zamiar go zamowic - z tym ze finalnie nie wiem czy w koncu jest mozliwosc jego dolozenia czy nie)
(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
8) Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?

PS. Przepraszam jesli umiescilem temat w niewlasciwym dziale - trudno mi bylo dopasowac odpowiedni - albo zadalem glupie pytanie :-)

Z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 wrz 2017, 23:01

audiuseer pisze:Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.
Gratuluję! :)
audiuseer pisze:Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW)
Jakimi BMW przedtem jeździłeś? Jak wrażenie po przesiadce? :) Mnie trochę rzeczy irytowało i nadal irytuje. Ale już mniej, niż na początku :)
audiuseer pisze:niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)
Auto nie jest tanie w zakupie a silnik się niemal nie psuje - więc i niewiele ludzie o nim piszą.
audiuseer pisze:Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
Tak - jak zwykle przy ZF - miska+filtr+olej po 80 tys. km.
Nie narzekaj - skrzynie ZF sa pancerne. Biewiem, jakie problemy miałeś ze swoja? Ja u siebie nie miałem żadnych. Kolega ma E61 z przebiegiem 300 tys. km i też jeździ bezproblemowo. Trzeba tylko olej wymieniać. DSG już tak "bezobsługowa" nie jest.
audiuseer pisze:czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI
TFSI nie miały problemu z nagarem. FSI miały taki problem.
audiuseer pisze:Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
Wymienić - nieduży koszt.
audiuseer pisze: Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu?
hmm.. przy 400 tys. km?

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 20 wrz 2017, 11:06

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... czyny.html
Główną przyczyną problemów z nagarem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest umieszczenie wtryskiwacza paliwa w komorze spalania. W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny (bądź oleju napędowego) paliwo jest podawane do kolektora dolotowego, w którym miesza się ono z powietrzem, po czym zostaje wpuszczone do komory cylindra poprzez zawory dolotowe. Poprzez stały obieg mieszanki paliwowo-powietrznej trzonki zaworów są stale przez nią czyszczone. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa to właśnie trzonki zaworów są miejscem gdzie dochodzi do wyraźnego gromadzenia się bardzo dużych ilości nagaru.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 wrz 2017, 11:10

amisz pisze:W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny
Jest wiadome że w silnikach wolnossących (FSI) ten problem jest dokuczliwy (słynne RS4: http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html). W silnikach doładowanych (TFSI) problem raczej nie występuje. (zapewne bardziej dynamiczny przepływ powietrza przez zawory ssące)

kris-KS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: kris-KS » 18 lut 2018, 18:08

Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu <okok>

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 19 lut 2018, 06:44

audiuseer pisze:1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
Obojetnie, oba bardzo do siebie zblizone i oba sa bardzo dobrym wyborem.
audiuseer pisze:2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
Zalecana o ile sie nie myle co 60 tys. co do oleju to orginalny Audi/VW jest jak najbardziej ok.
audiuseer pisze:4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
Tu raczej nie bedziesz mial problemow chyba ze jakies wieksze przebieg sie pojawi, choc nawet przy wiekszych przebiegach w tych silnikach nic o rozrządzie nie slyszalem.
audiuseer pisze:4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
Polecam Compsport oddział w Łodzi.
audiuseer pisze:(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
Nie ma, i słabsze TFSI też nie mają, problem jest w silnikach z bezpośrednim wtryskim bez doładowania. Zreszta możesz u mnie spojrzeć w temacie jest zdjecie jak zawory wyglądały przy przebiegu 140tys.
audiuseer pisze:Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
Jak wszystko dobrze "śmiga" to nie ma po co.
audiuseer pisze:7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7?
Zrób chociaż soft u dobrego tunera, te silniki nie "jadą" w serii.
kris-KS pisze:Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu
Nic nie da żadne odmulanie, jeśli juz nagar się pojawi to jest tak trudny do usunięcia że żadne odmulanie nie pomaga.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lut 2018, 10:46

kris-KS pisze:Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu
Nic z tego. Mylisz RS4 z 1.9TDi :) Szybszą jazdą można oczyścić kierownice turbiny w dieslu a nie gniazda zaworów w głowicy lub kolektor dolotowy. Uwierz, że nikt, kto kupuje RS4, nie wydaje tyle kasy, żeby jeździć "anemicznie". Po zapchaniu kanałów ssących trzeba tam zrobić mechaniczne, upierdliwe czyszczenie i operacja nie jest prosta ani tania (słyszałem o ciśnieniowym czyszczeniu za pomocą jakichś zmielonych łupin orzecha jako materiałem ściernym - coś w rodzaju piaskowania, tylko bez prawdziwego piasku)
Problem wynika z połączenia: silnik wolnossący (brak dynamicznego przepływu powietrza, które zabrałoby ze sobą ew. zanieczyszczenia) + wtrysk bezpośredni (brak wtrysku w kolektorze ssącym - paliwo nie spłucze ew. zanieczyszczeń).
Tutaj foto z silnika FSI (wolnossącego) przed i po czyszczeniu:
Obrazek

Edit: nie jest to problem wyłącznie VW/Audi, każda marka ma kłopot z silnikiem wolnossącym i wtryskiem bezpośrednim. Niektórzy kombinują z dotryskiem paliwa w kolektorze :)

NaviTronic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
Imię: Edgar
Moje auto: RS6 C7
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: NaviTronic » 26 lut 2018, 08:20

CTUA problem z rozrządem ma juz po 100 km , ,słychac to na zimnym silniku przy pierwszym odpalaniu jedni nazywaja "ten typ tak ma" a drudzy wymieniaja oczywiscie nie wszystkie w zaleznosci od jakosci eksploatowania ale wiekszosc jednak ma

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 10 kwie 2018, 18:28

Najczęściej problem z rozrządem przy 100k przebiegu jest w samochodach, które realnie mają większe przebiegi albo do tych 100k km miały olej zmieniany dwa-trzy razy :)
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

pacholekck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków/Kielce

Post autor: pacholekck » 11 sty 2019, 10:13

Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:

1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 11 sty 2019, 11:34

pacholekck pisze:Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:

1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?
1. Najlepszy to kwestia sporna :D , po prostu wybierz 0w40 /5w40 / 0w30/5w30 dobrego producenta spelniajacy norme i wymieniaj max co 15tys kilometrów. Wchodzi około 6,8 litra.
2. W tipie mówią żeby wymieniac olej co 100-120tys, co do sposobu wymiany to sądze ze najlepiej doradzi specjalistyczny zaklad zajmujacy sie skrzyniami.
3. Rozrzadu nie ruszasz chyba ze zacznie hałasować.
4. Ja wymieniam co 60tys, o ile dobrze pamietam to wchodzi 0,7 litra, ostatnio wlewalem fuchsa dedykowany ale inni producenci tez maja swoje produkty. Wymina poprzez zwykle spuszczenie/wlanie.
460KM/550NM Compsport Stage 2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga