Slizga sie sprzeglo/skrzynia na zimnym? A6 C7
Slizga sie sprzeglo/skrzynia na zimnym? A6 C7
Witam. Panowie, mam problem z autem lub z sobą - druga opcja równie prawdopodobna. Jestem pedantem jeśli chodzi o jazde, utrzymanie auta itd. ( dlatego jezdze Audi). Od około 4 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C7 313PS z 13roku. Auto zakupilem osobiście w Salonie Audi koło Dortmundu,więc co do przeszłości ,pochodzenia mam absolutną pewność,która nie podlega najmniejszej negocjacji. Auto w momencie zakupu 99tys. km. ,obecnie 112tys. km. Przy 99tys. w salonie Audi w niemczech zmienili mi jeszcze olej w skrzyni biegów o co mocno prosilem, ogolnie nie chceli- twierdzac ze sie tego nie robi,uparłem się i mam,jest ok.
Auto jezdzi jak szalone, nie sprawia żadnych problemow, zmienilem klocki,olej,opony i jezdze. Od około miesiaca jezdze rzadziej czyli raz na dwa dni,raz na trzy dni i auto ma czas zeby sobie postac,dobrze wystygnąć ( ostatnio temperatury u mnie w nocy 2-7stopni) takze tymbardziej . No i jest wątek tematu - odpalam auto rano,ruszam ,biegi zmienia perfekt - ujechalem od domu jakies 200-300m i zakładamy mam 4ty bieg i 40km/h
wciskam gaz iii... auto jedzie,ale obroty jakby lecą do 3500-4000 i wytrwarza się jakby taki nadbieg, auto musi dogonić te obroty
czy wrzucę na sport, czy manualnie zmieniam, czy tez na D , problem zauwazylem tak okolo 2tyg temu( mozliwe ze bylo tak wczesniej,ale nie zwrocilem na to uwagi) ale nie przemyslalem tego az do dnia wczorajszego ,mowie cholera, slizga sie sprzeglo i to ostro,ale przeciez to automat, wiec co,mam zepsute sprzeglo lub skrzynie w solidnej c7 ktora ma najechane 100tys km.?
Jest to taki jakby uslizg,niezaleznie na ktorym biegu jade,obroty jakby wzrastają z dodaniem gazu i auto /predkosciomierz je goni - coś na zasadzie ślizgającego się sprzęgła w manualu. Ogólnie z tą skrzynią nie dzieje się nic więcej,biegi przerzuca idealnie. Z bardzo ważnych rzeczy :
Opisywany objaw występuje tylko na dystansie 1500-2000metrów od startu - tylko po przestanej nocy lub dwoch, jezeli auto już raz dziennie jechało jakąkolwiek odległość to tego objawu nie ma. Jest to tylko na zupełnie zimnym silniku i skrzyni.
moze jest cos nie tak po tej wymianie oleju w aso? jest go za duzo/za malo? lub moze po prostu ma tak byc? ten problem jest nawet dla mnie- pedanta -niezbyt przeszkadzajacy,ale chodzi o fakt,ze kupilem auto z roczna gwarancja audi no i gdyby faktycznie byl problem ze skrzynia to bym ja reklamowal,dzialalbym w tym kierunku,ale czy jest z czym? Prosze Was, najchetniej uzytkownikow C7 lub osoby majace jakies doswiadczenie w tym temacie o podpowiedzi. Pozdro
Auto jezdzi jak szalone, nie sprawia żadnych problemow, zmienilem klocki,olej,opony i jezdze. Od około miesiaca jezdze rzadziej czyli raz na dwa dni,raz na trzy dni i auto ma czas zeby sobie postac,dobrze wystygnąć ( ostatnio temperatury u mnie w nocy 2-7stopni) takze tymbardziej . No i jest wątek tematu - odpalam auto rano,ruszam ,biegi zmienia perfekt - ujechalem od domu jakies 200-300m i zakładamy mam 4ty bieg i 40km/h
wciskam gaz iii... auto jedzie,ale obroty jakby lecą do 3500-4000 i wytrwarza się jakby taki nadbieg, auto musi dogonić te obroty
czy wrzucę na sport, czy manualnie zmieniam, czy tez na D , problem zauwazylem tak okolo 2tyg temu( mozliwe ze bylo tak wczesniej,ale nie zwrocilem na to uwagi) ale nie przemyslalem tego az do dnia wczorajszego ,mowie cholera, slizga sie sprzeglo i to ostro,ale przeciez to automat, wiec co,mam zepsute sprzeglo lub skrzynie w solidnej c7 ktora ma najechane 100tys km.?
Jest to taki jakby uslizg,niezaleznie na ktorym biegu jade,obroty jakby wzrastają z dodaniem gazu i auto /predkosciomierz je goni - coś na zasadzie ślizgającego się sprzęgła w manualu. Ogólnie z tą skrzynią nie dzieje się nic więcej,biegi przerzuca idealnie. Z bardzo ważnych rzeczy :
Opisywany objaw występuje tylko na dystansie 1500-2000metrów od startu - tylko po przestanej nocy lub dwoch, jezeli auto już raz dziennie jechało jakąkolwiek odległość to tego objawu nie ma. Jest to tylko na zupełnie zimnym silniku i skrzyni.
moze jest cos nie tak po tej wymianie oleju w aso? jest go za duzo/za malo? lub moze po prostu ma tak byc? ten problem jest nawet dla mnie- pedanta -niezbyt przeszkadzajacy,ale chodzi o fakt,ze kupilem auto z roczna gwarancja audi no i gdyby faktycznie byl problem ze skrzynia to bym ja reklamowal,dzialalbym w tym kierunku,ale czy jest z czym? Prosze Was, najchetniej uzytkownikow C7 lub osoby majace jakies doswiadczenie w tym temacie o podpowiedzi. Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wygląda na zalany zły olej, ale wymieniany był w ASO, więc teoretycznie powinno być w porządku. Masz jakieś dokumenty potwierdzające wymianę, np. fakturę? Przy tańszym oleju występuje taki objaw na zimnym silniku. Może być tak, że jest go za mało. To akurat można sprawdzić samemu odkręcając korek. W razie czego mogę opisać szczegóły.
Tak,wymieniany był w ASO i to w takim naprawde wbijajacym w oslupienie, około 300-400 najnowszych Audic na placu w tym najbardziej sportowe wersje,to nie wiedzieliby jak to zrobic w "zwyklym" dla nich 3.0 BITDI?
Fakture mam, koszt 340euro.
Uzyte czesci/materialy to :
5. (01) G 060162A2 ATF FLUID 35.50euro x 7 Stuck = 248.50e
6. (01) 0BL398048 Reperatur Satz - czyli jakby zestaw naprawczy,jakieś podkładki,coś w tym stylu koszt 32euro.
Reszta podpunktow z tej faktury to sama wymiana, spuszczenie oleju, umycie auta,jakis tam bonus i to tyle.
Co do tego żebym sprawdził to sam,to raczej nie mam warunków ani wiedzy.
Fakture mam, koszt 340euro.
Uzyte czesci/materialy to :
5. (01) G 060162A2 ATF FLUID 35.50euro x 7 Stuck = 248.50e
6. (01) 0BL398048 Reperatur Satz - czyli jakby zestaw naprawczy,jakieś podkładki,coś w tym stylu koszt 32euro.
Reszta podpunktow z tej faktury to sama wymiana, spuszczenie oleju, umycie auta,jakis tam bonus i to tyle.
Co do tego żebym sprawdził to sam,to raczej nie mam warunków ani wiedzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli chcesz sobie pooglądać najnowsze R8 czy RS6, to przyjedź do Poznania. W ASO Audi Franowo też można się naoglądać . Na parterze są normalne auta, a na piętrze :shock: . Dodatkowo na placu w okół są setki aut nowych i używanych.
Części są użyte dobre. Możliwe, że skasowali Ci adaptację, ponieważ olej wymienia się tylko po naprawie, więc mogli to zrobić. Wtedy skrzynia może mieć dziwne humory, aż nie wróci do tego samego stanu co przed wymianą. Przeważnie zajmuje jej to ok. 1000 km. Ewentualnie mogli zrobić update softu skrzyni, który też kasuje adaptację.
Części są użyte dobre. Możliwe, że skasowali Ci adaptację, ponieważ olej wymienia się tylko po naprawie, więc mogli to zrobić. Wtedy skrzynia może mieć dziwne humory, aż nie wróci do tego samego stanu co przed wymianą. Przeważnie zajmuje jej to ok. 1000 km. Ewentualnie mogli zrobić update softu skrzyni, który też kasuje adaptację.
Źle mnie zrozumiałeś. Jeżdże bardzo dużo po Niemczech i nieraz spotykam Autohausy Audi/VW które są dosłownie " w trawie" a obok jest świniarnia czy jakiś cpn, używanych samochodów mają 10,a nowego żadnego,wygląda to troche jak w czasach PRL dlatego napisałem o tym,że ten robił wrażenie,wzbudzał mocno moje zaufanie, nie chodziło mi o to żeby spacerować po takim serwisie i robić sobie zdjęcia z RS7 itp. niewazne, wracając do tematu - co Twoim zdaniem powinienem zrobić? Olać temat i tak jeździć, poobserwować jeszcze przy ujemnych temperaturach? Czy w ogóle mogę tak jeździć? Jedna osoba podpowiedziała mi,że może to być normalne i ze jest to specjalny system który pozwala szybciej osiągnąć skrzyni odpowiednią temperature ,ale szczerze w to watpie...Jeśli chcesz sobie pooglądać najnowsze R8 czy RS6, to przyjedź do Poznania. W ASO Audi Franowo też można się naoglądać . Na parterze są normalne auta, a na piętrze :shock: . Dodatkowo na placu w okół są setki aut nowych i używanych.
Wczesniej jezdzilem C6 11r CDYA przez kilka lat i mnostwo km i nie miałem takiego uślizgu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W porządku nie połączyłem faktów . W takim razie musiałbyś sprawdzić poziom oleju. Według numerów co podałeś, to wymieniono tylko olej oraz korki (sprawdziłem po numerach). Nie wiadomo czy ruszali filtr. Możliwe, że nowy olej zaczął wymywać zanieczyszczenia, a stary filtr już ich nie łapie i puszcza w obieg, co powoduje dziwne zachowania skrzyni. Są to tylko przypuszczenia, ale bardzo możliwe.
Fakt, o filtrze na fakturze nie ma zadnej adnotacji. Myslisz,ze moze to być aż tak poważny problem? Co będę potrzebował do sprawdzenia stanu oleju,jest gdzieś na forum jakiś sczegółowy opis? Postaram się dogadać ze znajomym,który ma więcej możliwości i wiedzy w tych tematach.
Jak poza sprawdzeniem stanu oleju moge zweryfikować ten problem,jeździć autem,nie jeździć?
[ Dodano: 2017-11-11, 14:21 ]
A propo,czy ktoś z użytkowników C7 mógłby sprawdzić czy taki objaw u niego nie występuje?
[ Dodano: 2017-11-11, 14:24 ]
Dzisiaj rano również sprawdzałem te zachowanie i jak każdego dnia, zupełnie ustąpi po ok. 1600-1800metrów , do tego momentu pracuje jakby multitronik,cos w tym stylu, przyspiesza,zmienia biegi,ale auto musi doganiać obroty
Jak poza sprawdzeniem stanu oleju moge zweryfikować ten problem,jeździć autem,nie jeździć?
[ Dodano: 2017-11-11, 14:21 ]
A propo,czy ktoś z użytkowników C7 mógłby sprawdzić czy taki objaw u niego nie występuje?
[ Dodano: 2017-11-11, 14:24 ]
Dzisiaj rano również sprawdzałem te zachowanie i jak każdego dnia, zupełnie ustąpi po ok. 1600-1800metrów , do tego momentu pracuje jakby multitronik,cos w tym stylu, przyspiesza,zmienia biegi,ale auto musi doganiać obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie automat przy chłodniejszym dniu trochę inaczej się zachowuje i występuje delikatne przeciąganie biegów. U mnie jak tak samo. Tylko dzieje się to, gdy temperatura jest w okolicy 0*C. Pozwala to na szybsze rozgrzanie się oleju w skrzyni.
Do sprawdzenia poziomu potrzebny jest tylko komputer, aby odczytać temperaturę oleju w skrzyni oraz klucz do odkręcenia korka wlewowego, który jest z boku skrzyni. Silnik podczas sprawdzania ma być uruchomiony. Gdy temperatura skrzyni wzrośnie do 35*C należy odkręcić korek. Wraz ze wzrostem temperatury z wlewu powinien delikatnie wyciekać olej (rozszerzalność płynu). Najpóźniej przy temperaturze 45*C korek należy zakręcić z powrotem. Gdy jest go za dużo oczywiście nadmiar zleci i będzie wszystko w porządku. Natomiast gdy po odkręceniu i w czasie wzrostu temperatury nic nie leci, to trzeba zgasić auto i dolać olej. Potem należy poczekać aż skrzynia ostudzi się (ok. 30*C) i znów wykonuje się opisaną procedurę. Mam nadzieję, że jest to w miarę zrozumiałe .
Do sprawdzenia poziomu potrzebny jest tylko komputer, aby odczytać temperaturę oleju w skrzyni oraz klucz do odkręcenia korka wlewowego, który jest z boku skrzyni. Silnik podczas sprawdzania ma być uruchomiony. Gdy temperatura skrzyni wzrośnie do 35*C należy odkręcić korek. Wraz ze wzrostem temperatury z wlewu powinien delikatnie wyciekać olej (rozszerzalność płynu). Najpóźniej przy temperaturze 45*C korek należy zakręcić z powrotem. Gdy jest go za dużo oczywiście nadmiar zleci i będzie wszystko w porządku. Natomiast gdy po odkręceniu i w czasie wzrostu temperatury nic nie leci, to trzeba zgasić auto i dolać olej. Potem należy poczekać aż skrzynia ostudzi się (ok. 30*C) i znów wykonuje się opisaną procedurę. Mam nadzieję, że jest to w miarę zrozumiałe .
Jest zrozumiałe, tymbardziej że osoba do której się udam pewnie zna doskonale ten proceder. Po sprawdzeniu stanu oleju dam znać,a jeżeli komuś przyjdzie coś na myśl,to proszę pisać i informować. Obecne temperatury w nocy są 2-3 stopnie, a w dzień pomimo tego ze jest 6 to odczuwalna z wiatrem minusowa lub rowna zeru,ale zobaczymy.