[ANK 4.2 340 KM] Poprawne ustawienie łańcuszkow rozrządu
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
[ANK 4.2 340 KM] Poprawne ustawienie łańcuszkow rozrządu
Witam. Zabrałem się za wymianę popychaczy hydraulicznych, ponieważ w głowicy po stronie kierowcy stukało jakby panewkę obróciło
Po ściągnięciu pokrywki zobaczyłem że wszystkie dźwigienki są czyste oprócz 2 na wałku ssącym dla 7 i 8 cylindra. Miałem wymieniać kompletne dźwigienki ale okazało się że do tego trzeba ściągnąć głowice albo wyjechać silnikiem ponieważ bolec zabezpieczający dźwigienki wysuwa się w stronę kabiny
Ściągnąłem wałek ssący i wydechowy bo fazator był zacięty wymieniłem 6 popychaczy na tych dźwigienkach i zacząłem składać wszystko. Rozrząd na pasku wymieniałem 5 tyś temu więc zaznaczyłem sobie na wale 3 kreski flamastrem, 3 kreski na lewej głowicy i również 3 na prawej. Łańcuch rozrządu złożyłem na 16 oczek według rysunku znalezionym w internecie i w programie HGS data. Pasek założyłem idealnie na te same znaki co miałem zaznaczone. Poskładałem wszystko zapalił do strzału jak wcześniej ale podłączyłem komputer żeby wykasować ewentualne błędy i wyskakuje błąd 16730. Po wejściu w kanał 090 wychodzi mi -10st i 0.0st a w kanale 093 0.0st i 0.0st. Kolega mechanik sugerował ze nowy fazator to nagrzać silnik przejechać się i zobaczyć czy coś się zmieni Po przejechaniu z dołu do 3 tyś silnik stał się bardzo mułowaty a powyżej 3 idzie jak dawniej na dodatek mrugał czasami check. Po jeździe nie sprawdzałem nic komputerem błędów ani ustawienia kątów ale kolega mówi że pomimo ustawienia paska co do zęba to i tak muszę go zrobić na blokadach jak należy bo na tym mogło mi się przestawić coś że tu milimetr tu milimetr i się zrobiło 10st. A na forum znów się doczytałem że ustawienia prawej jak i lewej głowicy różnią się i wielu się na tym przejechało. Ma ktoś dostęp do poprawnego ustawienia łańcuszków dla głowicy po stronie kierowcy?
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znalazłem w ELSIE instrukcje ustawiania łańcuchów w silniku ANK dla obu stron << link >>. Akurat ELSA jest na 99,99% pewna, ponieważ jest to oprogramowanie używane w ASO
. Masz tam dokładnie opisane jak należy ustawić łańcuch, ponieważ nie ustawia się go na oczka, tylko na rolki
.
[ Dodano: 2017-09-17, 13:42 ]
W razie czego mogę podesłać instrukcję wymiany paska rozrządu
.
[ Dodano: 2017-09-17, 13:42 ]
W razie czego mogę podesłać instrukcję wymiany paska rozrządu
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
No to sie ładnie zgotowalem
Pytałem sie kumpla dwa razy czy na pewno w tym HGS data ten rysunek na 16 oczek tyczy się obu głowic nie chciało mu się pewnie szukać to mówi ze to musi być to samo
Dziękuje koledzy teraz jestem pewny ze głowicę lewą ustawiłem na 16 znaków a nie na 15
Może uda mi się wyjąc tylko wałek ssący i fazator żeby to przestawić
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec









