Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ANK 4.2 340 KM] Poprawne ustawienie łańcuszkow rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

[ANK 4.2 340 KM] Poprawne ustawienie łańcuszkow rozrządu

Post autor: Krzysiora97 » 17 wrz 2017, 10:35

Witam. Zabrałem się za wymianę popychaczy hydraulicznych, ponieważ w głowicy po stronie kierowcy stukało jakby panewkę obróciło <uoee> Po ściągnięciu pokrywki zobaczyłem że wszystkie dźwigienki są czyste oprócz 2 na wałku ssącym dla 7 i 8 cylindra. Miałem wymieniać kompletne dźwigienki ale okazało się że do tego trzeba ściągnąć głowice albo wyjechać silnikiem ponieważ bolec zabezpieczający dźwigienki wysuwa się w stronę kabiny <wnerw> Ściągnąłem wałek ssący i wydechowy bo fazator był zacięty wymieniłem 6 popychaczy na tych dźwigienkach i zacząłem składać wszystko. Rozrząd na pasku wymieniałem 5 tyś temu więc zaznaczyłem sobie na wale 3 kreski flamastrem, 3 kreski na lewej głowicy i również 3 na prawej. Łańcuch rozrządu złożyłem na 16 oczek według rysunku znalezionym w internecie i w programie HGS data. Pasek założyłem idealnie na te same znaki co miałem zaznaczone. Poskładałem wszystko zapalił do strzału jak wcześniej ale podłączyłem komputer żeby wykasować ewentualne błędy i wyskakuje błąd 16730. Po wejściu w kanał 090 wychodzi mi -10st i 0.0st a w kanale 093 0.0st i 0.0st. Kolega mechanik sugerował ze nowy fazator to nagrzać silnik przejechać się i zobaczyć czy coś się zmieni Po przejechaniu z dołu do 3 tyś silnik stał się bardzo mułowaty a powyżej 3 idzie jak dawniej na dodatek mrugał czasami check. Po jeździe nie sprawdzałem nic komputerem błędów ani ustawienia kątów ale kolega mówi że pomimo ustawienia paska co do zęba to i tak muszę go zrobić na blokadach jak należy bo na tym mogło mi się przestawić coś że tu milimetr tu milimetr i się zrobiło 10st. A na forum znów się doczytałem że ustawienia prawej jak i lewej głowicy różnią się i wielu się na tym przejechało. Ma ktoś dostęp do poprawnego ustawienia łańcuszków dla głowicy po stronie kierowcy?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2017, 13:42

Znalazłem w ELSIE instrukcje ustawiania łańcuchów w silniku ANK dla obu stron << link >>. Akurat ELSA jest na 99,99% pewna, ponieważ jest to oprogramowanie używane w ASO :p. Masz tam dokładnie opisane jak należy ustawić łańcuch, ponieważ nie ustawia się go na oczka, tylko na rolki :] .

[ Dodano: 2017-09-17, 13:42 ]
W razie czego mogę podesłać instrukcję wymiany paska rozrządu :).

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 17 wrz 2017, 14:23

ustawia sie na oczka tez bo jeden lancuszek jest na 15 oczek drugi na 16 i w innym miejscu sie liczy poczatek w zaleznosci od glowicy wiec z tymi rolkami to nie dokonca jest jak mowisz ale instrucja ktora wkleiles wlasnie pokazuja te roznice na lancuchach

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 17 wrz 2017, 14:53

No to sie ładnie zgotowalem :[ Pytałem sie kumpla dwa razy czy na pewno w tym HGS data ten rysunek na 16 oczek tyczy się obu głowic nie chciało mu się pewnie szukać to mówi ze to musi być to samo <wnerw> Dziękuje koledzy teraz jestem pewny ze głowicę lewą ustawiłem na 16 znaków a nie na 15 <glupek> Może uda mi się wyjąc tylko wałek ssący i fazator żeby to przestawić

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2017, 15:20

Powodzenia <okok>.

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 18 wrz 2017, 18:50

Po ustawieniu rozrzadu na 15 oczek jak ma byc wszystkie błędy zniknęły a auto odzyskalo swoja dawną moc <radocha> jeszcze raz dziękuje <lol>

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 25 wrz 2017, 13:52

no i prawidlowo tak ma byc a jak stoi po rozgrzaniu w VAG u w 093??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja