Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziwne zachowanie silnika i falowanie obrotów . Filmik

Silniki benzynowe
Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Dziwne zachowanie silnika i falowanie obrotów . Filmik

Post autor: Runi1994 » 08 lut 2016, 11:24

Siemka

Mam dość poważnie wyglądający problem z silnikiem . Mianowicie kilka dni temu auto na benzynie zaczęło dziwnie chodzić . Dziwnie tzn. ostatnio zatankowałem paliwo na bp i niby było wszystko ok ale na drugi dzień auto po rozgrzaniu zaczęło dziwnie się zachowywać . Po dodaniu gazu trzęsie silnikiem , falowanie obrotów i to dość wyraźne . Na zimnym po odpaleniu mam ok 1000 obr/min ( na zimnym ) ale po chwili schodzi do ok 780 obr/min . Nie wiem czy to przyczyna paliwa ale staram się je wypalić jak najszybciej i zatankować na innej stacji . Obecnie mam też problemy z gazem ale jeżdżę na nim tylko w trasach a po mieście na benzynie bo szarpię . ( Reduktor do wymiany ale na razie brak funduszy ) . Proszę Was o pomoc bo do komputera silnika nie mogę się podłączyć ( tylko kilka funkcji a do opcji silnika nie mogę wejść i komunikat : No Response from Controler . Mam 2 kable do Vaga ale na kazdym ten sam komunikat ) .

Pozdrawiam

Link do YT :

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lut 2016, 11:43

żeby wykluczyć gaz zakręciłbym go , trzeba by skasować korekty i pojeździć na PB , bez sprawdzenia korekt vagiem ciężko coś stwierdzić , skoro wiesz że masz coś nie tak z LPG to pewno rozjeżdża korekty

takie falowanie może być spowodowane przylewaniem silnika , albo jeszce możliwe że reduktor puszcza gaz podciśnieniem :)

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 09 lut 2016, 00:11

Tylko nie mogę się połączyć do vaga ;/ a jechać do warsztatu żeby mi tylko podpięli i zapłacić 100 zł to nie ma sensu . Myślałem nad wymianą filtra paliwa ale nie wiem czy to pomoże . Zastanawia mnie to dlaczego na zimnym auto odpala jak gdyby nigdy nic a na ciepłym muszę go długo kręcić . Wieczorem już praktycznie w ogóle nie chciał odpalić . Gasiłem i odpalałem co chwilę i nic albo bardzo ciężko odpalał albo wcale . Może jakieś pomysły jeszcze ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2016, 00:24

wróżbita? szklana kula? ;) ciężko coś konkretnego podać

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 09 lut 2016, 00:39

Tak wiem , że to może być wiele przyczyn . To lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu , żeby mi podłączyli i zobaczyli jakie błędy wyskakują ? Wkurza mnie tylko to , że tyle czasu i pieniędzy zmarnowałem , żeby móc samemu sprawdzać błędy silnika a on nie chce się podłączyć z najważniejszą funkcją czyli silnik ;/

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 09 lut 2016, 01:45

A z innymi sterownikami możesz się połączyć?
Nie wiem czy wiesz, ale dostęp do niektórych sterowników jest możliwy tylko przy włączonym zapłonie.

Możesz jeszcze spróbować tak: przy wyłączonym zapłonie wybierasz w programie sterownik silnika, a jak zmieni się okno i program zacznie próby nawiązywania połączenia, to wtedy włącz zapłon.
U mnie program nie che się połączyć z silnikiem jeśli już wcześniej włączyłem zapłon. A gdy zrobię to wyżej opisanym sposobem, to zawsze załapuje. :)

Wbrew pozorom silnik nie pełni najważniejszej funkcji. :)

PS.
Na filmiku wysłuchałem pojękującą pompę od wspomagania. ...dla spokojności sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 09 lut 2016, 12:51

Mogę się połączyć z innymi ale też nie wszystkimi . Próbowałem z wyłączonym zapłonem i włączonym ale nie próbowałem tego sposobu tak jak mówiłeś . Na pewno dziś spróbuje i mam nadzieję , że się w końcu uda . Czy kluczyk po prostu ma być włożony do stacyjki czy ma być w pierwszej pozycji ?

Tak pompa już jest na wyczerpaniu , muszę wysłać do regeneracji bo wyje niemiłosiernie . A płyn jest ok .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2016, 12:55

jak masz radio niefabryczne to wypnij je na chwile i wtedy sprawdź

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 09 lut 2016, 14:20

Tak radio mam niefabryczne ale dopiero niedawno wymienione a wcześniej było ori concert ale też spróbuje je odłączyć i sprawdzić . A mam pytanko czy vcds odpali na win 10 czy muszę postawić sobie 7 , żeby działał ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2016, 16:04

w kostce ISO jest linia K - możliwe że któryś sygnał z radia niefabrycznego jest pod nią podpięty i bruździ ;)

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 10 lut 2016, 16:54

Dzięki chłopaki udało mi się połączyć z silnikiem i niestety jest sporo błędów . Oczywiście wykasowałem je ale jeszcze autem nie jechałem . Ale dziś jeszcze zrobię jazdę próbną i sprawdzę jakie błędy powrócą :

Oto te błędy :

10 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent

3 Faults Found:
00757 - Right Vent Temp Sensor (G151)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Tutaj kilka z klimatyzacji , też sprawdzę jakie powrócą

Proszę Was o pomoc bo są to dość poważne błędy zwłaszcza g62 ;/

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 12 lut 2016, 19:28

G62 to pikuś może po prostu padł i należy się wymiana , nowy to koszt 30 zł
Nie wiem czy masz tłumaczenie błędów więc poświecę czas i podam :)

18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
17972 P1564 4634 Sterowanie przepustnicą - niskie napięcie podstawowego ustawienia > akumulator, przewody
17973 P1565 4635 Sterowanie przepustnicą - dolne ustawienie nieosiągnięte > ISC, stycznik,
17544 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
17546 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy

VAG wskazuje przepustnice i czujnik temperatury , czujnik to koszt marny kup MEJLE ja kupiłem dwa ORI i wszystkie lipa i zobacz co z tą przepustnicą bo to pierwszy z możliwych winowajca :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 13 lut 2016, 13:01

Dzięki wielkie za odpowiedź i przetłumaczenie dokładnie bo po części sprawdziłem błędy ale nie były opisane szczegółowo :) . G62 wymieniony bo padł i silnik rozgrzany odpala na dotyk <radocha> . Który to dokładnie czujnik ? Po wykasowaniu na razie nie wrócił ten błąd . Ale przy okazji wyczyściłbym przepustnicę i zaadaptował . Czy wymienić mimo to ten czujnik ?

P.S Przy składaniu wszystkiego do kupy po wymianie G62 urwał się mi taki przewód z którego słychać jak syczy powietrze przy odpalonym silniku i nie wiem co to jest ( chyba już te gumy sparciały bo lekko ruszyłem i odpadło ;/ ) wklejam zdjęcie i proszę o info jak można to naprawić lub wymienić bo przewody od tego idą w głąb silnika i nie wiem czy to nie jest coś ważnego dla silnika .

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 14 lut 2016, 08:01

G62 to inaczej czujnik temperatury dwa piny podają info dla ECU a kolejne dwa na zegary a wygląda on tak , chyba były dwa rodzaje zielony i czarny http://allegro.pl/audi-a6-c5-1-8-t-awt- ... 14545.html

jeśli chodzi o zdjęcia ,musisz to naprawić bo te silniki opierają się na podciśnieniach ,ten ze zdjęć to jest jakiś N ale nie pamiętam ,w efekcie mogą być problemy z falowaniem obrotów ,błędami sondy lambda o składzie mieszanki ,brak sterowania zaworem DV i brakiem mocy samochodu i inne nie opisane , wymień wszystkie przewody podciśnieniowe i sprawdź szczelność .
<okok>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 14 lut 2016, 10:48

G62 już wymieniłem wcześniej i miałem niebieski i też niebieski kupiłem i założyłem i problemy z odpalaniem na ciepłym się skończyły ;) . Właśnie chcę wymienić te przewody , tylko nie wiem co to jest i gdzie dokładnie tego szukać bo przewody są dość rozlegle połączone ;/ Niestety będę musiał wymienić całość od A do Z bo są stale połączone i nie można ich rozdzielić by wymienić tylko ten jeden przewód , który się przerwał ;/

Może ktoś wie co to jest i gdzie można to dostać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja