Dziwne zachowanie silnika i falowanie obrotów . Filmik
Dziwne zachowanie silnika i falowanie obrotów . Filmik
Siemka
Mam dość poważnie wyglądający problem z silnikiem . Mianowicie kilka dni temu auto na benzynie zaczęło dziwnie chodzić . Dziwnie tzn. ostatnio zatankowałem paliwo na bp i niby było wszystko ok ale na drugi dzień auto po rozgrzaniu zaczęło dziwnie się zachowywać . Po dodaniu gazu trzęsie silnikiem , falowanie obrotów i to dość wyraźne . Na zimnym po odpaleniu mam ok 1000 obr/min ( na zimnym ) ale po chwili schodzi do ok 780 obr/min . Nie wiem czy to przyczyna paliwa ale staram się je wypalić jak najszybciej i zatankować na innej stacji . Obecnie mam też problemy z gazem ale jeżdżę na nim tylko w trasach a po mieście na benzynie bo szarpię . ( Reduktor do wymiany ale na razie brak funduszy ) . Proszę Was o pomoc bo do komputera silnika nie mogę się podłączyć ( tylko kilka funkcji a do opcji silnika nie mogę wejść i komunikat : No Response from Controler . Mam 2 kable do Vaga ale na kazdym ten sam komunikat ) .
Pozdrawiam
Link do YT :
Mam dość poważnie wyglądający problem z silnikiem . Mianowicie kilka dni temu auto na benzynie zaczęło dziwnie chodzić . Dziwnie tzn. ostatnio zatankowałem paliwo na bp i niby było wszystko ok ale na drugi dzień auto po rozgrzaniu zaczęło dziwnie się zachowywać . Po dodaniu gazu trzęsie silnikiem , falowanie obrotów i to dość wyraźne . Na zimnym po odpaleniu mam ok 1000 obr/min ( na zimnym ) ale po chwili schodzi do ok 780 obr/min . Nie wiem czy to przyczyna paliwa ale staram się je wypalić jak najszybciej i zatankować na innej stacji . Obecnie mam też problemy z gazem ale jeżdżę na nim tylko w trasach a po mieście na benzynie bo szarpię . ( Reduktor do wymiany ale na razie brak funduszy ) . Proszę Was o pomoc bo do komputera silnika nie mogę się podłączyć ( tylko kilka funkcji a do opcji silnika nie mogę wejść i komunikat : No Response from Controler . Mam 2 kable do Vaga ale na kazdym ten sam komunikat ) .
Pozdrawiam
Link do YT :
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
żeby wykluczyć gaz zakręciłbym go , trzeba by skasować korekty i pojeździć na PB , bez sprawdzenia korekt vagiem ciężko coś stwierdzić , skoro wiesz że masz coś nie tak z LPG to pewno rozjeżdża korekty
takie falowanie może być spowodowane przylewaniem silnika , albo jeszce możliwe że reduktor puszcza gaz podciśnieniem
takie falowanie może być spowodowane przylewaniem silnika , albo jeszce możliwe że reduktor puszcza gaz podciśnieniem

Tylko nie mogę się połączyć do vaga
a jechać do warsztatu żeby mi tylko podpięli i zapłacić 100 zł to nie ma sensu . Myślałem nad wymianą filtra paliwa ale nie wiem czy to pomoże . Zastanawia mnie to dlaczego na zimnym auto odpala jak gdyby nigdy nic a na ciepłym muszę go długo kręcić . Wieczorem już praktycznie w ogóle nie chciał odpalić . Gasiłem i odpalałem co chwilę i nic albo bardzo ciężko odpalał albo wcale . Może jakieś pomysły jeszcze ?

Tak wiem , że to może być wiele przyczyn . To lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu , żeby mi podłączyli i zobaczyli jakie błędy wyskakują ? Wkurza mnie tylko to , że tyle czasu i pieniędzy zmarnowałem , żeby móc samemu sprawdzać błędy silnika a on nie chce się podłączyć z najważniejszą funkcją czyli silnik 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
A z innymi sterownikami możesz się połączyć?
Nie wiem czy wiesz, ale dostęp do niektórych sterowników jest możliwy tylko przy włączonym zapłonie.
Możesz jeszcze spróbować tak: przy wyłączonym zapłonie wybierasz w programie sterownik silnika, a jak zmieni się okno i program zacznie próby nawiązywania połączenia, to wtedy włącz zapłon.
U mnie program nie che się połączyć z silnikiem jeśli już wcześniej włączyłem zapłon. A gdy zrobię to wyżej opisanym sposobem, to zawsze załapuje.
Wbrew pozorom silnik nie pełni najważniejszej funkcji.
PS.
Na filmiku wysłuchałem pojękującą pompę od wspomagania. ...dla spokojności sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.
Nie wiem czy wiesz, ale dostęp do niektórych sterowników jest możliwy tylko przy włączonym zapłonie.
Możesz jeszcze spróbować tak: przy wyłączonym zapłonie wybierasz w programie sterownik silnika, a jak zmieni się okno i program zacznie próby nawiązywania połączenia, to wtedy włącz zapłon.
U mnie program nie che się połączyć z silnikiem jeśli już wcześniej włączyłem zapłon. A gdy zrobię to wyżej opisanym sposobem, to zawsze załapuje.

Wbrew pozorom silnik nie pełni najważniejszej funkcji.

PS.
Na filmiku wysłuchałem pojękującą pompę od wspomagania. ...dla spokojności sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.
Mogę się połączyć z innymi ale też nie wszystkimi . Próbowałem z wyłączonym zapłonem i włączonym ale nie próbowałem tego sposobu tak jak mówiłeś . Na pewno dziś spróbuje i mam nadzieję , że się w końcu uda . Czy kluczyk po prostu ma być włożony do stacyjki czy ma być w pierwszej pozycji ?
Tak pompa już jest na wyczerpaniu , muszę wysłać do regeneracji bo wyje niemiłosiernie . A płyn jest ok .
Tak pompa już jest na wyczerpaniu , muszę wysłać do regeneracji bo wyje niemiłosiernie . A płyn jest ok .
Dzięki chłopaki udało mi się połączyć z silnikiem i niestety jest sporo błędów . Oczywiście wykasowałem je ale jeszcze autem nie jechałem . Ale dziś jeszcze zrobię jazdę próbną i sprawdzę jakie błędy powrócą :
Oto te błędy :
10 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent
3 Faults Found:
00757 - Right Vent Temp Sensor (G151)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Tutaj kilka z klimatyzacji , też sprawdzę jakie powrócą
Proszę Was o pomoc bo są to dość poważne błędy zwłaszcza g62
Oto te błędy :
10 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-10 - - - Intermittent
3 Faults Found:
00757 - Right Vent Temp Sensor (G151)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Tutaj kilka z klimatyzacji , też sprawdzę jakie powrócą
Proszę Was o pomoc bo są to dość poważne błędy zwłaszcza g62

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
G62 to pikuś może po prostu padł i należy się wymiana , nowy to koszt 30 zł
Nie wiem czy masz tłumaczenie błędów więc poświecę czas i podam
18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
17972 P1564 4634 Sterowanie przepustnicą - niskie napięcie podstawowego ustawienia > akumulator, przewody
17973 P1565 4635 Sterowanie przepustnicą - dolne ustawienie nieosiągnięte > ISC, stycznik,
17544 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
17546 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
VAG wskazuje przepustnice i czujnik temperatury , czujnik to koszt marny kup MEJLE ja kupiłem dwa ORI i wszystkie lipa i zobacz co z tą przepustnicą bo to pierwszy z możliwych winowajca
Nie wiem czy masz tłumaczenie błędów więc poświecę czas i podam

18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
17972 P1564 4634 Sterowanie przepustnicą - niskie napięcie podstawowego ustawienia > akumulator, przewody
17973 P1565 4635 Sterowanie przepustnicą - dolne ustawienie nieosiągnięte > ISC, stycznik,
17544 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
17546 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
VAG wskazuje przepustnice i czujnik temperatury , czujnik to koszt marny kup MEJLE ja kupiłem dwa ORI i wszystkie lipa i zobacz co z tą przepustnicą bo to pierwszy z możliwych winowajca

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

Dzięki wielkie za odpowiedź i przetłumaczenie dokładnie bo po części sprawdziłem błędy ale nie były opisane szczegółowo
. G62 wymieniony bo padł i silnik rozgrzany odpala na dotyk
. Który to dokładnie czujnik ? Po wykasowaniu na razie nie wrócił ten błąd . Ale przy okazji wyczyściłbym przepustnicę i zaadaptował . Czy wymienić mimo to ten czujnik ?
P.S Przy składaniu wszystkiego do kupy po wymianie G62 urwał się mi taki przewód z którego słychać jak syczy powietrze przy odpalonym silniku i nie wiem co to jest ( chyba już te gumy sparciały bo lekko ruszyłem i odpadło
) wklejam zdjęcie i proszę o info jak można to naprawić lub wymienić bo przewody od tego idą w głąb silnika i nie wiem czy to nie jest coś ważnego dla silnika .
Pozdrawiam


P.S Przy składaniu wszystkiego do kupy po wymianie G62 urwał się mi taki przewód z którego słychać jak syczy powietrze przy odpalonym silniku i nie wiem co to jest ( chyba już te gumy sparciały bo lekko ruszyłem i odpadło

Pozdrawiam
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
G62 to inaczej czujnik temperatury dwa piny podają info dla ECU a kolejne dwa na zegary a wygląda on tak , chyba były dwa rodzaje zielony i czarny http://allegro.pl/audi-a6-c5-1-8-t-awt- ... 14545.html
jeśli chodzi o zdjęcia ,musisz to naprawić bo te silniki opierają się na podciśnieniach ,ten ze zdjęć to jest jakiś N ale nie pamiętam ,w efekcie mogą być problemy z falowaniem obrotów ,błędami sondy lambda o składzie mieszanki ,brak sterowania zaworem DV i brakiem mocy samochodu i inne nie opisane , wymień wszystkie przewody podciśnieniowe i sprawdź szczelność .

jeśli chodzi o zdjęcia ,musisz to naprawić bo te silniki opierają się na podciśnieniach ,ten ze zdjęć to jest jakiś N ale nie pamiętam ,w efekcie mogą być problemy z falowaniem obrotów ,błędami sondy lambda o składzie mieszanki ,brak sterowania zaworem DV i brakiem mocy samochodu i inne nie opisane , wymień wszystkie przewody podciśnieniowe i sprawdź szczelność .

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

G62 już wymieniłem wcześniej i miałem niebieski i też niebieski kupiłem i założyłem i problemy z odpalaniem na ciepłym się skończyły
. Właśnie chcę wymienić te przewody , tylko nie wiem co to jest i gdzie dokładnie tego szukać bo przewody są dość rozlegle połączone
Niestety będę musiał wymienić całość od A do Z bo są stale połączone i nie można ich rozdzielić by wymienić tylko ten jeden przewód , który się przerwał 
Może ktoś wie co to jest i gdzie można to dostać ?



Może ktoś wie co to jest i gdzie można to dostać ?