[AEB 1.8 150 KM] kupiony A6 c5 1.8T AEB nie odpala pomocy
- 
				
				Maciek_1988
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 25
 - Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
 - Lokalizacja: Lubań
 
- 
				
				enduro7
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1365
 - Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1997
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 1.8T AJL 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: warminsko-mazurskie
 
brak ciś sprężania nie ma zwiążku z ciś oleju 
jak mierzyłęś ciś sprężania?
sprawny aku
wykręcone 4 świece
gaz w podłodze
sprzęgło
czs pomiaru ok 5-7 sek
czy te warunki były spełnione? a możę ciśnieniomierz do bani ?
a pod palcem czuć kompresję jak zatykasz otwór po świecy?
skoro pasek cały i nie przeskoczył to dziwna sprawa
			
			
									
									
						jak mierzyłęś ciś sprężania?
sprawny aku
wykręcone 4 świece
gaz w podłodze
sprzęgło
czs pomiaru ok 5-7 sek
czy te warunki były spełnione? a możę ciśnieniomierz do bani ?
a pod palcem czuć kompresję jak zatykasz otwór po świecy?
skoro pasek cały i nie przeskoczył to dziwna sprawa
A podpowiesz może jak i czym można sprawdzić ciśnienie oleju?? a tego nagaru trochę jest u góry więc tak sam wywnioskowałem że mogło przytkać kanaliki, a jeżeli tak by się stało to czy jest jakaś opcja aby ten syf wyczyścić z silnika?? jakoś udrożnić kanały? miał ktos może takie problemy? 
[ Dodano: 2016-01-16, 20:39 ]
a co do mierzenia ciś. to akumulator był ledwo wyciągnięty spod prostownika, świece były wszystkie wykręcone, jedynie co to nie było gazu w podłodze, ale wydaje mi się chodźby nawet jak odpalasz sprawny samochód to chyba nie wciskamy gazu do spodu. i sprężanie jest.
A tym wynikiem sam się zdziwiłem i też myślałem że może tester jest zepsuty (chodź całkiem nowy) więc od razu sprawdziłem ciśnienie w moim drugim samochodzie skoda octavia tdi. i bez problemu napompowała, więc wykluczyłem nie sprawny miernik
a co do paska rozrządu to jeszcze nie wiem czy nie przeskoczył bo robiłem to dziś i noc mnie zastała. Jutro będe to ogarniał aby kolejną rzecz wykluczyć
			
			
									
									
						[ Dodano: 2016-01-16, 20:39 ]
a co do mierzenia ciś. to akumulator był ledwo wyciągnięty spod prostownika, świece były wszystkie wykręcone, jedynie co to nie było gazu w podłodze, ale wydaje mi się chodźby nawet jak odpalasz sprawny samochód to chyba nie wciskamy gazu do spodu. i sprężanie jest.
A tym wynikiem sam się zdziwiłem i też myślałem że może tester jest zepsuty (chodź całkiem nowy) więc od razu sprawdziłem ciśnienie w moim drugim samochodzie skoda octavia tdi. i bez problemu napompowała, więc wykluczyłem nie sprawny miernik
a co do paska rozrządu to jeszcze nie wiem czy nie przeskoczył bo robiłem to dziś i noc mnie zastała. Jutro będe to ogarniał aby kolejną rzecz wykluczyć
- 
				
				enduro7
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1365
 - Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1997
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 1.8T AJL 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: warminsko-mazurskie
 
gaz w podłodze  inaczej masz podciśnienie w kolektorze ssącym i wynik pomiaru nie jest wiarygodny ale osobiście wątpię by spadł z ok 10-12  na 1 bar 
ciś oleju sprawdzisz manometrem wkręcanym tam gdzie czujnik lub zakładasz czujnik i wskażnik elektryczny np z golf 1 gti lub audi b4 2.8
ale dopóki nie odpalisz silnika nie masz możliwości sprawdzenia jakie jest ciśnienie oleju oraz w jaki sposób jest budowane (przyrost/wzg obrotów) na zimnym i gorącym oleju
			
			
									
									
						ciś oleju sprawdzisz manometrem wkręcanym tam gdzie czujnik lub zakładasz czujnik i wskażnik elektryczny np z golf 1 gti lub audi b4 2.8
ale dopóki nie odpalisz silnika nie masz możliwości sprawdzenia jakie jest ciśnienie oleju oraz w jaki sposób jest budowane (przyrost/wzg obrotów) na zimnym i gorącym oleju
Nie wydaje mi się aby ktoś bawił się w wymianę samego paska.
po dłuższym kręceniu rozrusznikiem zaświeciła się kontrolka z oleju,
I mam taką teorie, czy może być ona w jakimś stopniu prawdziwa?? wyraźcie swoje zdanie.
brzmi ona tak :
rozrząd cały, brak kompresji w silniku, bardzo dużo nagaru u góry silnika, co z tym idzie zatkany smog (dlatego też świeci się kontrolka z braku ciśnienia oleju) w samochodzie są zaworki hydrauliczne a że nie dostają oleju to nie działają i są zamknięte. Co z tym idzie nie wpada do cylindrów powietrze a tym samym nie robi kompresji.
Co myślicie mogło by być coś takiego??
i tak z drugiej strony jak bedzie uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to samochód nie zapali??
			
			
									
									
						po dłuższym kręceniu rozrusznikiem zaświeciła się kontrolka z oleju,
I mam taką teorie, czy może być ona w jakimś stopniu prawdziwa?? wyraźcie swoje zdanie.
brzmi ona tak :
rozrząd cały, brak kompresji w silniku, bardzo dużo nagaru u góry silnika, co z tym idzie zatkany smog (dlatego też świeci się kontrolka z braku ciśnienia oleju) w samochodzie są zaworki hydrauliczne a że nie dostają oleju to nie działają i są zamknięte. Co z tym idzie nie wpada do cylindrów powietrze a tym samym nie robi kompresji.
Co myślicie mogło by być coś takiego??
i tak z drugiej strony jak bedzie uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to samochód nie zapali??
- 
				
				Maciek_1988
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 25
 - Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
 - Lokalizacja: Lubań
 
Z tym zerwanym rozrządem i założeniem paska to mocno spiskowa teoria, ale pewnie taniej sprzedać auto które " nie odpala i ma problem z olejem " niż z zerwanym paskiem ale tak jak mówię to już musiał by być skrajny przypadek. 
U mnie z całkowicie wypiętym czujnikiem wału nie ruszył, co prawda uszkodzenie jego może być pewnie różne ale był by ślad w sterowniku silnika przy martwym na amen. Prosty temat ale trochę hardkorowy, zdejmij dekiel i zakręć rozrusznikiem, będziesz wiedział czy olej idzie na górę. ( robiłem tak w vectrze b jak miałem problem z nowymi popychaczami które klepały a nie miałem pewności czy na górę idzie olej )
Nawet jak by były wszystkie puste to raczej by odpalił ale chodził by jak organy bez tego oleju na górze.Słyszałem już parę takich z zatkanym smokiem, odpalały.
			
			
									
									
						U mnie z całkowicie wypiętym czujnikiem wału nie ruszył, co prawda uszkodzenie jego może być pewnie różne ale był by ślad w sterowniku silnika przy martwym na amen. Prosty temat ale trochę hardkorowy, zdejmij dekiel i zakręć rozrusznikiem, będziesz wiedział czy olej idzie na górę. ( robiłem tak w vectrze b jak miałem problem z nowymi popychaczami które klepały a nie miałem pewności czy na górę idzie olej )
Nawet jak by były wszystkie puste to raczej by odpalił ale chodził by jak organy bez tego oleju na górze.Słyszałem już parę takich z zatkanym smokiem, odpalały.
- 
				
				krzysiekml
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 185
 - Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
 - Lokalizacja: mlawa
 - Kontakt:
 
ta próba olejowa nie sprawdza się w tych silnikach,przerabiałem to nie raz nawet jak zawory będą wypalone to i tak stopień sprężania wzrośnie 
sprawdz czy nie obcieło klina na kole zębatym wału pomimo że masz dobrze ustawiony rozrząd na znakach to wał może być gdzie indziej,jak ktoś grzebał to w aeb częsta usterka najpierw poszarpywanie i następnie zonk
			
			
									
									
						sprawdz czy nie obcieło klina na kole zębatym wału pomimo że masz dobrze ustawiony rozrząd na znakach to wał może być gdzie indziej,jak ktoś grzebał to w aeb częsta usterka najpierw poszarpywanie i następnie zonk
							








