Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEB 1.8 150 KM] kupiony A6 c5 1.8T AEB nie odpala pomocy

Silniki benzynowe
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 sty 2016, 19:58

Słabe ciśnienie to kulejący łańcuszek, klekoczące popychacze w pierwszej kolejności chyba, taki brak ciśnienia że nie ma kompresji to raczej niemożliwy pewnie prędzej obróci panewkę.. Koledze nadmuchało 1bar, nie wiem jak zinterpretować ten wynik.

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 16 sty 2016, 20:26

Dokładnie to samo myślę na temat tego ciśnienia, trudno uzyskać wynik 1bar na każdym cylindrze tak skrajnie równo.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 16 sty 2016, 20:26

brak ciś sprężania nie ma zwiążku z ciś oleju
jak mierzyłęś ciś sprężania?
sprawny aku
wykręcone 4 świece
gaz w podłodze
sprzęgło
czs pomiaru ok 5-7 sek

czy te warunki były spełnione? a możę ciśnieniomierz do bani ?

a pod palcem czuć kompresję jak zatykasz otwór po świecy?
skoro pasek cały i nie przeskoczył to dziwna sprawa

Daziel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sty 2016, 21:02
Lokalizacja: znajomego

Post autor: Daziel89 » 16 sty 2016, 20:39

A podpowiesz może jak i czym można sprawdzić ciśnienie oleju?? a tego nagaru trochę jest u góry więc tak sam wywnioskowałem że mogło przytkać kanaliki, a jeżeli tak by się stało to czy jest jakaś opcja aby ten syf wyczyścić z silnika?? jakoś udrożnić kanały? miał ktos może takie problemy?

[ Dodano: 2016-01-16, 20:39 ]
a co do mierzenia ciś. to akumulator był ledwo wyciągnięty spod prostownika, świece były wszystkie wykręcone, jedynie co to nie było gazu w podłodze, ale wydaje mi się chodźby nawet jak odpalasz sprawny samochód to chyba nie wciskamy gazu do spodu. i sprężanie jest.
A tym wynikiem sam się zdziwiłem i też myślałem że może tester jest zepsuty (chodź całkiem nowy) więc od razu sprawdziłem ciśnienie w moim drugim samochodzie skoda octavia tdi. i bez problemu napompowała, więc wykluczyłem nie sprawny miernik

a co do paska rozrządu to jeszcze nie wiem czy nie przeskoczył bo robiłem to dziś i noc mnie zastała. Jutro będe to ogarniał aby kolejną rzecz wykluczyć

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 16 sty 2016, 22:22

gaz w podłodze inaczej masz podciśnienie w kolektorze ssącym i wynik pomiaru nie jest wiarygodny ale osobiście wątpię by spadł z ok 10-12 na 1 bar
ciś oleju sprawdzisz manometrem wkręcanym tam gdzie czujnik lub zakładasz czujnik i wskażnik elektryczny np z golf 1 gti lub audi b4 2.8
ale dopóki nie odpalisz silnika nie masz możliwości sprawdzenia jakie jest ciśnienie oleju oraz w jaki sposób jest budowane (przyrost/wzg obrotów) na zimnym i gorącym oleju

Daziel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sty 2016, 21:02
Lokalizacja: znajomego

Post autor: Daziel89 » 17 sty 2016, 16:26

rozrząd dobrze ustawiony.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 17 sty 2016, 18:31

ktoś liczył na cud i założył nowy pasek ?

Daziel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sty 2016, 21:02
Lokalizacja: znajomego

Post autor: Daziel89 » 17 sty 2016, 19:16

Nie wydaje mi się aby ktoś bawił się w wymianę samego paska.
po dłuższym kręceniu rozrusznikiem zaświeciła się kontrolka z oleju,
I mam taką teorie, czy może być ona w jakimś stopniu prawdziwa?? wyraźcie swoje zdanie.
brzmi ona tak :
rozrząd cały, brak kompresji w silniku, bardzo dużo nagaru u góry silnika, co z tym idzie zatkany smog (dlatego też świeci się kontrolka z braku ciśnienia oleju) w samochodzie są zaworki hydrauliczne a że nie dostają oleju to nie działają i są zamknięte. Co z tym idzie nie wpada do cylindrów powietrze a tym samym nie robi kompresji.

Co myślicie mogło by być coś takiego??

i tak z drugiej strony jak bedzie uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to samochód nie zapali??

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 17 sty 2016, 22:19

Z tym zerwanym rozrządem i założeniem paska to mocno spiskowa teoria, ale pewnie taniej sprzedać auto które " nie odpala i ma problem z olejem " niż z zerwanym paskiem ale tak jak mówię to już musiał by być skrajny przypadek.

U mnie z całkowicie wypiętym czujnikiem wału nie ruszył, co prawda uszkodzenie jego może być pewnie różne ale był by ślad w sterowniku silnika przy martwym na amen. Prosty temat ale trochę hardkorowy, zdejmij dekiel i zakręć rozrusznikiem, będziesz wiedział czy olej idzie na górę. ( robiłem tak w vectrze b jak miałem problem z nowymi popychaczami które klepały a nie miałem pewności czy na górę idzie olej )
Nawet jak by były wszystkie puste to raczej by odpalił ale chodził by jak organy bez tego oleju na górze.Słyszałem już parę takich z zatkanym smokiem, odpalały.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 sty 2016, 08:48

zostaw te ciś oleju i zdiagnozuj przyczynę braku ciś sprężania
nie dorabiaj karkołomnych teorii brak ciś sprężania to :
nieszczelne zawory - wypalone /pogięte
pęknięte uszkodzone tłoki /pierścienie
uszkodzona uszczelkka głowicy -wątpię by na 4 cylindrach
zatkany całkowicie dolot powietrza

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 18 sty 2016, 10:01

Stawiałbym na problemy z pierścieniami ale żeby na wszystkich cylindrach było tak niskie?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 sty 2016, 10:08

o zrób próę olejową
do cylindra wlej 50 gr oleju silnikowego i sprawdz ciś sprężania
olej uszczelni pierścienie i ciś wzrośnie
jeśli ne wzrośnie to zawory

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 19 sty 2016, 05:30

ta próba olejowa nie sprawdza się w tych silnikach,przerabiałem to nie raz nawet jak zawory będą wypalone to i tak stopień sprężania wzrośnie
sprawdz czy nie obcieło klina na kole zębatym wału pomimo że masz dobrze ustawiony rozrząd na znakach to wał może być gdzie indziej,jak ktoś grzebał to w aeb częsta usterka najpierw poszarpywanie i następnie zonk

Daziel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 sty 2016, 21:02
Lokalizacja: znajomego

Post autor: Daziel89 » 23 sty 2016, 22:55

Dobra usterka znaleziona, zepsuty napinacz łańcucha rozrządu i jest przestawiony wałek napędzany (ssący)
za bardzo byłem przekonany że na łańcuchu nie przeskoczy skoro z przodu było wszystko ok.
Ale dzięki wszystkim za pomoc Pozdrawiam

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 24 sty 2016, 09:46

Jakieś uszkodzenia? Dla świętego spokoju ściąg miske, wyczyść smoka i sprawdź ciśnienie oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl