(Audi a6 2.4 lpg C5 ) wskąznik poziomu paliwa wariuje na ga
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Lekarstwo jest jedno: mieś conajmniej 1/4 paliwa w zbiorniku i bankowo zapomnicie o problemie, francuzy może mają tak, że z pełnym zbiornikiem jest problem, ale w końcu Audi jedn nemeckie, nie francuskie
Też tak miałem, ale od dawna już tego nie doświadczyłem, pilnuję, żeby paliwa było jak najwięcej w zbiorniku i tyle. To, że na gazie jeżdżę, nie znaczy, że benzyny ma mu brakować. Ktoś wyżej napisał, że pompka jest słodzona benzyną i jak ta padnie, wtedy ze śmiechu się nie powstrzymacie jak wam nie będzie chciał zapalić
Też tak miałem, ale od dawna już tego nie doświadczyłem, pilnuję, żeby paliwa było jak najwięcej w zbiorniku i tyle. To, że na gazie jeżdżę, nie znaczy, że benzyny ma mu brakować. Ktoś wyżej napisał, że pompka jest słodzona benzyną i jak ta padnie, wtedy ze śmiechu się nie powstrzymacie jak wam nie będzie chciał zapalić
Witam.
Pozwole sobie odświeżyć temat.
A posiadam A6 c5 2.8 quatro / LPG 97r.(model 98r).
Problem podobny jak u kolegów, podczas jazdy na LPG wskazówka spada jak i ilość kilometrów do pokonania na FIS-ie. Z tego co pisał jeden z kolegów, może rzeczywiście jest jakieś zabezpieczenie w razie uszkodzenia pływaka i dlatego ilość pozostałych kilometrów spada, ale dlaczego w takim razie spada też wskażnik jeśli jest to zabezpieczenie w razie uszkodzenia pływaka, a przecież paliwa nie ubywa, więc pływak również nie opada ?
Jeden kolegów też pisze, że problem występuje w polifcie, a ja mam prelift i też mam taki problem.
Co dziwne robiłem też taką próbe że tankowałem paliwo i lpg do pełna, w przeciągu 2 dni zrobiłem kurs 4x100 km , a więc 4 krotnie auto było odpalane na zimnym silniku (sprawdzałem, że na zimnym silniku przejeżdżałem za każdym razem lekko ponad 1km) , po 2 dniach zatankowałem znowu auto do pełna i wyszło mi, że w przeciągu tych 2 dni auto spaliło ok 7 litrów paliwa, wydaje mi się że to jest jednak dużo za dużo ponieważ przejechałem na benzynie, na zimnym silniku w sumie ok 4-5km. Wiem, że auto na zimnym silniku potrafi palić b.duże ilości benzyny, ale nie ok 140l/100km.
Czy ktoś jest w stanie jakoś logicznie to wytłumaczyć ?
Pozwole sobie odświeżyć temat.
A posiadam A6 c5 2.8 quatro / LPG 97r.(model 98r).
Problem podobny jak u kolegów, podczas jazdy na LPG wskazówka spada jak i ilość kilometrów do pokonania na FIS-ie. Z tego co pisał jeden z kolegów, może rzeczywiście jest jakieś zabezpieczenie w razie uszkodzenia pływaka i dlatego ilość pozostałych kilometrów spada, ale dlaczego w takim razie spada też wskażnik jeśli jest to zabezpieczenie w razie uszkodzenia pływaka, a przecież paliwa nie ubywa, więc pływak również nie opada ?
Jeden kolegów też pisze, że problem występuje w polifcie, a ja mam prelift i też mam taki problem.
Co dziwne robiłem też taką próbe że tankowałem paliwo i lpg do pełna, w przeciągu 2 dni zrobiłem kurs 4x100 km , a więc 4 krotnie auto było odpalane na zimnym silniku (sprawdzałem, że na zimnym silniku przejeżdżałem za każdym razem lekko ponad 1km) , po 2 dniach zatankowałem znowu auto do pełna i wyszło mi, że w przeciągu tych 2 dni auto spaliło ok 7 litrów paliwa, wydaje mi się że to jest jednak dużo za dużo ponieważ przejechałem na benzynie, na zimnym silniku w sumie ok 4-5km. Wiem, że auto na zimnym silniku potrafi palić b.duże ilości benzyny, ale nie ok 140l/100km.
Czy ktoś jest w stanie jakoś logicznie to wytłumaczyć ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Po pierwsze podepnij kabel gazowy i zobacz czy fura nie podpiera się benzyną, po drugie auto na ssaniu trochę tej benzyny pociągnie, po trzecie w jaki sposób zmierzyłeś te 7 litrów? Od wybicia dystrybutora, od korka do korka, na tym samym dystrybutorze no i ile tankowałeś początkowo, bo nawet jak zatankujesz pod korek to wystarczy "telepnąć" budą i jeszcze trochę paliwa wejdzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Przy gazowni spada poziom paliwa, dopiero po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu poziom wróci do faktycznego stanu ofc o ile czujniki są sprawne. Komputer liczy spalanie benzyny a gazu zwłaszcza przy quattro i automacie spala więcej. Niestety ale przy gazowni spalanie najlepiej wyliczać po przebiegu i ilości zatankowanego gazu. U mnie w 2.8q tip w jeździe miejskiej spala ok 13-14l LPG bez pałowania. FIS pokazywał średnie 15,8 ale wystarczy że nie ruszasz od razu po odpaleniu tylko czekasz aż silnik złapie temperaturę i dopiero wtedy jedziesz - wtedy spada. Pamiętaj że FIS kłamie, narazie nie mam czas aby pobawić się w programowanie spalania, ale wiem że da się to ustawić tak aby pokazywał prawie właściwe wartości.
Tankowałem na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora do pierwszego odbicia.Mazdomania pisze:Po pierwsze podepnij kabel gazowy i zobacz czy fura nie podpiera się benzyną, po drugie auto na ssaniu trochę tej benzyny pociągnie, po trzecie w jaki sposób zmierzyłeś te 7 litrów? Od wybicia dystrybutora, od korka do korka, na tym samym dystrybutorze no i ile tankowałeś początkowo, bo nawet jak zatankujesz pod korek to wystarczy "telepnąć" budą i jeszcze tro1chę paliwa wejdzie.
Podczas jazdy wskazówka spada i wraca dopiero po ponownym odpaleniu, ale nie odrazu po odpaleniu tylko jak zaczne jechać i co dziwne to nie zawsze wraca. A jesli dojdzie do rezerwy to już wogole nie wraca.
I jeszcze jedno jeśli nawet wskazówka wroci to napewno nie na ta sama pozycje tylko o wiele niżej. Napewno o wiele wiecej niz moglo spalic jadac 1 kilometr na zimnym silniku.
Jeszcze jedno pytanie. Czy jest mozliwosc sprawdzania vagiem ile dokladnie jest paliwa w zbiorniku, bo jesli jest to moglbym sprawdzic ile kolometrow jezdzilem na zimnym silniku zanim przelaczal sie na gaz i obliczyc ile paliwa doladnie spalil.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
To nie jest miarodajne. Poza tym w innym momencie odbije dystrybutor jak zatankujesz 60L paliwa, a w innym jak zatankujesz 10. Ropa strasznie się pieni, ale benzyna delikatnie też.hghormone pisze:Tankowałem na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora do pierwszego odbicia.
Jak masz kabel do LPG zobacz czy podpiera się PB, w jakim zakresie przełącza na nią.
Wogole to u mnie występuje takie dziwne zjawisko ze.np odpalam auto i wskazówka jest na pierwszej kresce, potem lecę po autostradzie stałą prędkością i wskazówka rośnie aż urośnie o około 2milimetry, potem gdy zwalniam i wjedzdam do miasta to wskazówka spada, ale już delikatnie niżej niż było po odpalenia auta. I tak wkołko jak wrócę na autostradę znowu rośnie , potem w mieście znowu spada i za każdym razem coraz nizej. Byłem u gazownika i jest pewny że auto nie podpiera się benzyną, nawet wymienił mi komputer od gazu ale nic nie pomoglo.