Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] turbina

Silniki wysokoprężne
marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

[ BRE 2.0 140 KM] turbina

Post autor: marku14 » 09 lut 2015, 22:19

Witam ! Tydzień temu byłem na hamowni i po tej operacji dostałem cały wykres ; pomiar 4 bieg diagnostyka ,niepoprawna praca turbosprężarki - zalecana wymiana wraz z zaworem sterowania ,wymagane wyczyszczenie układu doładowania wraz z układem ssącym,rekomendowane wyczyszczenie kolektora ssącego oraz założenie zewnętrznego separatora oleju. Jest przeładowanie turbiny, czy wchodzi w grę regeneracja turbiny czy może macie inne propozycje ?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 10 lut 2015, 12:08

Zazwyczaj kiedy jest przeładowanie (co oznacza że turbina potrafi pompować) wystarczy wyczyścić kierownice turbiny, albo sprawdzić zawór sterujący N75.... ale żeby od razu wymieniać turbinę?

marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

Post autor: marku14 » 10 lut 2015, 20:40

n 75 był wymieniony miesiąc przed diagnostyką

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 11 lut 2015, 06:22

No to zostało sprawdzenie sztangi i kierownic w turbinie. Najłatwiej podpiąć komputer i w trybie BS zadać podciąganie i opuszczanie sztangi - w tym czasie najlepiej z kanału obserwować czy sztanga płynnie wędruje góra dół.

marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

Post autor: marku14 » 13 lut 2015, 21:28

czy pompa vacum może mieć coś wspólnego z przeładowaniem turbiny ? i jakie jej jest prawidłowe ciśnienie ?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 13 lut 2015, 22:15

Pompa vacum z tego co pamiętam powinna generować minus 0,8 czy 0,9 bar, ale z przeładowaniem raczej nie powinna mieć nic wspólnego ponieważ łopatki turbiny są nastawione najbardziej "agresywnie" przy zaciągniętej sztandze, a przy uszkodzonej pompie sztanga byłaby opuszczona i ciśnienie doładowania również by było kiepskie, a nie zbyt wysokie. Naprawdę proponuje Ci sprawdzić czy geometria się nie zacina - (jeżeli nie masz programu i interfejsu) najprościej na biegu jałowym.... zdejmować i zakładać przewód z gruszki turbiny i od spodu obserwować sztangę. Na youtube jest sporo filmów z pokazaną pracującą prawidłowo sztangą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja