3.2 FSI stukanie na stałe
-
0x4B25A
-
kamil666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli auto od handlarza czy sprowadzane, to środek może być innego auta a okładka tego konkretnego modelu. I nie ma pewności że właśnie to książka od tego auta, czy te wymiany były fizycznie. Inna opcja to wypisywanie książek kombinują jak mogą.0x4B25A pisze:Oby mnie to nie spotkało szybko... póki co 126kkm i wszystko działa dobrze... nic nie puka/stuka/rzęzi przy odpaleniuJak widać nawet gruntowna wymiana rozrządu nie zawsze daje oczekiwanych rezultatów i upragnionego spokoju... ciekawe tylko dlaczego...
Czyżby błędy w sztuce?
-
0x4B25A
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
kamil666, w tym przypadku, to nie ma znaczenia czy auto sprowadzone czy kupione w salonie... zawsze taka część może się zepsuć... podobno w nowych modelach VW, wariatory jak i łańcuch rozrządu, wymienia się częściej...
[ Dodano: 2015-01-02, 21:34 ]
Wariator już zamówiony... silnik już rozebrany... brakuje tylko klucza do śruby wariatora... widać, że rozrząd był wymieniany... świeży silikon pod deklem... ślizgi są jak nowe... łańcuch napięty...
[ Dodano: 2015-01-02, 21:34 ]
Wariator już zamówiony... silnik już rozebrany... brakuje tylko klucza do śruby wariatora... widać, że rozrząd był wymieniany... świeży silikon pod deklem... ślizgi są jak nowe... łańcuch napięty...
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdzałem w ASO historię... wyjmowany był silnik... wymieniony jest cały rozrząd... wariatorów nikt nie wymienia, bo to dodatkowy duży koszt... a to są najdroższe części...
[ Dodano: 2015-01-05, 20:50 ]
Wariator wymieniony, niestety wszystko bez zmian... silnik pracuje jak diesel... stuki słychać na prawej głowicy - od strony kierowcy... już nie mam żadnego pomysłu... może ktoś pomoże??
[ Dodano: 2015-01-05, 20:50 ]
Wariator wymieniony, niestety wszystko bez zmian... silnik pracuje jak diesel... stuki słychać na prawej głowicy - od strony kierowcy... już nie mam żadnego pomysłu... może ktoś pomoże??
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie jest dużo gorzej jak było... znajomy mechanik robił to wszystko u mnie w garażu... po zmianie wariatora na nowy, silnik pracuje tragicznie... nie dość, że głośno stuka jak stukało, to jeszcze nie pracuje jeden cylinder... ledwo chodzi... nie ma wyższych obrotów po odpaleniu na zimnym... wygląda to tak, jak by przeskoczył rozrząd... jestem sam sobie winien, bo pozwoliłem mu to robić bez założenia blokad, bo po prostu ich nie miał... mówił, że zna te silniki i że to nie jest skomplikowane... no i teraz mam... jestem kompletnie załamany....
Chyba pierwsze co teraz trzeba zrobić to spróbować ustawić cały rozrząd na znakach... nie znam nikogo takiego, kto by to zrobił.... Pomóżcie
!
Chyba pierwsze co teraz trzeba zrobić to spróbować ustawić cały rozrząd na znakach... nie znam nikogo takiego, kto by to zrobił.... Pomóżcie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
0x4B25A
Czyli ponowne wyjmowanie silnika i zabawaŚlimak40 pisze:Chyba pierwsze co teraz trzeba zrobić to spróbować ustawić cały rozrząd na znakach... nie znam nikogo takiego, kto by to zrobił.... Pomóżcie!
Rozmawiałem jakiś czas temu z diagtronik.pl. Jest tam mechanik, który wymieniał już rozrząd w 3.2. Mają także blokady. Może tam też warto podpytać?
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Auto pojechało dzisiaj na lawecie do serwisu, który naprawia takie silniki...
[ Dodano: 2015-01-14, 19:51 ]
Trafiłem wcześniej na nieodpowiedzialnego mechanika partacza... powiedział, że bardzo dobrze zna się na tych silnikach... namówił mnie na kupno wariatora, odpowiedzialnie podjął się wymiany... okazało się, że część była dobra... przy wymianie tej części przestawił rozrząd o trzy zęby, nastąpiła kolizja... naraził mnie na katastrofalne koszty... teraz nie przyznaje się do niczego... kłamie mówiąc, że on tego nie robił...
Sylwester Szulborski, aktualnie działa w garażu przy ul. Dowódców 15 w Rembertowie. Prawdopodobnie nielegalnie, nie płacąc podatków ani zusu.
Ogłasza się pod tym linkiem:
http://oferia.pl/wykonawca/sylwester-szulborski/343417
Teraz auto jest w dobrych rękach... niestety muszę bardzo drogo za wszystko zapłacić
[ Dodano: 2015-01-14, 19:51 ]
Trafiłem wcześniej na nieodpowiedzialnego mechanika partacza... powiedział, że bardzo dobrze zna się na tych silnikach... namówił mnie na kupno wariatora, odpowiedzialnie podjął się wymiany... okazało się, że część była dobra... przy wymianie tej części przestawił rozrząd o trzy zęby, nastąpiła kolizja... naraził mnie na katastrofalne koszty... teraz nie przyznaje się do niczego... kłamie mówiąc, że on tego nie robił...
Sylwester Szulborski, aktualnie działa w garażu przy ul. Dowódców 15 w Rembertowie. Prawdopodobnie nielegalnie, nie płacąc podatków ani zusu.
Ogłasza się pod tym linkiem:
http://oferia.pl/wykonawca/sylwester-szulborski/343417
Teraz auto jest w dobrych rękach... niestety muszę bardzo drogo za wszystko zapłacić
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 14:19 przez Ślimak40, łącznie zmieniany 4 razy.
-
igor128
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 08 paź 2014, 20:41
- Imię: Igor
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.2 FSI stukanie na stałe
Myślę, że u Ciebie winny był napinacz wałków rozrządu na tej głowicy.Ślimak40 pisze:Witam,
Ostatnio jak spadła temperatura poniżej zera, czasami (nie zawsze) po odpaleniu silnika po nocy, słyszałem terkot przez sekundę... dzisiaj jak uruchomiłem silnik, ten terkot został już na stałe... ten dziwny dżwięk dochodzi z prawej strony głowicy... silnik pracuje równo... czy to jest uszkodzony napinaczczy wymiana samego napinacza od góry może rozwiązać problem
Może jest mechanik w Warszawie, który ma dobrą wiedzę i w rozsądnych pieniądzach, miałby ochotę to naprawić...
Bardzo proszę o pomoc...
Obecnie przerabiam taki silnik (tzn mam wyjęty na stole z posadzonym napinaczem prawej głowicy) i też miał taki objaw, że po odpaleniu stukał trochę, a później przestawał, a czasem cały czas stukał. Winny był filterek oleju w napinaczu, który się rozpadł i blokował go czasem. Do sprawdzenia tego nie trzeba wiele roboty - wystarczy zdjąć dekiel tylny i wdusić maksymalnie napinacz. Powinien się z oporem schować i sprężyna powinna natychmiastowo ustawić go na swoim miejscu - czyli dopiąć rozrząd. W moim przypadku napinacz raz wracał na swoje miejsce, a raz nie.
Zdemontowałem silnik w celu oględzin reszty rozrządu i dobrze zrobiłem, bo rozciągnięty był już na tyle, że łańcuch lewej głowicy zahaczał o ślizg główny i wykruszył już kawałek.









