Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jakie amorki jakiej firmy i czy wymieniać

Zawieszenie
Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Jakie amorki jakiej firmy i czy wymieniać

Post autor: blackstr8 » 29 paź 2014, 18:56

Siemka..jakiś czas temu pisałem ze sprężynkami teraz pytanko odnośnie amorków,czy wymieniać razem czy może na razie se odpuścić bo były wymieniane bodajże 2-3 lata temu ale widzę chierowo osłony były założone czy coś bo ruda się trochę już dobrała..wiec jeśli już wogole będą sugestie ze tak to jakie, SACHS-a czy może KYB-a takie jak będą sprężynki? są tez w podobnej cenie MTS-Technik niby sportowe ale czy one mi coś dadzą w połączeniu ze zwykłymi spręż.? bo nie ukrywam tył mi trochę pływa,a w deszczowe dni to ESP potrafi puścić oko ze się załączyło,z tylu tez się na pace trochę wozi +butla wiec może lepiej coś takiego wziąć? nie chodzi mi o obniżanie czy coś tylko żeby porostu sztywno się trzymał a nie bujal jak ja po paru setkach... :)

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI JEŚLI PRZECZYTALI DO KOŃCA,SORRY,KRÓCEJ SIĘ NIE DAŁO <lol>
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 29 paź 2014, 20:48

Rudym nalotem się nie przejmuj - to normalne po 2 latach.
Co do samych amorów - jeśli wolisz sztywniejsze, to weź jakieś gazowe, oczywiście omijając tanią chińszczyznę.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 paź 2014, 21:01

koni str.t
kyb ultra sr

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 29 paź 2014, 21:55

Można też poszukać jakichś Bilsteinów :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 30 paź 2014, 01:12

herbu pisze:Co do samych amorów - jeśli wolisz sztywniejsze, to weź jakieś gazowe,
Teraz dostępne są praktycznie tylko gazowe (gazowo-olejowe, dokładnie).

blackstr8, kup SACHSa i ciesz się jazdą. Super Touring (niebieskie oznaczenie) mają charakterystykę jak seria, Advantage (czerwone oznaczenie) są twardsze. Alternatywa... Bilstein B4, jak wspomniał kolega wyżej.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 30 paź 2014, 14:09

A Kayaba?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 30 paź 2014, 20:50

sachs udaje żę amortyzuje większość bilsteinów ostatnio jest głośna podobnie jak monroe .
kyb-standartowe nie mam zdania nie jeżdziłem na tym
za to kyb ultra sr jest super i nie drogo podobnie jak koni str.t
kolega wyrażnie napisał żę szuka czegoś co poprawi trakcję

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 31 paź 2014, 08:08

odradzam Sachs - zalozylem i okazalo sie ze stare oryginalne po 300tys amortyzuja podobnie, na stacji wyszlo 70%
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 31 paź 2014, 10:41

damianio, badania na stacji można między bajki włożyć, więc tym bym się nie sugerował a już na pewno nie wyrabiał sobie opinii na tej podstawie.

Druga sprawa, skoro stare oryginały wykazywały 70% sprawności, to po co je wymieniać?
enduro7 pisze:kolega wyrażnie napisał żę szuka czegoś co poprawi trakcję
Nie uzyska się tego, zakładając amortyzator o sportowej charakterystyce w zestawieniu z seryjną sprężyną.
Pozdrawiam...

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 31 paź 2014, 10:44

nie sugerowalem sie badaniem na stacji
wymienilem bo auto plywalo
po wymianie nie zauwazylem poprawy
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 11:50

70-kilka % na stacji pokażą Ci nowe. A nawet czasami mniej - tu dużo zależy od temp. od stanu sprzętu badawczego i innych czynników. Tym bym się nie sugerował.

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 04 lis 2014, 19:35

No to kurna już teraz nie wiem,skoro sportowy amorek nic nie da w zestawieniu ze zwykłą spr. to może na razie se darować wymianę amorków skoro i tak będzie mi pływał.. bo na komplet ,,sportu'' przy obecnych wydatkach raczej se nie pozwolę,a robić coś połowicznie to raczej tez nie ma sensu :|
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 04 sty 2015, 19:56

damianio pisze:odradzam Sachs - zalozylem i okazalo sie ze stare oryginalne po 300tys amortyzuja podobnie, na stacji wyszlo 70%
Te stacje sa do dupy. U mnie z tylu na jednym wywalonym amorku pokazalo 80% sprawnosci, a z drugiej strony sprawny amorek rowniez mial 80%. Zajefajna ta diagnostyka.
Przod pokazalo 90%. Amorki w aucie juz maja 10 lat i 250kkm za soba a wyniki lepsze jak nowe, no i maszyna miala pare miesiecy wczesniej legalizacje, wiec sami widzicie co one potrafia pokazac.

Co do zamiennikow amorkow, to czy ktos testowal MasterSporta lub cos wie o tych amorkach?
W przeciwienstwie do wahaczy MS info o amorkach jak na lekarstwo.

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 05 sty 2015, 08:51

Na stacje pojechalem tylko kontrolnie bo czulem ze cos jest nie tak.
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 sty 2015, 10:00

Ja wymieniłem przednie mimo że na stacji diagnostycznej pokazywało 70% - auto po przejechaniu przez poprzeczną nierówność lub zagłębienie - bujało przodem góra/dół jeszcze przez jakąś chwilę. Dodatkowo przy dohamowywaniu przed skrzyżowaniami na tarce czułem że Abs lekko się załącza bo koła podskakiwały na nierównościach.

Założyłem Sachs i jestem zadowolony , wcześniej cały komplet Sachs wymieniłem w A4 B5 i też było ok.

Na pływanie może mieć wpływ całe przednie zawieszenie , i tuleje tylnej belki w FWD

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga