[A6 C5] Za mocne podświetlenie FIS po wymianie wyświetlacza
[A6 C5] Za mocne podświetlenie FIS po wymianie wyświetlacza
Witam
Z uwagi iż wyświetlacz w moim wozie nie pokazywał już wszystkich lini zdecydowałem się wymienić go na nowy. Wybór padł na chiński zamiennik ponieważ z komentarzy tego zamiennika nie słyszałem zbyt negatywnych.
Po wymianie i założenia do auta okazało się że wyświetlacz jest dość jaskrawy. Nie było szans wyregulować jasności na równym poziomie ze wskazówkami licznika i wyświetlacza przebiegu.
Zastanawiałem się co może być przyczyną. No i sprawdziłem oryginalny wyświetlacz VDO. Okazało się że jest na nim naklejona jakaś folia.
Delikatnie oderwałem ową folię z wyświetlacza i sprawdziłem co to jest.
Okazało się że folia zastosowana na wyświetlaczu ori jest to jakiś filtr polaryzujący, który pozwala wyrównać jasność i podświetlenia zegarów.
Bez filtra - max i min podświetlenie
Z filtrem - max i min podświetlenie
Jak widać różnica jest gołym okiem.
Aby nie rozbierać całego licznika dodałęm filtr prostym sposobem. Taśmą izolacyjną przymocowałem ją do metalowej ramki. Jednak dla osób które zabierają się za wymianę lepiej dodać owy filtr pod ramkę metalową wtedy nic nie wypadnie
Ważne aby pamiętać jak przyklejony był filtr do wyświetlacza, ponieważ inaczej przepuszcza światło z jednej i drugiej strony. Zdjęć nie mam bo aparat mi coś świrował.
Po złożeniu licznika i podłączeniu tak wygląda podświetlenie w nocy
Po tej operacji mamy dokładnie taki sam wyświetlacz jak ori
Z uwagi iż wyświetlacz w moim wozie nie pokazywał już wszystkich lini zdecydowałem się wymienić go na nowy. Wybór padł na chiński zamiennik ponieważ z komentarzy tego zamiennika nie słyszałem zbyt negatywnych.
Po wymianie i założenia do auta okazało się że wyświetlacz jest dość jaskrawy. Nie było szans wyregulować jasności na równym poziomie ze wskazówkami licznika i wyświetlacza przebiegu.
Zastanawiałem się co może być przyczyną. No i sprawdziłem oryginalny wyświetlacz VDO. Okazało się że jest na nim naklejona jakaś folia.
Delikatnie oderwałem ową folię z wyświetlacza i sprawdziłem co to jest.
Okazało się że folia zastosowana na wyświetlaczu ori jest to jakiś filtr polaryzujący, który pozwala wyrównać jasność i podświetlenia zegarów.
Bez filtra - max i min podświetlenie
Z filtrem - max i min podświetlenie
Jak widać różnica jest gołym okiem.
Aby nie rozbierać całego licznika dodałęm filtr prostym sposobem. Taśmą izolacyjną przymocowałem ją do metalowej ramki. Jednak dla osób które zabierają się za wymianę lepiej dodać owy filtr pod ramkę metalową wtedy nic nie wypadnie
Ważne aby pamiętać jak przyklejony był filtr do wyświetlacza, ponieważ inaczej przepuszcza światło z jednej i drugiej strony. Zdjęć nie mam bo aparat mi coś świrował.
Po złożeniu licznika i podłączeniu tak wygląda podświetlenie w nocy
Po tej operacji mamy dokładnie taki sam wyświetlacz jak ori
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 12:47 przez lgorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak sam go wymieniałem.lukwoj21 pisze:sam wymieniałes wyswietlacz?
Dodatkowo czytając o innych wymianach na chiński zamiennik były podobne problemy jak u mnie czyli za jasne podświetlenie. Niektórzy obchodzili to tak że dodawali rezystor do podświetlenia aby było mniejsze napięcie. Jednak jak widać to nie wina podświetlenia a owego filtra. Zapewne jego cena jest spora skoro chińczycy nie dodają go do swoich wyświetlaczy.
Postaram się w ciągu kilku dni zrobić kilka zdjęć nowch, a jak uda mi się dostać jeszcze jeden zepsuty ori wyświetlacz, oraz dokładniej zaprezentować jak duża jest różnica w podświetleniu oraz w demontażu folii z wyświetlacza.
Po pierwsze polecam oglądnąć filmik, na którym jest wszystko ładnie pokazane.lukwoj21 pisze:ile ci zajeła wymiana i jakie narzedzia sa potrzebne? rozumie ze filtr odkleiłes ze starego wyswietlacza?
https://www.youtube.com/watch?v=64hRG4-jouc
Sama wymiana zajmuje około 30min może trochę więcej. Jednak dokładne ustawienie wskazówek jest bardziej czasochłonne, u mnie zajeło jakieś 2h bo chciałem mieć idealnie tak jak ma być. A przy ich zakładaniu zawsze blokowała się albo troszkę mniej lub więcej, do tej operacji najlepiej mieć VCDS i zrobić testy licznika gdzie wskazówki zatrzymują się idealnie pionowo przez co patrzymy czy wszystko jest tak jak należy.
Narzędzia:
- lutownica grotowa i / lub hot air
- plecionka miedziana
- topnik żelowy
- cyna
- szkło powiększające
- torx T10
- płaski śrubokręt
Filtr został odklejony ze starego tylko może jak dostanę jakiś uszkodzony ori wyświetlacz to postaram się go usunąć nie zginając przez co nie było by widać że jest odklejany.
PS
Jeżeli nigdy wcześniej nie lutowałem drobnej elektroniki to nie zabieraj się za wymianę ponieważ możesz uszkodzić nowy wyświetlacz, a co gorsze płytę główną wyświetlacza. Dlatego zleć to komuś co się na tym zna
Wymiana wyświetlacza to właśnie przelutowanie tej taśmy. Jak zanikają linie jest to oznaka do wymiany wyświetlacza. U mnie było to samo jak jest zimno to było w miarę ok, ale im cieplej lub jak auto postało w lecie to wyświetlacz był praktycznie nieczytelny.lukwoj21 pisze:widziałem na youtube jak gosc tylko przelutował tasme. U mnie jest tak ze wszystkie pixele swieca ale jak jest gorąco to niektóre linie gasna ale cała linia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
Tak zagłebiam sie w ten wątek i doszłem do wniosku ze skoro wyswietlacz swieci jak jest zimno a nie swieci jak jest goraco to ta tasma musi tracic przewodnos (taki zimny lut) moze wystarczy tylko przelutowanie tej tasmy(rozgrzanie ponowne lutów na starej tasmie)trzeba było by to sprawdzić bo jezeli to pomoze to nie warto kupowac nowego wyswietlacza.
lukwoj21 - bez urazy ale chyba nie wiesz na czym polega uszkodzenie wyświetlacza FIS takim jak na moich zdjęciach, a zimne luty.
W przypadku wyświetlacza fis problemem jest połączenie między sterownikiem a samym wyświetlaczem. Jest to dokładnie w miejscu gdzie zaczyna się niebieska taśma na pierwszym zdjęciu. Aby to wymienić należy mieć sporą wiedzę jak to zrobić. Wyczyścić i od nowa złączyć używając specjalnej taśmy np 3M która jest obustronna i przewodzi prąd.
W miejscu gdzie się lutuje już do licznika to nie ma tak naprawdę prawa pojawić się zimne luty bo w czasach montażu tych wyświetlaczy stosowany wysokiej jakości cynę która zawierała ołów a nie jak teraz bez ołowiu.
Tak więc samo przelutowanie "twoich zimnych lutów" nic ci nie da. Jak znajdę to wrzucę tutaj link na czym polega podstawowy problem z wyświetlaczem FIS.
Po drugie temat jest na temat jasności podświetlenia a nie wymiany wyświetlacza.
[center][ Dodano: 2013-03-03, 22:15 ]
lukwoj21 - lektura dla Ciebie
Naprawa taśmy wyświetlacza FIS [/center]
Udało mi się dostać folię, jaka jest stosowana na ori wyświetlacz, mam jej dość duży kawałek i mogłem poekperymentować no i tak to wygląda.
Bez folii - maksymalne podświetlenie
Folia ori z lewej, folia lgoreka - maksymalne i minimalne podświetlenie
Folia lgoreka - minimalne i maksymalne podświetlenie (lekko rozmazane litery wynikają z tego że folia nie jest zaraz przy wyświetlaczu)
Folia lgorka - założona już jak najbliżej wyświetlacza, widać że jest matowa powierzchnia tak jak w ori
Folia lgorka zamontowana i prezentacja już w liczniku, widać że jest praktycznie identyczna jasność co przebiegu.
W przypadku wyświetlacza fis problemem jest połączenie między sterownikiem a samym wyświetlaczem. Jest to dokładnie w miejscu gdzie zaczyna się niebieska taśma na pierwszym zdjęciu. Aby to wymienić należy mieć sporą wiedzę jak to zrobić. Wyczyścić i od nowa złączyć używając specjalnej taśmy np 3M która jest obustronna i przewodzi prąd.
W miejscu gdzie się lutuje już do licznika to nie ma tak naprawdę prawa pojawić się zimne luty bo w czasach montażu tych wyświetlaczy stosowany wysokiej jakości cynę która zawierała ołów a nie jak teraz bez ołowiu.
Tak więc samo przelutowanie "twoich zimnych lutów" nic ci nie da. Jak znajdę to wrzucę tutaj link na czym polega podstawowy problem z wyświetlaczem FIS.
Po drugie temat jest na temat jasności podświetlenia a nie wymiany wyświetlacza.
[center][ Dodano: 2013-03-03, 22:15 ]
lukwoj21 - lektura dla Ciebie
Naprawa taśmy wyświetlacza FIS [/center]
Udało mi się dostać folię, jaka jest stosowana na ori wyświetlacz, mam jej dość duży kawałek i mogłem poekperymentować no i tak to wygląda.
Bez folii - maksymalne podświetlenie
Folia ori z lewej, folia lgoreka - maksymalne i minimalne podświetlenie
Folia lgoreka - minimalne i maksymalne podświetlenie (lekko rozmazane litery wynikają z tego że folia nie jest zaraz przy wyświetlaczu)
Folia lgorka - założona już jak najbliżej wyświetlacza, widać że jest matowa powierzchnia tak jak w ori
Folia lgorka zamontowana i prezentacja już w liczniku, widać że jest praktycznie identyczna jasność co przebiegu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
ja mam problem taki że mi FSI te linie przedziałowe które są oraz wszystkie cyfry słabo świecą...... to wina taśmy? dziś zdemontowałem licznik Doszem praktycznie do taśmy do zera i przy okazji wiecie co może być powodem tego gdzie są cyfry od przebiegu i km coś musiałem zrobić tylko nie wiem co te cyfry są nie pełne w każdej z osobna. HMmmmmmm jeśli możecie to help me
Mam ten sam problem, zdobyłem 2 stare wyświetlacze i mam te filtry , parobem w tym ze nie rozbierałem nigdy licznika a chce podłożyć ten filtr na lub pod ramkę -w nocy nie idzie jechać z tym wyświetlaczem :shock: może ktoś pomóc jak zdjąć tą samą szybkę ?
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7171
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
samej szybki nie zdejmujesz , musisz cały licznik rozebrać - odkręcasz dwa torxy z tyłu , odczepiasz zatrzaski dookoła i zdejmujesz cały przód ( tu masz to opisane http://urbinek.eu/audi_a4/Zamiana%20p%C ... ll-FIS.pdf )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SOsnowiec
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga