Ikona akumulatora i inne objawy
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jakiś czas temu (3 miesiące temu) przeprowadzałem regenerację alternatora we własnym zakresie.rafalpe pisze:I co w takim przypadku? Regeneracja? Jaki koszt?
Dlaczego, bo miałem podobne objawy - na początku ładowanie skakało (tak jak u ciebie), później raz było raz nie, aż w końcu zginęło zupełnie. Co było przyczyną - skończyły się szczotki w regulatorze. Jak się okazało komutator też nie był w najlepszym stanie więc postanowiłem go wymienić.
Cena części w zależności od stopnia regeneracji
1. Same szczotki - koszt ok 5zł w Intercarsie - wymiana to około 1h (niezbędna lutownica)
2. Szczotki + komutator -> wymaga wymiany górnego łożyska - koszt kpl to około 40zł - wymiana około 3h (wymagany ściągacz do łożysk, oraz praska do zainstalowania nowego, również potrzebna będzie lutownica).

3. Szczotki + komutator + 2 łożyska - wymiana około 4h - koszt całości to ok 60-70zł w Intercarsie (niezbędne do wykonania są przyrządy z pkt 2-go)
Czasochłonność podałem dla osób, które nigdy wcześniej tego nie robiły. Ja przy regeneracji 2-ej sztuki (wariant nr 3) potrzebowałem jakiejś godzinki
