Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ikona akumulatora i inne objawy

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kanar2306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dingolfing

Post autor: kanar2306 » 29 lis 2013, 22:15

A jak zachowuje się wskaźnik ładowania??? Z tego co piszesz to może być wina alternatora skoro w czasie jazdy zapala się kontrolka akumulatora... Podepnij inny akumulator(sprawny) i wtedy będzie coś więcej wiadomo...

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 05 gru 2013, 07:58

u mnie podobnie bylo jak akumulator padal
przy odpalaniu piszczal 3 razy i kontrolka z wykrzyknikiem migala a czasami zapalal sie abs w czasie jazdy i gasl jak chcial
sprawdz napiecie miernikiem na akumulatorze po nocy, powinno byc jakies 12,5V
sprawdz ladowanie miernikiem, powinno byc ponad 14V

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 gru 2013, 13:07

akumulator swoją drogą, ale trzeba też sprawdzić sprawność alternatora. jeśli podczas jazdy zapala się kontrolka ładowanie to może oznaczać koniec alternatora.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 06 gru 2013, 07:35

rafalpe pisze:I co w takim przypadku? Regeneracja? Jaki koszt?
Jakiś czas temu (3 miesiące temu) przeprowadzałem regenerację alternatora we własnym zakresie.
Dlaczego, bo miałem podobne objawy - na początku ładowanie skakało (tak jak u ciebie), później raz było raz nie, aż w końcu zginęło zupełnie. Co było przyczyną - skończyły się szczotki w regulatorze. Jak się okazało komutator też nie był w najlepszym stanie więc postanowiłem go wymienić.

Cena części w zależności od stopnia regeneracji
1. Same szczotki - koszt ok 5zł w Intercarsie - wymiana to około 1h (niezbędna lutownica)
2. Szczotki + komutator -> wymaga wymiany górnego łożyska - koszt kpl to około 40zł - wymiana około 3h (wymagany ściągacz do łożysk, oraz praska do zainstalowania nowego, również potrzebna będzie lutownica). !!! Uwaga na tym etapie przy wymianie komutatora można uszkodzić uzwojenie wirnika (przewody idące do komutatora potrafię pęknąć - miałem tak u siebie i na szczęści udało się ten problem rozwiązać stosując 'obejście'.) - czasochłonność ok 3h
3. Szczotki + komutator + 2 łożyska - wymiana około 4h - koszt całości to ok 60-70zł w Intercarsie (niezbędne do wykonania są przyrządy z pkt 2-go)

Czasochłonność podałem dla osób, które nigdy wcześniej tego nie robiły. Ja przy regeneracji 2-ej sztuki (wariant nr 3) potrzebowałem jakiejś godzinki :).

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 06 gru 2013, 08:51

zainwestuj 10 zł w miernik jeśli nie masz - zwróci się :)
posprawdzaj to co wyżej podalem
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja