Cześć, ostatnio zaatakowały mnie dziwne rzeczy.
Uno. Wyłączające się 'trzaśnięciem' radio. Odpalam auto, włączam radio, gra 3-5 sekund. Trzask (przebicie?) i jest cisza. Wyłączam radio, wyłączam silnik, radio się włącza, znowu parę sekund, trzask i cisza. 2 dni radio nie działało, w sensie wyłączało się po chwili, dzisiaj odpalam i jak gdyby nigdy nic - działa.
Duo. Zacinające się kierunkowskazy. 3 dni temu w czasie jazdy kierunki przestały 'migać' - włączam kierunek i świeci się ciągle, nie przerywanie. Na awaryjkach kierunkowskazy działają normalnie. Następnego dnia odpalam, przepuściłem test, komputer pokazał OK, kierunkowskazy działają normalnie. Dzisiaj wracam do domu i znowu blok.
Jestem miernym elektrykiem, więc nawet nie wiem za co się zabrać. Jakieś pomysły? Z góry dziękuję!
Problem z radiem i kierunkowskazami
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Problem z radiem i kierunkowskazami
Kiedyś miałem podobnie w amplitunerze (w domq) i winna była końcówka mocy wzmacniacza (przynajmniej tak mi powiedział elektronik). Co jest u Ciebie? ... hmm - radio wyłącza się zupełnie, czy tylko przestaje grać? Czy sytuacja powtarza się zarówno na radiu i na CD?bijacz pisze:Uno. Wyłączające się 'trzaśnięciem' radio. Odpalam auto, włączam radio, gra 3-5 sekund. Trzask (przebicie?) i jest cisza. Wyłączam radio, wyłączam silnik, radio się włącza, znowu parę sekund, trzask i cisza. 2 dni radio nie działało, w sensie wyłączało się po chwili, dzisiaj odpalam i jak gdyby nigdy nic - działa.
Klasyczny przykład uszkodzonego przełącznika (przerywacza) świateł awaryjnych. Na Twoim miejscu zajrzałbym do tego tematu:bijacz pisze:Duo. Zacinające się kierunkowskazy. 3 dni temu w czasie jazdy kierunki przestały 'migać' - włączam kierunek i świeci się ciągle, nie przerywanie. Na awaryjkach kierunkowskazy działają normalnie. Następnego dnia odpalam, przepuściłem test, komputer pokazał OK, kierunkowskazy działają normalnie. Dzisiaj wracam do domu i znowu blok.
viewtopic.php?t=5328&postdays=0&postord ... cz&start=0
-
bijacz
Re: Problem z radiem i kierunkowskazami
Przestaje grać. Panel jest normalnie włączony, mogę zmieniać kanały. Po prostu jest cisza. Nie posiadam zmieniarki, a mam Navigation Plus i płyt z muzą mi nawigacja nie czyta (albo ja nie umiem tego ustawić - nie słucham specjalnie płyt w aucie, głównie radio).kot919 pisze:Kiedyś miałem podobnie w amplitunerze (w domq) i winna była końcówka mocy wzmacniacza (przynajmniej tak mi powiedział elektronik). Co jest u Ciebie? ... hmm - radio wyłącza się zupełnie, czy tylko przestaje grać? Czy sytuacja powtarza się zarówno na radiu i na CD?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Problem z radiem i kierunkowskazami
Czy próbowałeś może podłączyć się interfejsem diagnostycznym do radia? Może Vag wykaże problem z którymś z głośników - to z kolei świadczyłoby o możliwości uszkodzenia instalacji (np zwarcie do masy) - a na taki przypadek radio mogłoby reagować wyłączeniem końcówki mocy, aby nie spalić wzmacniacza. Oczywiście to czysto hipotetyczne rozważania, bo nie wiem czy radio posiada taką funkcję.bijacz pisze:Przestaje grać. Panel jest normalnie włączony, mogę zmieniać kanały. Po prostu jest cisza. Nie posiadam zmieniarki, a mam Navigation Plus i płyt z muzą mi nawigacja nie czyta (albo ja nie umiem tego ustawić - nie słucham specjalnie płyt w aucie, głównie radio).
Możliwe jest też że w radio się po prostu z jakiegoś powodu przegrzewa - wiem że rns-d ma wiatraczek, może przestał on po prostu działać?
Jest też możliwe, że właśnie feralna końcówka mocy się kończy
Na początek aby nie uprawiać czarnej magii sugeruję zacząć od interfejsu diagnostycznego
-
bijacz
Dzięki!
Na dniach pożyczę VAGa i zobaczę czy pokazuje jakieś błędy.
Co do przerywacza - dzięki, przeczytałem i tak jak mówisz - wszystko wskazuje na uszkodzenie/wyrobienie przerywacza. Jutro zamówię najpewniej nowy. : )
[ Dodano: 2013-10-12, 11:12 ]
PrzekaÂźnik wymieniony, wszystko śmiga jak powinno. O tyle śmiesznie że w moim oryginalnym module przekaÂźniki były elektroniczne, a w nowym od migaczy jest elektroniczny, a od awaryjek mechaniczny. Tak czy siak, już namierzyłem układy omrona i będę przelutowywał oryginalny : ).
Co do radia - kupiłem kabel VAG wiec zobaczę czy są jakieś błędy, jak nic nie dam rady sam wydedukować to już namierzyłem magików którzy mi to zrobią ; ). Dzięki za pomoc!
Na dniach pożyczę VAGa i zobaczę czy pokazuje jakieś błędy.
Co do przerywacza - dzięki, przeczytałem i tak jak mówisz - wszystko wskazuje na uszkodzenie/wyrobienie przerywacza. Jutro zamówię najpewniej nowy. : )
[ Dodano: 2013-10-12, 11:12 ]
PrzekaÂźnik wymieniony, wszystko śmiga jak powinno. O tyle śmiesznie że w moim oryginalnym module przekaÂźniki były elektroniczne, a w nowym od migaczy jest elektroniczny, a od awaryjek mechaniczny. Tak czy siak, już namierzyłem układy omrona i będę przelutowywał oryginalny : ).
Co do radia - kupiłem kabel VAG wiec zobaczę czy są jakieś błędy, jak nic nie dam rady sam wydedukować to już namierzyłem magików którzy mi to zrobią ; ). Dzięki za pomoc!








