Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Problem z radiem i kierunkowskazami

Elektryka
ODPOWIEDZ
bijacz

Problem z radiem i kierunkowskazami

Post autor: bijacz » 07 paź 2013, 17:36

Cześć, ostatnio zaatakowały mnie dziwne rzeczy.

Uno. Wyłączające się 'trzaśnięciem' radio. Odpalam auto, włączam radio, gra 3-5 sekund. Trzask (przebicie?) i jest cisza. Wyłączam radio, wyłączam silnik, radio się włącza, znowu parę sekund, trzask i cisza. 2 dni radio nie działało, w sensie wyłączało się po chwili, dzisiaj odpalam i jak gdyby nigdy nic - działa.

Duo. Zacinające się kierunkowskazy. 3 dni temu w czasie jazdy kierunki przestały 'migać' - włączam kierunek i świeci się ciągle, nie przerywanie. Na awaryjkach kierunkowskazy działają normalnie. Następnego dnia odpalam, przepuściłem test, komputer pokazał OK, kierunkowskazy działają normalnie. Dzisiaj wracam do domu i znowu blok.

Jestem miernym elektrykiem, więc nawet nie wiem za co się zabrać. Jakieś pomysły? Z góry dziękuję!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Problem z radiem i kierunkowskazami

Post autor: kot919 » 07 paź 2013, 18:01

bijacz pisze:Uno. Wyłączające się 'trzaśnięciem' radio. Odpalam auto, włączam radio, gra 3-5 sekund. Trzask (przebicie?) i jest cisza. Wyłączam radio, wyłączam silnik, radio się włącza, znowu parę sekund, trzask i cisza. 2 dni radio nie działało, w sensie wyłączało się po chwili, dzisiaj odpalam i jak gdyby nigdy nic - działa.
Kiedyś miałem podobnie w amplitunerze (w domq) i winna była końcówka mocy wzmacniacza (przynajmniej tak mi powiedział elektronik). Co jest u Ciebie? ... hmm - radio wyłącza się zupełnie, czy tylko przestaje grać? Czy sytuacja powtarza się zarówno na radiu i na CD?
bijacz pisze:Duo. Zacinające się kierunkowskazy. 3 dni temu w czasie jazdy kierunki przestały 'migać' - włączam kierunek i świeci się ciągle, nie przerywanie. Na awaryjkach kierunkowskazy działają normalnie. Następnego dnia odpalam, przepuściłem test, komputer pokazał OK, kierunkowskazy działają normalnie. Dzisiaj wracam do domu i znowu blok.
Klasyczny przykład uszkodzonego przełącznika (przerywacza) świateł awaryjnych. Na Twoim miejscu zajrzałbym do tego tematu:
viewtopic.php?t=5328&postdays=0&postord ... cz&start=0

bijacz

Re: Problem z radiem i kierunkowskazami

Post autor: bijacz » 07 paź 2013, 18:08

kot919 pisze:Kiedyś miałem podobnie w amplitunerze (w domq) i winna była końcówka mocy wzmacniacza (przynajmniej tak mi powiedział elektronik). Co jest u Ciebie? ... hmm - radio wyłącza się zupełnie, czy tylko przestaje grać? Czy sytuacja powtarza się zarówno na radiu i na CD?
Przestaje grać. Panel jest normalnie włączony, mogę zmieniać kanały. Po prostu jest cisza. Nie posiadam zmieniarki, a mam Navigation Plus i płyt z muzą mi nawigacja nie czyta (albo ja nie umiem tego ustawić - nie słucham specjalnie płyt w aucie, głównie radio).

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Problem z radiem i kierunkowskazami

Post autor: kot919 » 07 paź 2013, 18:20

bijacz pisze:Przestaje grać. Panel jest normalnie włączony, mogę zmieniać kanały. Po prostu jest cisza. Nie posiadam zmieniarki, a mam Navigation Plus i płyt z muzą mi nawigacja nie czyta (albo ja nie umiem tego ustawić - nie słucham specjalnie płyt w aucie, głównie radio).
Czy próbowałeś może podłączyć się interfejsem diagnostycznym do radia? Może Vag wykaże problem z którymś z głośników - to z kolei świadczyłoby o możliwości uszkodzenia instalacji (np zwarcie do masy) - a na taki przypadek radio mogłoby reagować wyłączeniem końcówki mocy, aby nie spalić wzmacniacza. Oczywiście to czysto hipotetyczne rozważania, bo nie wiem czy radio posiada taką funkcję.

Możliwe jest też że w radio się po prostu z jakiegoś powodu przegrzewa - wiem że rns-d ma wiatraczek, może przestał on po prostu działać?

Jest też możliwe, że właśnie feralna końcówka mocy się kończy :-( ... może 'wyschły' gdzieś kondensatory elektrolityczne?! <mysli>

Na początek aby nie uprawiać czarnej magii sugeruję zacząć od interfejsu diagnostycznego <okok>

bijacz

Post autor: bijacz » 07 paź 2013, 18:47

Dzięki!

Na dniach pożyczę VAGa i zobaczę czy pokazuje jakieś błędy.

Co do przerywacza - dzięki, przeczytałem i tak jak mówisz - wszystko wskazuje na uszkodzenie/wyrobienie przerywacza. Jutro zamówię najpewniej nowy. : )

[ Dodano: 2013-10-12, 11:12 ]
PrzekaÂźnik wymieniony, wszystko śmiga jak powinno. O tyle śmiesznie że w moim oryginalnym module przekaÂźniki były elektroniczne, a w nowym od migaczy jest elektroniczny, a od awaryjek mechaniczny. Tak czy siak, już namierzyłem układy omrona i będę przelutowywał oryginalny : ).

Co do radia - kupiłem kabel VAG wiec zobaczę czy są jakieś błędy, jak nic nie dam rady sam wydedukować to już namierzyłem magików którzy mi to zrobią ; ). Dzięki za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl