Najlepsze że jakiś tydzień po zapaleniu kontrolki byłem a torze Castle Combe - zrobiłem 4 kółka i z 2 tyg po tym był spokój a potem znowu wywala do dziś, myśle jeszcze o wylaniu tego Castrola, przepłkaniu czujnika i wlaniu Quantum'a może coś to da...
[ A6 C6 ] kontrolka min oil
.... minął rok od wymiany napędu pompy oleju + nowy czujnik, ostatnio olej wymieniony w Polsce w maju 2012 i miesiąc temu znowu zonk <szok> żółta kontrolka poziomu oleju na fis'ie, niby stan jest OK. Nie kumam co czujnik sie uwalił po roku? czy ten Castrol to faktycznie dziadostwo podrabiane masowo i zatyka maź wszystko .
Najlepsze że jakiś tydzień po zapaleniu kontrolki byłem a torze Castle Combe - zrobiłem 4 kółka i z 2 tyg po tym był spokój a potem znowu wywala do dziś, myśle jeszcze o wylaniu tego Castrola, przepłkaniu czujnika i wlaniu Quantum'a może coś to da...
Najlepsze że jakiś tydzień po zapaleniu kontrolki byłem a torze Castle Combe - zrobiłem 4 kółka i z 2 tyg po tym był spokój a potem znowu wywala do dziś, myśle jeszcze o wylaniu tego Castrola, przepłkaniu czujnika i wlaniu Quantum'a może coś to da...
Prawdziwy mężczyzna nie pije miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
-
awakeman
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Odswieze temat, bo w mojej A6 pomaranczowa kontrolka zapala sie coraz czesciej. Jest tylko jedno male ale, na ktore bym nie wpadl gdyby nie ten watek. Otoz mam autko jakies 2 miesiace i przez ten czas jakies 2-3 w trakcie jazdy musialem sie zatrzymac i zamknac klape od silnika, bo mi sie otworzyla w trakcie jazdy. Juz chcialem kupowac czujnik, ale zajme sie najpierw zamkiem w masce, bo cos czuje ze w moi przypadku tutaj siedzi problem.
Swoja droga to jak pomysle, ze czujnik pozimu oleju moze miec cos wspolnego z zamkiem od klapy maski to mi sie smiac chce. Jaki geniusz z inzynierow Audi na to wpadl?
Swoja droga to jak pomysle, ze czujnik pozimu oleju moze miec cos wspolnego z zamkiem od klapy maski to mi sie smiac chce. Jaki geniusz z inzynierow Audi na to wpadl?
Przy rozbieraniu zamka maski przeczyść przy okazji czujnik otwarcia maski. Jest szansa, że pomorze chociaż w moim przypadku pomogła dopiero wymiana czujnika poziomu oleju. Robiłem to 2 lata temu i od tamtej pory cisza. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie to sam zamek nie ma nic wspólnego z czujnikiem poziomu oleju, tylko czujnik otwarcia maski. Jak już pewnie zauważyłeś po otwarciu maski informacja o stanie oleju znika, ponieważ komputer uznaje to za ingerencję użytkownika. Czujnik otwarcia maski wygląda tak:
Podziele sie swoim doswiadczeniem bo mialem podobny problem kilka miesiecy temu.
Kontrolka minimalnego poziomu oleju tez sie zapalala. Po otwarciu maski gasla, ale ok. 30 km dalej znowu sie zapalala. Oczywiscie olej byl na odpowiednim poziomie.
Pojechalem do warsztatu w Pruszczu Gdanskim gdzie mi zrobili pelna diagnostyke, przy ktorej kilkakrotnie wylewali i wlewali olej spowrotem zeby za pierwszym razem przedmuchac czujnik oleju, potem zeby zalozyc uzywany od innego samochodu a na koniec podpieli nawet moj do innego samochodu. U nie czujnik caly czas wykazywal problem a na innym samochodzie juz nie (moze po przejechaniu 30 km by pokazal...). Trwalo to dobrych kilka godzin, ale nic nie wymyslili. Nie wzieli za to pieniedzy! Sa jeszcze ludzie z duma zawodowa. No ale zostalem z problemem.
Kilka miesiecy pozniej jakims cudem wyladowal mi sie akumulator (ktos podpowiedzial ze modul bluetooth sie zawiesil), po odpaleniu z kabli problem z kontrolka zniknal.
Oczywiscie nie polecam nikomu odlanczanie akumulatora zeby zresetowac komputer, ale jednak problem z elektronika potrafia byc uciazliwe.
Kontrolka minimalnego poziomu oleju tez sie zapalala. Po otwarciu maski gasla, ale ok. 30 km dalej znowu sie zapalala. Oczywiscie olej byl na odpowiednim poziomie.
Pojechalem do warsztatu w Pruszczu Gdanskim gdzie mi zrobili pelna diagnostyke, przy ktorej kilkakrotnie wylewali i wlewali olej spowrotem zeby za pierwszym razem przedmuchac czujnik oleju, potem zeby zalozyc uzywany od innego samochodu a na koniec podpieli nawet moj do innego samochodu. U nie czujnik caly czas wykazywal problem a na innym samochodzie juz nie (moze po przejechaniu 30 km by pokazal...). Trwalo to dobrych kilka godzin, ale nic nie wymyslili. Nie wzieli za to pieniedzy! Sa jeszcze ludzie z duma zawodowa. No ale zostalem z problemem.
Kilka miesiecy pozniej jakims cudem wyladowal mi sie akumulator (ktos podpowiedzial ze modul bluetooth sie zawiesil), po odpaleniu z kabli problem z kontrolka zniknal.
Oczywiscie nie polecam nikomu odlanczanie akumulatora zeby zresetowac komputer, ale jednak problem z elektronika potrafia byc uciazliwe.
Witam.
Odświeżę problem, ponieważ sam taki miałem i według podpowiedzi na forum nic nie pomogło dopiero znajomy serwis /gratis mi to wytłumaczył/ wszystko się zgadza kontrolka zgaśnie po otworzeniu maski doraźnie na x km/ ale to jest tylko po to żeby kierowca ruszył cztery litery i zajrzał pod maskę i siłom woli sprawdzi poziom oleju, jeżeli jest on właściwy to... pomyślcie kiedy wymienialiście. Czujnik działa również na gęstość, jeżeli olej jest za gęsty zapali się żółta kontrolka poziomu oleju, należy wymienić olej /filtr oleju również wymieniłem/ i wszystko gra, w tym cały problem.
Acha zalałem olejem ori audi 5W30, ale to niema wpływu na działanie czujnika.
Odświeżę problem, ponieważ sam taki miałem i według podpowiedzi na forum nic nie pomogło dopiero znajomy serwis /gratis mi to wytłumaczył/ wszystko się zgadza kontrolka zgaśnie po otworzeniu maski doraźnie na x km/ ale to jest tylko po to żeby kierowca ruszył cztery litery i zajrzał pod maskę i siłom woli sprawdzi poziom oleju, jeżeli jest on właściwy to... pomyślcie kiedy wymienialiście. Czujnik działa również na gęstość, jeżeli olej jest za gęsty zapali się żółta kontrolka poziomu oleju, należy wymienić olej /filtr oleju również wymieniłem/ i wszystko gra, w tym cały problem.
Acha zalałem olejem ori audi 5W30, ale to niema wpływu na działanie czujnika.
Witam,
po wymianie oleju ( z Castrola 5W40 na Motula 5W40 Specyfica ) dziś podczas jazdy wyskoczyło mi " olej min ". Stanałem, zobaczyłem, że oleju nie ubyło ani grama poczym zamknąłem i problem zniknał... na 50km.
Czytałem forum, że to mogą być styki od maski, które połączone są z czujnikiem w misce lub uwalony czujnik w misce, który powoduje wywalanie tego błędu.
I tutaj moje pytanie, jak sprawdzić czy ten czujnik w masce jest sprawny? Gdzieś słyszałem, żeby zewrzeć 2 kabelki ale za cholere nie wiem gdzie to uczynić.. Ma ktoś może jakieś foto czy coś gdzie to będzie opisanie lub pokazane w jakiś normalny sposób?
Bo jak to zwarcie nie pomoże, to zostaje wymiana czujnika ....
po wymianie oleju ( z Castrola 5W40 na Motula 5W40 Specyfica ) dziś podczas jazdy wyskoczyło mi " olej min ". Stanałem, zobaczyłem, że oleju nie ubyło ani grama poczym zamknąłem i problem zniknał... na 50km.
Czytałem forum, że to mogą być styki od maski, które połączone są z czujnikiem w misce lub uwalony czujnik w misce, który powoduje wywalanie tego błędu.
I tutaj moje pytanie, jak sprawdzić czy ten czujnik w masce jest sprawny? Gdzieś słyszałem, żeby zewrzeć 2 kabelki ale za cholere nie wiem gdzie to uczynić.. Ma ktoś może jakieś foto czy coś gdzie to będzie opisanie lub pokazane w jakiś normalny sposób?
Bo jak to zwarcie nie pomoże, to zostaje wymiana czujnika ....










