Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] Korek wlewu oleju...problem.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

[A6 C5 ALL] Korek wlewu oleju...problem.

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2009, 21:18

Chłopaki sluchajcie, mam pytanie. Zauważyłem że po odkręceniu korka wlewu oleju zawsze znajduje się tam trochę oleju .Po wytarciu korka , wokoło wlewu, zrobienie kilkudziesięciu kilometrów i po ponownym odkręceniu troszkę oleju znowu tam jest. Pytanie brzmi czy to normalne i ten typ tak ma, czy po prostu ta uszczelka na korku już nie daje rady uszczelniać?Czy ktoś ma podobnie?

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2009, 21:25

censored pisze:zostaje olej w tym rancie od wlewu
Właśnie o to mi chodzi, zawsze ten olej w tym rancie zostaje, myślałem że jakiś feler z korkiem jest czy coś. Spoko censored, uspokoiłeś mnie od dziś już tego nie wycieram.SWoją drogą to jest wada konstrukcyjna, wlew jest pod kątem, nie ma siły żeby ten olej tam się nie pojawiał.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2009, 21:59

censored pisze:Wokół korka na deklu masz olej ?
Nie, wokół korka nie, tylko w tym rancie.Uszczelkę tą okrągłą nakładaną wymieniłem miesiąc temu, bo już była zgrębniała.Rzeczywiście, w tym rancie olej się zbiera,ale nigdy nie było pochlapane na zewnątrz.Ach ta niemiecka myśl techniczna... :-D
usunieto !!

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2009, 22:04

To tak zawsze mój teść mi mówi jak coś mu tam marudze, a on na to "fabryki nie poprawisz" - i to tutaj pasuje jak ulał.

poczta12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 02:14
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: poczta12 » 01 lut 2009, 18:24

nie powinno sie tam zbierac bo to splywa pozniej nie do silnika a do zaglebienia od 1 swiecy zdejmij oslone to zobaczysz ile masz tam oleju

[ Dodano: 2009-02-01, 18:25 ]
u mnie jest sucho korek nie puszcza nic ani kropli

[ Dodano: 2009-02-01, 18:26 ]
a tez sie zbieralo tak po wymianie na orginalny korek z audi nowy jest OK
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 01 lut 2009, 22:47

poczta12 pisze:nie powinno sie tam zbierac bo to splywa pozniej nie do silnika a do zaglebienia od 1 swiecy zdejmij oslone to zobaczysz ile masz tam oleju
Wiesz co kolega może i nic ci nie puszcza,ale jeśli chodzi o olej tam gdzie jest świeca to się mylisz.Tyle mam do powiedzenia.
usunieto !!

zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

Post autor: zenonek » 07 mar 2009, 00:54

Witam, i u mnie sie zbiera, tylko ze wlasnie po jakims czasie dostale sie do komory gdzie swieca nr1 jest, a jak i tam sie przeleje to idzie na kolektor i smierdzi w aucie. Kupilem nowy korek od dealera i to samo. Tak wiec sobie wszystko wycieram raz w miesiacu zanim dojdzie do kolektora.

A moze ktos ma inny pomysl??

Awatar użytkownika
tomkot73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:34
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: tomkot73 » 07 mar 2009, 21:31

zdaje się ,że to normalne , gdyż jeśli przez klekotanie zaworów olej miał by sam delikatnie spływać do miski olejowej to po co nam korki?? pozbądźmy się ich :mrgreen:

[ Dodano: 2009-03-07, 21:38 ]
a może źle piszę ........... taka technika........niewyjaśniona dla .......mnie hahaha

Awatar użytkownika
starry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: starry » 13 sie 2013, 19:30

U mnie to samo. Kupiłem nawet uszczelki w serwisie od korka i drugą na rant wlewu ( 8 zł + 28 zł druga ) ale na wiele to się nie zdało. Wydaje się, że cieknie dużo mniej bo stare uszczelki były już twarde, ale do końca problemu to nie rozwiązało. Chyba nie ma rady i trzeba co jakiś czas powycierać aby nie kapało na kolektor. Lepsze już to niż wycieki z pod dekli zaworów czy "brok'ów".
starry

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 13 sie 2013, 20:53

starry pisze:U mnie to samo. Kupiłem nawet uszczelki w serwisie od korka i drugą na rant wlewu
panowie wystarczy wyjąc ta uszczelkę która jest na rancie i będzie sucho <okok>
ona podnosi ,wypycha korek, ja ja zeszlifowałem i już 3 rok mam spokój :p
pozd.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 13 sie 2013, 21:02

mariusz888 pisze:ona podnosi ,wypycha korek, ja ja zeszlifowałem i już 3 rok mam spokój
tzn. zeszlifowałeś uszczelkę tak? <mysli>
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 sie 2013, 21:06

starry, a ezektor sprowadzałeś ??

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 13 sie 2013, 21:11

fresh2002 pisze:
mariusz888 pisze:ona podnosi ,wypycha korek, ja ja zeszlifowałem i już 3 rok mam spokój
tzn. zeszlifowałeś uszczelkę tak? <mysli>
dokładnie tak żeby nie dotykala korka . bo bez uszczelki nieestetycznie wyglada
możesz tez nożykiem ciachac <lol>

[ Dodano: 2013-08-13, 21:19 ]
grzemo pisze:starry, a ezektor sprowadzałeś ??
te uszczelki maja wadę <uoee> 2,4 i 2,8 robi się nieszczelność i przez to silnik zasysa powietrze i dalej już mgle olejowa do kolektora przez odmy <uoee> później wszyscy mówią ze 2,4 i 2,8 biorą olej, mi brała 1 l na 1000 a po uszczelnieniu tego korka prawie nic <lol>
pozd .2,8 ack Q

Awatar użytkownika
starry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: starry » 13 sie 2013, 21:21

grzemo pisze:starry, a ezektor sprowadzałeś ??
Myślałem o tym ale u mnie ciężko do niego się dostać i nie chcę nic połamać, bo odma ma już swoje lata. Przed zimą będę musiał coby nie zamarzło jeśli zawalone. Na razie pomysł z zeszlifowaniem uszczelki muszę sprawdzić. Zwyczajnie ją wyciągnę i zobaczę czy będzie ciekło z pod korka. Coś w tym może być bo na nowej zrobiłem tylko 1200km i gdy robiłem dolewkę to zauważyłem że się obkręca i lekko deformuje. Jak na nową uszczelkę z serwisu to kiepsko raczej.
starry

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 13 sie 2013, 21:34

starry pisze:Jak na nową uszczelkę z serwisu to kiepsko raczej.
No, właśnie sobie czytam posty i kupy mi się to nie klei <mysli> ja rozumiem, że uszczelka straciła swoje właściwości itp. tak, mają prawo powstawać nieszczelności allleee wymiana na nową z ASO i dalej to samo? jak? co? ale dlaczego?
<mysli>
Jest jakieś sensowne wyjaśnienie? intrygująca sprawa <mysli>
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl