zabawa z tym jest taka ze odpowiedzialne za skracanie dolotu jest podciśnienie , działa to w sposób jak opisał kolega wyzej 
za pomoca gruszki która steruje podciśnienie zmieniana jest długośc dolotu odpowiednio do obrotów 
przyczyny uszkodzen : 
-nieszczelne podciśnieni 
-uszkodzona gruszka 
- zasyfiony kolektor zacinanie suwaka zmiany długosci dolotu 
objawy:
- osłabienie osiagów 
auto powinno dostac 2 kopa w przedziale obrotów od okolo 4500 wzwyż wtedy skraca sie dolot auto moze zamulac i nie pracowac równo na wolnych obrotach jesli zuwak zatnie sie posrednio lub na krótkim dolocie 
jak wyeliminowac ?
na poczatek sprawdzic czy skracanie działa w tym celu na biegu jalowym ktos wkreca silnik na 5500obr a 2 osoba obserwuje czy gruszka pracuje płynnie i skraca dolot jesli tak to jest wszystko ok jeśli nie to sprawdzamy podcisnienie 
koniec zabawy 
