zabawa z tym jest taka ze odpowiedzialne za skracanie dolotu jest podciśnienie , działa to w sposób jak opisał kolega wyzej
za pomoca gruszki która steruje podciśnienie zmieniana jest długośc dolotu odpowiednio do obrotów
przyczyny uszkodzen :
-nieszczelne podciśnieni
-uszkodzona gruszka
- zasyfiony kolektor zacinanie suwaka zmiany długosci dolotu
objawy:
- osłabienie osiagów
auto powinno dostac 2 kopa w przedziale obrotów od okolo 4500 wzwyż wtedy skraca sie dolot auto moze zamulac i nie pracowac równo na wolnych obrotach jesli zuwak zatnie sie posrednio lub na krótkim dolocie
jak wyeliminowac ?
na poczatek sprawdzic czy skracanie działa w tym celu na biegu jalowym ktos wkreca silnik na 5500obr a 2 osoba obserwuje czy gruszka pracuje płynnie i skraca dolot jesli tak to jest wszystko ok jeśli nie to sprawdzamy podcisnienie
koniec zabawy
