Witam wszystkich. Mam taki oto problem, opowiem historię od początku. Jakiś czas temu zaczęła zapalać mi się kontrolka płynu hamulcowego. Najpierw nieregularnie, tylko po dłuższej jeździe (około 70 km) a następnie już cały czas. Hamulce oczywiści działały dobrze. Sprawdziłem poziom płynu - ok. Sprawdziłem klocki - ok. Mój znajomy kowal (czyt. mechanik) zawyrokował, że może trzeba wymienić płyn hamulcowy bo jest stary, brudny czy jakiś słaby. Sprawę odłożyłem na potem. I nagle zaczęły się cuda ze sprzęgłem. W trakcie jazdy "uciekało" w podłogę, nie odbijało do góry blokując skrzynię na takim biegu jaki się akurat trafił. Tak więc wymieniłem płyn hamulcowy i na kilka dni pomogło (tzn. sprzęgło działało a kontrolka od płynu dalej sobie migała). Obecnie znowu zaczynają się akcje ze sprzęgłem.
Może ktoś z Was miał podobne problemy, bardzo bym prosił o wskazówki i porady, bo nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
Tylko proszę nie pisać o podłączeniu do kompa bo nie mam takiej możliwości.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
[A6 C4] kontrolka płynu hamulcowego a działanie sprzęgła
[A6 C4] kontrolka płynu hamulcowego a działanie sprzęgła
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
Silownik sprzegla albo pada albo jest zapowietrzony.Jak dawno nie wymieniales plynu(raz na 2 lata)to wiedz ze plyn ham lubi wilgoc.Ta w wiekszej ilosci tj woda powoduje korozje w ukladzie ham i zalaczaniu sprzegla.Jasniej to rdzewieje tloczki w zaciskacjh i pompie ham i szprzeglowej.
Odpowietrz pompke sprzegla jesli nie pomoze to polecam lekture
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=207
Co do lampki to moze plywak sie wieszac badz plyn uciekac z 2 komory zbiorniczka ham(tej od strony szyby)Tzn w jednej jest a w drugiej juz nie ma bo ucieklo przez pompke sprzegla na ulice.
Odpowietrz pompke sprzegla jesli nie pomoze to polecam lekture
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=207
Co do lampki to moze plywak sie wieszac badz plyn uciekac z 2 komory zbiorniczka ham(tej od strony szyby)Tzn w jednej jest a w drugiej juz nie ma bo ucieklo przez pompke sprzegla na ulice.
Dzięki Kolego za info.
Mechanik zawzięcie twierdzi że to może być wysprzęglik i na 3 stycznia się z nim umówiłem na robotę.
pomysł z odpowietrzaniem sam mu podsunąłem ale przecież on wie lepiej, nie.
Pompkę miałem już raz naprawianą (zestawem naprawczym) bo ciekło mi na buty ale sprzęgło działało dobrze a teraz jest na odwyrtke, czyli nie kapie a źle działa.
Za kilka dni spróbujemy/
I ciekawostka: na migającą żarówkę od płynu, zaproponował mi kowal, że ją wykręci z tablicy
Mechanik zawzięcie twierdzi że to może być wysprzęglik i na 3 stycznia się z nim umówiłem na robotę.
pomysł z odpowietrzaniem sam mu podsunąłem ale przecież on wie lepiej, nie.
Pompkę miałem już raz naprawianą (zestawem naprawczym) bo ciekło mi na buty ale sprzęgło działało dobrze a teraz jest na odwyrtke, czyli nie kapie a źle działa.
Za kilka dni spróbujemy/
I ciekawostka: na migającą żarówkę od płynu, zaproponował mi kowal, że ją wykręci z tablicy
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
Piszac silownik mialem na mysli wysprzeglik wiec kolega po fachu dobrze rozumuje.Co do zarowki to niech ja pozostawi i znajdzie problem najlepiej miernikiem niech zacznie sprawdzac moze to czujnik a moze to cos z kabelkami.Co do naprawianej pompki to jest sens jej naprawy tylko w przypadku jak na gladzi nie ma wzerow bo jak sa ,to na wzerach uszczelniacze i tak puszcza po jakims czasie.
najpierw podepnij pod vaga, jak poziom płynu w porządku, klocki są z czujnikami i jest ich jeszcze sporo,, a błędów nie ma to radzę się udać do sklepu gdzie mająakumulatory, i sprawdzić twój czy pod obciążeniem nie kuca napięcie, jeśli na testerze nie spada nadmiernie, ale na rozruszniku tak, to rozrusznik na stół, co po tylu latach jest całkiem możliwe że potrzebuje czyszczenia i przeglądu ewentualnie zmiany szczotek, i tulejek,
a kontrolkę mechanik niech zostawi w spokoju, jak będzie chciał ją odłączać, wykręcać lub co kolwiek z nią robić to znaczy że nie wie co jest grane i chce usunąć objaw a nie przyczynę, wtedy zmień mechanika...
a kontrolkę mechanik niech zostawi w spokoju, jak będzie chciał ją odłączać, wykręcać lub co kolwiek z nią robić to znaczy że nie wie co jest grane i chce usunąć objaw a nie przyczynę, wtedy zmień mechanika...
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie