Błąd czujnika położenia wału jak to rozumieć
- marcinz89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 wrz 2010, 21:20
- Lokalizacja: Racibórz/Śląskie
Błąd czujnika położenia wału jak to rozumieć
Cześć
Podłączyłem dziś auto pod vaga i mam jeden błąd w silniku a mianowicie:
00513 Engine speed sensor (G28)
03-00 - No signal
Czytałem na forum że to błąd czujnika położenia wału ale żaden z objawów opisany jaki występuje przy zepsutym czujniku u mnie nie ma miejsca.
Dziwne też jest to że jak usunę ten błąd to dosłownie za 3 sekundy znowu się pojawia a nawet nie zdążę zapalić silnika ani odłączyć kabla od laptopa. Czy zmieniać czujnik czy co radzicie zrobić?
Podłączyłem dziś auto pod vaga i mam jeden błąd w silniku a mianowicie:
00513 Engine speed sensor (G28)
03-00 - No signal
Czytałem na forum że to błąd czujnika położenia wału ale żaden z objawów opisany jaki występuje przy zepsutym czujniku u mnie nie ma miejsca.
Dziwne też jest to że jak usunę ten błąd to dosłownie za 3 sekundy znowu się pojawia a nawet nie zdążę zapalić silnika ani odłączyć kabla od laptopa. Czy zmieniać czujnik czy co radzicie zrobić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uruchom silnik, skasuj ten błąd i sprawdź czy na uruchomionym silniku też ci on występuje. Jak się nie mylę to niektóre sterowniki na niepracującym silniku zapisują taki błąd. W B4 2,0 tak miałem.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Tu jest opisany podobny problem http://www.audi80.pl/b4-80-19-tdi-1z-po ... t46120.htm może spróbuj go podmienić na jakiś używany. A co do vaga to włanczasz program po uruchomieniu silnika?
- marcinz89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 wrz 2010, 21:20
- Lokalizacja: Racibórz/Śląskie
Włączam silnik, potem odpalam VAGa i nie umiem się połączyć z silnikiem. Próbowałem VAGiem, VCDSem, VWTOOLem i w żadnym programie nie umiem połączyć się ze silnikiem. Po włączeniu w VAGu auto-scan pojawia się tylko to co dodaje w załącznikach. Wyjąłem dziś wtyczkę z tego czujnika, wyczyściłem styki i popsikałem preparatem na przewodzenie i nic. Jeszcze myślałem że może to przez to że z prawej strony silnika są do bloku przykręcone takie jakby słuchawki(takie kable przykręcone do bloku) i jeden mi tam wisiał luzem, to go przykręciłem ale nic to nie dałotapir173 pisze:Tu jest opisany podobny problem http://www.audi80.pl/b4-80-19-tdi-1z-po ... t46120.htm może spróbuj go podmienić na jakiś używany. A co do vaga to włanczasz program po uruchomieniu silnika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A więc sprawdziłem dokumentację serwisową dla tego modelu silnika i występowanie tego błędu jest normalne.
System ten rejestruje usterki związane z przerwanym obwodem jakiegoś czujnika lud innego urządzenia wykonawczego,
jeżeli czujnik prędkości obrotowej nie generuje sygnału do ECU to system widzi to jako błąd i emituje komunikat o błędzie braku prędkości obrotowej. Tego błędu nie bierze się pod uwagę jeśli silnik normalnie się uruchamia. Możesz być spokojny. Pozdrawiam.
System ten rejestruje usterki związane z przerwanym obwodem jakiegoś czujnika lud innego urządzenia wykonawczego,
jeżeli czujnik prędkości obrotowej nie generuje sygnału do ECU to system widzi to jako błąd i emituje komunikat o błędzie braku prędkości obrotowej. Tego błędu nie bierze się pod uwagę jeśli silnik normalnie się uruchamia. Możesz być spokojny. Pozdrawiam.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.