Błąd czujnika położenia wału jak to rozumieć
- marcinz89
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 09 wrz 2010, 21:20
- Lokalizacja: Racibórz/Śląskie
Błąd czujnika położenia wału jak to rozumieć
Cześć
Podłączyłem dziś auto pod vaga i mam jeden błąd w silniku a mianowicie:
00513 Engine speed sensor (G28)
03-00 - No signal
Czytałem na forum że to błąd czujnika położenia wału ale żaden z objawów opisany jaki występuje przy zepsutym czujniku u mnie nie ma miejsca.
Dziwne też jest to że jak usunę ten błąd to dosłownie za 3 sekundy znowu się pojawia a nawet nie zdążę zapalić silnika ani odłączyć kabla od laptopa. Czy zmieniać czujnik czy co radzicie zrobić?
Podłączyłem dziś auto pod vaga i mam jeden błąd w silniku a mianowicie:
00513 Engine speed sensor (G28)
03-00 - No signal
Czytałem na forum że to błąd czujnika położenia wału ale żaden z objawów opisany jaki występuje przy zepsutym czujniku u mnie nie ma miejsca.
Dziwne też jest to że jak usunę ten błąd to dosłownie za 3 sekundy znowu się pojawia a nawet nie zdążę zapalić silnika ani odłączyć kabla od laptopa. Czy zmieniać czujnik czy co radzicie zrobić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
0x4B25A
Uruchom silnik, skasuj ten błąd i sprawdź czy na uruchomionym silniku też ci on występuje. Jak się nie mylę to niektóre sterowniki na niepracującym silniku zapisują taki błąd. W B4 2,0 tak miałem.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Tu jest opisany podobny problem http://www.audi80.pl/b4-80-19-tdi-1z-po ... t46120.htm może spróbuj go podmienić na jakiś używany. A co do vaga to włanczasz program po uruchomieniu silnika?
-
0x4B25A
- marcinz89
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 09 wrz 2010, 21:20
- Lokalizacja: Racibórz/Śląskie
Włączam silnik, potem odpalam VAGa i nie umiem się połączyć z silnikiem. Próbowałem VAGiem, VCDSem, VWTOOLem i w żadnym programie nie umiem połączyć się ze silnikiem. Po włączeniu w VAGu auto-scan pojawia się tylko to co dodaje w załącznikach. Wyjąłem dziś wtyczkę z tego czujnika, wyczyściłem styki i popsikałem preparatem na przewodzenie i nic. Jeszcze myślałem że może to przez to że z prawej strony silnika są do bloku przykręcone takie jakby słuchawki(takie kable przykręcone do bloku) i jeden mi tam wisiał luzem, to go przykręciłem ale nic to nie dałotapir173 pisze:Tu jest opisany podobny problem http://www.audi80.pl/b4-80-19-tdi-1z-po ... t46120.htm może spróbuj go podmienić na jakiś używany. A co do vaga to włanczasz program po uruchomieniu silnika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A więc sprawdziłem dokumentację serwisową dla tego modelu silnika i występowanie tego błędu jest normalne.
System ten rejestruje usterki związane z przerwanym obwodem jakiegoś czujnika lud innego urządzenia wykonawczego,
jeżeli czujnik prędkości obrotowej nie generuje sygnału do ECU to system widzi to jako błąd i emituje komunikat o błędzie braku prędkości obrotowej. Tego błędu nie bierze się pod uwagę jeśli silnik normalnie się uruchamia. Możesz być spokojny. Pozdrawiam.
System ten rejestruje usterki związane z przerwanym obwodem jakiegoś czujnika lud innego urządzenia wykonawczego,
jeżeli czujnik prędkości obrotowej nie generuje sygnału do ECU to system widzi to jako błąd i emituje komunikat o błędzie braku prędkości obrotowej. Tego błędu nie bierze się pod uwagę jeśli silnik normalnie się uruchamia. Możesz być spokojny. Pozdrawiam.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.









