Podgrzewanie tylnej szyby Avant nie działa
- 
				
				tomano2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 38
 - Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
 - Imię: TOMEK
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: Allroad C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TDI 204KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Podgrzewanie tylnej szyby Avant nie działa
Witam
Podczas ostatnich przymrozków włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i niestety nie doczekałem się efektu. Ostatnio spróbowałem to sprawdzić. Rozebrałem tylne osłony. ÂŚcieżki na szybie mają ciągłość, lutowania są w porządku.
Do przekaźnika sterującego włączeniem ogrzewania szyby dochodzi napięcie, ale po włączeniu przycisku ogrzewania nic się nie zmienia tzn. przekaźnik nie podaje napięcia na szybę.
W związku z tym sprawdziłem napięcie na przewodach sterujących tym przekaźnikiem (chyba z modułu Komfortu). Tutaj nic się nie zmienia niezależnie czy przycisk ogrzewania szyby jest włączony czy wyłączony (cały czas napięcie ok. 0,5V), a VCDS nie pokazuje żadnego błędu w module Komfortu.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może podpowiedzieć rozwiązanie tej zagadki?
pozdrawiam
tomano2
			
			
									
									
						Podczas ostatnich przymrozków włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i niestety nie doczekałem się efektu. Ostatnio spróbowałem to sprawdzić. Rozebrałem tylne osłony. ÂŚcieżki na szybie mają ciągłość, lutowania są w porządku.
Do przekaźnika sterującego włączeniem ogrzewania szyby dochodzi napięcie, ale po włączeniu przycisku ogrzewania nic się nie zmienia tzn. przekaźnik nie podaje napięcia na szybę.
W związku z tym sprawdziłem napięcie na przewodach sterujących tym przekaźnikiem (chyba z modułu Komfortu). Tutaj nic się nie zmienia niezależnie czy przycisk ogrzewania szyby jest włączony czy wyłączony (cały czas napięcie ok. 0,5V), a VCDS nie pokazuje żadnego błędu w module Komfortu.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może podpowiedzieć rozwiązanie tej zagadki?
pozdrawiam
tomano2
- 
				
				tomano2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 38
 - Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
 - Imię: TOMEK
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: Allroad C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TDI 204KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Przekaźnik jest sprawny, bo sprawdziłem go poprzez podanie sygnału sterującego 12V i działa. Nawet go rozebrałem. W środku jest jak nowy, styki są niezapieczone.
Tak więc wygląda na to, że sterownik Komfortu nie wysyła do tego przekaźnika sygnału w celu uruchomienia ogrzewania tylnej szyby.
Tak się zastanawiam co jest tego przyczyną. Czy sterownik instalacji elektrycznej J519, który wg ELSY również steruje ogrzewaniem szyby może mieć z tym coś wspólnego?
pozdr
			
			
									
									Tak więc wygląda na to, że sterownik Komfortu nie wysyła do tego przekaźnika sygnału w celu uruchomienia ogrzewania tylnej szyby.
Tak się zastanawiam co jest tego przyczyną. Czy sterownik instalacji elektrycznej J519, który wg ELSY również steruje ogrzewaniem szyby może mieć z tym coś wspólnego?
pozdr
tomano2
						- 
				
				3.0 BMK 224KM
 
- 
				
				tomano2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 38
 - Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
 - Imię: TOMEK
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: Allroad C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TDI 204KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Witam
tomcio77, tak jak napisałeś, tak zrobiłem te pomiary:
12.00 V Generator Voltage (specified)
11.95 V Battery Voltage (actual)
0.0 % Dynamic-Field Signal
3.00 s Load Response Time
19.0°C Rail Temperature (actual)
10.5°C Battery Temperat. (valuation)
ConsSwOff 0 Emergency Shut-Off
StatCurStg 0 Static-Current Shut-Off Stage
100.0 % Battery Condition
4 ohms Internal Battery Resistance
0 Ah Qv (Battery Aging)
54 Ah
-17.5 A Current Value from Battery
0.00 Static-Current Mean Value
10003 Ah Total Energy Balance
10000 Ah Total Energy Throuput
0.00 Static-Current Mean Value
-0.05 Total-Current Mean Value
49.5 Duration last Standing Time
0.00 Duration last Driving Cycle
0.0 Duration last Standing Time
1.20 Energy Balance of last Drive
80.0 % Battery State of Charge (SOC)
N/A
0.00 V Generator Voltage (specified)
0.0 % Dynamic-Field Signal
OK Generator Interface
OK Generator
Nie wiem co te wyniki oznaczają, ale spojrzałem na historię błędów regulatora baterii (lista poniżej), z której wynika, że ok. 3 tygodnie temu włączyło się ograniczenie odbiorników prądu.
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component and/or Version: J0644 BEM H12 0590
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 02335 823 00000
Additional Info: 4F0915105D von VA0 2601141463
Additional Info: Geraet 00000
VCID: 2341EBBF9CCC
5 Faults Found
02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.20
Time: 21:37:03
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.20
Time: 21:42:38
00532 - Supply Voltage B+
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 241
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.21
Time: 11:13:09
02254 - Interface to Generator
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 37
Reset counter: 209
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.24
Time: 16:30:14
02479 - Partial Consumer Shut-Off Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 31
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.24
Time: 16:34:48
Czy z tego wynika, że siada akumulator czy jest uszkodzony przewód sygnałowy do alternatora?
pozdrawiam
Tomek
tomano2
						- 
				
				3.0 BMK 224KM
 
witam,nio i wlasnie masz kolego to samo co u mnie tzn.te dwa ostatnie bledy.ja tez jeszcze nie rozwiazalem problemu,ale rozmawialem z kolega tmr i sprawa jest taka,ze albo ster aku kaput,albo regulator napiecia w alternatorze albo tak jak napisales przewod sygnalowy od steru aku do alternatora.u ciebie wydaje mi sie dziwne,ze masz takie niskie dwie pierwsze wartosci w pomiarach 
 u mnie jest 13,50 a druga cos ponad 12 v.mysle,ze mozesz miec problem z ladowaniem lub aku powoli odchodzi do lamusa 
 ja u siebie sterownik aku wykluczylem,po podmianie dalej to samo,teraz musze sprawdzic ten niebieski kabelek,a jak nie pomoze to wymienie regulator napiecia.zobaczymy,jak uda ci sie rozwiazac problem daj cynka.pozdrawiam
			
			
									
									
						- 
				
				tomano2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 38
 - Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
 - Imię: TOMEK
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: Allroad C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TDI 204KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Cześć
Sprawdziłem dziś napięcie akumulatora w stanie spoczynku. Wynosi 12,37V.
tomcio 77, masz rację. Rzeczywiście trochę dziwne, że mierzone przez VCDS wartości napięcia są tak zaniżone:
12.00 V Generator Voltage (specified)
11.95 V Battery Voltage (actual)
Spróbuję odłączyć i podłączyć sterownik aku - może się zawiesił?
A czy można sprawdzić sterownik aku inaczej niż tylko poprzez podmianę?
pozdrawiam
tomano2
			
			
									
									
						Sprawdziłem dziś napięcie akumulatora w stanie spoczynku. Wynosi 12,37V.
tomcio 77, masz rację. Rzeczywiście trochę dziwne, że mierzone przez VCDS wartości napięcia są tak zaniżone:
12.00 V Generator Voltage (specified)
11.95 V Battery Voltage (actual)
Spróbuję odłączyć i podłączyć sterownik aku - może się zawiesił?
A czy można sprawdzić sterownik aku inaczej niż tylko poprzez podmianę?
pozdrawiam
tomano2
- 
				
				3.0 BMK 224KM
 
z tego co sie dowiedzialem wertujac fora to tylko podmiana.moim zdaniem powinienes to zrobic jako pierwsze,najmniejsze koszta(oczywiscie uzywka),regulator koszt w aso cos kolo 360pln(to wlasnie mnie teraz czeka)podobno jak regulator szwankuje to wlasnie cos takiego sie dzieje z pradami,raz jest ok,raz lipa wiec moze stad nasze problemy 
 u mnie napiecie aku w stanie spoczynku z rana 12,42 mysle ze ok.pozdro
ps.jak sie okaze,ze masz walniety ster aku to sie odezwij na pw,bo u mnie taki lezy.
			
			
									
									
						ps.jak sie okaze,ze masz walniety ster aku to sie odezwij na pw,bo u mnie taki lezy.
- 
				
				szczerba2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1099
 - Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
 - Imię: Marcin
 - Rocznik: 2003
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
 
w  schematach znalazłem coś ciekawego . okazuje się że tylnia szyba sterowana jest przekażnikiem na którego prace wpływ ma kondensator przeciwzakłóceniowy. ponizej screny z elsy 
 
filterak oznaczony c18 na niebiesko a z1 to ogrzewanie szyby. moze to jest problem nie masz czasem zakłóceĂą w radyjku albo trzasków w cb i głośnikach jak gadasz czy używasz wycieraczek. Co do steru aku i samego aku to sprawdz czy właściwie wkodowane bo teżmoże mieszać , w innym temacie opisałem pomiar vcds -em samego akumulatora i alka  akumulator
			
			
													
 
filterak oznaczony c18 na niebiesko a z1 to ogrzewanie szyby. moze to jest problem nie masz czasem zakłóceĂą w radyjku albo trzasków w cb i głośnikach jak gadasz czy używasz wycieraczek. Co do steru aku i samego aku to sprawdz czy właściwie wkodowane bo teżmoże mieszać , w innym temacie opisałem pomiar vcds -em samego akumulatora i alka  akumulator
					Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, 22:25 przez szczerba2, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
						Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- 
				
				szczerba2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1099
 - Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
 - Imię: Marcin
 - Rocznik: 2003
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
 
nieprawda że trzeba sciągac zdeżak bo po co 
  sam regulator da sie wymienic nawet bez demontażu alternatora wystarczy zdemontowac osłone silnika i skrzyni i altek od dupy strony jest jak na dłoni. odpinamy wtyczke pinowa odkrecamy kabel + odemontujemy oslonke i mamy bebechy nas interesujące nawierzchu . troche zdolnosci manualnych i wystarczy 2 godz robótki łącznie z opróżnieniem 2 browarków i strzałem w płuca.
			
			
									
									Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
						Forum Audi A6
Problem Audi A7.
							








