Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Podgrzewanie tylnej szyby Avant nie działa

Elektryka
tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Podgrzewanie tylnej szyby Avant nie działa

Post autor: tomano2 » 14 kwie 2012, 23:44

Witam
Podczas ostatnich przymrozków włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i niestety nie doczekałem się efektu. Ostatnio spróbowałem to sprawdzić. Rozebrałem tylne osłony. ÂŚcieżki na szybie mają ciągłość, lutowania są w porządku.
Do przekaźnika sterującego włączeniem ogrzewania szyby dochodzi napięcie, ale po włączeniu przycisku ogrzewania nic się nie zmienia tzn. przekaźnik nie podaje napięcia na szybę.
W związku z tym sprawdziłem napięcie na przewodach sterujących tym przekaźnikiem (chyba z modułu Komfortu). Tutaj nic się nie zmienia niezależnie czy przycisk ogrzewania szyby jest włączony czy wyłączony (cały czas napięcie ok. 0,5V), a VCDS nie pokazuje żadnego błędu w module Komfortu.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może podpowiedzieć rozwiązanie tej zagadki?

pozdrawiam
tomano2

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 15 kwie 2012, 23:02

podmieĂą przekaznik moze styki nadpalone albo go wtczysc

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 16 kwie 2012, 00:35

i umnie tez tak ni z gruszki...przestalo grzac jak sprawdzic ?

tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomano2 » 16 kwie 2012, 19:25

Przekaźnik jest sprawny, bo sprawdziłem go poprzez podanie sygnału sterującego 12V i działa. Nawet go rozebrałem. W środku jest jak nowy, styki są niezapieczone.

Tak więc wygląda na to, że sterownik Komfortu nie wysyła do tego przekaźnika sygnału w celu uruchomienia ogrzewania tylnej szyby.
Tak się zastanawiam co jest tego przyczyną. Czy sterownik instalacji elektrycznej J519, który wg ELSY również steruje ogrzewaniem szyby może mieć z tym coś wspólnego?

pozdr
tomano2

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 16 kwie 2012, 20:04

a nie masz przypadkiem wlaczonego czesciowego odlaczenia energii w sterze aku?wejdz w sterownik i pomiary rozszerzone i zaznacz tam ptaszkiem emergency shuttoff czy jakos tak,to wtedy ci powinno pokazac czy aktywne.u mnie tak jest i nie grzeje mi szyba i lusterka.

tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomano2 » 17 kwie 2012, 00:29


Witam
tomcio77, tak jak napisałeś, tak zrobiłem te pomiary:


12.00 V Generator Voltage (specified)
11.95 V Battery Voltage (actual)
0.0 % Dynamic-Field Signal
3.00 s Load Response Time
19.0°C Rail Temperature (actual)
10.5°C Battery Temperat. (valuation)
ConsSwOff 0 Emergency Shut-Off
StatCurStg 0 Static-Current Shut-Off Stage
100.0 % Battery Condition
4 ohms Internal Battery Resistance
0 Ah Qv (Battery Aging)
54 Ah
-17.5 A Current Value from Battery
0.00 Static-Current Mean Value
10003 Ah Total Energy Balance
10000 Ah Total Energy Throuput
0.00 Static-Current Mean Value
-0.05 Total-Current Mean Value
49.5 Duration last Standing Time
0.00 Duration last Driving Cycle
0.0 Duration last Standing Time
1.20 Energy Balance of last Drive
80.0 % Battery State of Charge (SOC)
N/A
0.00 V Generator Voltage (specified)
0.0 % Dynamic-Field Signal
OK Generator Interface
OK Generator

Nie wiem co te wyniki oznaczają, ale spojrzałem na historię błędów regulatora baterii (lista poniżej), z której wynika, że ok. 3 tygodnie temu włączyło się ograniczenie odbiorników prądu.


Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component and/or Version: J0644 BEM H12 0590
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 02335 823 00000
Additional Info: 4F0915105D von VA0 2601141463
Additional Info: Geraet 00000
VCID: 2341EBBF9CCC
5 Faults Found

02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.20
Time: 21:37:03

02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.20
Time: 21:42:38

00532 - Supply Voltage B+
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 241
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.21
Time: 11:13:09

02254 - Interface to Generator
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 37
Reset counter: 209
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.24
Time: 16:30:14

02479 - Partial Consumer Shut-Off Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 31
Mileage: 212419 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.24
Time: 16:34:48

Czy z tego wynika, że siada akumulator czy jest uszkodzony przewód sygnałowy do alternatora?


pozdrawiam
Tomek
tomano2

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 17 kwie 2012, 16:41

witam,nio i wlasnie masz kolego to samo co u mnie tzn.te dwa ostatnie bledy.ja tez jeszcze nie rozwiazalem problemu,ale rozmawialem z kolega tmr i sprawa jest taka,ze albo ster aku kaput,albo regulator napiecia w alternatorze albo tak jak napisales przewod sygnalowy od steru aku do alternatora.u ciebie wydaje mi sie dziwne,ze masz takie niskie dwie pierwsze wartosci w pomiarach <mysli> u mnie jest 13,50 a druga cos ponad 12 v.mysle,ze mozesz miec problem z ladowaniem lub aku powoli odchodzi do lamusa :) ja u siebie sterownik aku wykluczylem,po podmianie dalej to samo,teraz musze sprawdzic ten niebieski kabelek,a jak nie pomoze to wymienie regulator napiecia.zobaczymy,jak uda ci sie rozwiazac problem daj cynka.pozdrawiam

tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomano2 » 17 kwie 2012, 19:50

Cześć
Sprawdziłem dziś napięcie akumulatora w stanie spoczynku. Wynosi 12,37V.

tomcio 77, masz rację. Rzeczywiście trochę dziwne, że mierzone przez VCDS wartości napięcia są tak zaniżone:
12.00 V Generator Voltage (specified)
11.95 V Battery Voltage (actual)

Spróbuję odłączyć i podłączyć sterownik aku - może się zawiesił?

A czy można sprawdzić sterownik aku inaczej niż tylko poprzez podmianę?


pozdrawiam
tomano2

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 17 kwie 2012, 20:19

z tego co sie dowiedzialem wertujac fora to tylko podmiana.moim zdaniem powinienes to zrobic jako pierwsze,najmniejsze koszta(oczywiscie uzywka),regulator koszt w aso cos kolo 360pln(to wlasnie mnie teraz czeka)podobno jak regulator szwankuje to wlasnie cos takiego sie dzieje z pradami,raz jest ok,raz lipa wiec moze stad nasze problemy <mysli> u mnie napiecie aku w stanie spoczynku z rana 12,42 mysle ze ok.pozdro
ps.jak sie okaze,ze masz walniety ster aku to sie odezwij na pw,bo u mnie taki lezy.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 17 kwie 2012, 22:08

w schematach znalazłem coś ciekawego . okazuje się że tylnia szyba sterowana jest przekażnikiem na którego prace wpływ ma kondensator przeciwzakłóceniowy. ponizej screny z elsy Obrazek Obrazekfilterak oznaczony c18 na niebiesko a z1 to ogrzewanie szyby. moze to jest problem nie masz czasem zakłóceĂą w radyjku albo trzasków w cb i głośnikach jak gadasz czy używasz wycieraczek. Co do steru aku i samego aku to sprawdz czy właściwie wkodowane bo teżmoże mieszać , w innym temacie opisałem pomiar vcds -em samego akumulatora i alka akumulator
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, 22:25 przez szczerba2, łącznie zmieniany 2 razy.

slawek17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Bayern

Post autor: slawek17 » 17 kwie 2012, 22:12

Witam
mialem cos takiego u mnie i walniety byl regulator napiecia w alternatorze .alternator ma 180A i wystarczy ze masz na wyjsciu 150A to komp.wylaczy najpierw podgrzewanie szyby i lusterek.regulator kosztuje ok 80 euro i trzeba odkrecic zderzak zeby sie do niego dostac :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 17 kwie 2012, 22:23

nieprawda że trzeba sciągac zdeżak bo po co <mysli> sam regulator da sie wymienic nawet bez demontażu alternatora wystarczy zdemontowac osłone silnika i skrzyni i altek od dupy strony jest jak na dłoni. odpinamy wtyczke pinowa odkrecamy kabel + odemontujemy oslonke i mamy bebechy nas interesujące nawierzchu . troche zdolnosci manualnych i wystarczy 2 godz robótki łącznie z opróżnieniem 2 browarków i strzałem w płuca.

slawek17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Bayern

Post autor: slawek17 » 17 kwie 2012, 22:39

mzliwe ze ze do wymiany regulatora nie trzeba odkrecac zderzaka ale ja wymienilem caly alternator bo dostalem uzywany z gwarancja za prawie taka cene jak regulator a wymienialem w warsztacie

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 17 kwie 2012, 22:50

no teraz to jasne bo nie pisałeś że cały altek wywalałeś , ana przyszłosć dla innych powiem że wystarczy rozblokować hłodnice i leciutko odjechac nimi do przodu co by śruba wylazła

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 18 kwie 2012, 16:23

no to i ja musze teraz wymienic ten regulator.pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga