Przejrzałem forum, ale znalazłem tylko starsze tematy i nie jestem pewien, czy tam jest najlepsze rozwiązanie. Jakieś 5 tys. km temu kupiłem sobie auto, a dokładniej Audi A6 C5 2.4 manual z napędem z przodu, nominalnie 168KM w gazie brc, najechane 190 tys. km. Nie ukrywam, że trafiła mi się okazja, bo samochód był od właściciela warsztatu, o którym wszyscy mówili, że jest pedantem i po prostu dbał. No ale do rzeczy...
Mój problem polega na tym, że nie wiem, jaki olej do niego wlać i jaki filtr. To będzie moja pierwsza wymiana i nie jestem pewien tego, co powinno go "wypełniać"
 Poprzedni właściciel mówił, że lał do niego Mobila z beczki, taki co go mają w warsztatach. W miarę regularnie sprawdzałem poziom i po tych 5 tys. km wypił minimalne ilości, 1-2 mm na bagnecie, ale dalej z zapasem w normie. Pytanie wiec do Was, czym go teraz zalać? Brat do swojej BMW 528 w automacie wlał Valvoline, ale do tanich to on nie należy. Nie chcę na siłę oszczędzać, ale bez sensu przepłacać też nie ma co. Do tego silnika olej syntetyczny powinien być, prawda? No i ostatnie pytanie dotyczy filtra... Jest ich masa, a ja potrzebuje wybrać po prostu dobry. Pomoże ktoś?
 Poprzedni właściciel mówił, że lał do niego Mobila z beczki, taki co go mają w warsztatach. W miarę regularnie sprawdzałem poziom i po tych 5 tys. km wypił minimalne ilości, 1-2 mm na bagnecie, ale dalej z zapasem w normie. Pytanie wiec do Was, czym go teraz zalać? Brat do swojej BMW 528 w automacie wlał Valvoline, ale do tanich to on nie należy. Nie chcę na siłę oszczędzać, ale bez sensu przepłacać też nie ma co. Do tego silnika olej syntetyczny powinien być, prawda? No i ostatnie pytanie dotyczy filtra... Jest ich masa, a ja potrzebuje wybrać po prostu dobry. Pomoże ktoś?  Prooooszę...
 Prooooszę... 
Z góry dzięki za pomoc
 :)
:) 
							








 
 




 czas wrócić do oleju, na którym jeździł cały swój żywot.
 czas wrócić do oleju, na którym jeździł cały swój żywot.



 
 
