[ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju
[ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju
Koledzy w związku z tym że w Moim poprzednim poście nikt się nie wypowiedział zakładam nowy. Szykuje się do częściowego remontu silnika. Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo. Mam do was pytanie co może być tego przyczyną. Silnik jest suchutki. Przy wymianie rozrzadu mechanik był zdziwiony że ten silnik nie jest nigdzie "opluty" olejem. Mam przejechane licznikowe 285 tys. Chciał bym podkreslić że silnik naprawde jest rzeźki ciągnie od samego dołu i jest bardzo dynamiczny. Czekam na wasze pomysły co sie może dziać.
ps : auto jest zalane mobilem 10w40
ps : auto jest zalane mobilem 10w40
Re: [ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju
1.Napisz dokladnie ile ubywa na 1000 kmWacek pisze: Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo.
2.Czy nagle sie to pojawilo ("branie oleju) czy narastalo z czasem?
Re: [ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju
1 Jechałem 500 km cały czas autostrada śr prędkośc 160-170 km/h po dojechaniu na miejsce musiałem wlać pół litra. Wracając do domu z ta samą prędkością kolejne pół.badi pisze:1.Napisz dokladnie ile ubywa na 1000 kmWacek pisze: Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo.
2.Czy nagle sie to pojawilo ("branie oleju) czy narastalo z czasem?
Jeżdząc po mieście nie ubywa go aż tak bardzo dużo. Ale w sumie na 10000 km dolałem lekko 4 litry.
2. Samochód mam od pół roku pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej. Od kiedy już go mam bierze olej ale cały czas w mieście jeździłem więc nie sprawdzałem stanu za często. Dopiero po tej dłuższej trasie sprawdzam i ubywa stopniowo.
[ Dodano: 2010-11-24, 16:29 ]
Hińco powiedz mi co to jest ten separator oleju?
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Wacek, wygląda że turbo siadło, sprawdź przewody za turbiną, nie jest to takie trudne... Turbina łyka tym więcej i szybciej jedziesz (obroty silnika)
Separator inaczej tzw odma, jak ściągniesz plastik prowadzący powietrze do filtra to zobaczysz pod kolektorem takie coś z 3 chyba rurkami, z głowicy ~2 do miski olejowej i przed turbinę (chyba).
Separator inaczej tzw odma, jak ściągniesz plastik prowadzący powietrze do filtra to zobaczysz pod kolektorem takie coś z 3 chyba rurkami, z głowicy ~2 do miski olejowej i przed turbinę (chyba).
- Rikimaru
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
U mnie w okolicy to 150zł zdemontowanie 600zł naprawa + części i zamontowanie czyli około ponad 1.000zł wyjdzie
Ale masz jak nową turbinę :-P
I pewnie jeszcze co się zepsuło.
Ja płaciłem za swoją wyciągniecie sprawdzenie na stole i założenie + czyszczenie kolektora dolotowego 200zł, ale to było tak trochę po znajomości, no i moja turbina jest sprawna, więc nic nie musiałem naprawiać.
Ale masz jak nową turbinę :-P
I pewnie jeszcze co się zepsuło.
Ja płaciłem za swoją wyciągniecie sprawdzenie na stole i założenie + czyszczenie kolektora dolotowego 200zł, ale to było tak trochę po znajomości, no i moja turbina jest sprawna, więc nic nie musiałem naprawiać.
Tak więc powiem wam co na chwile obecną mam zrobione.
censored, Moja a6 nie dymiła na siwo i nie dymi. Cały czas czarnym zdrowym dymem daje.
IC odkręcony i jest wszystko ok. Przy okazji sprawdziłem jeszcze wszystkie węże . powiedzcie Mi bo odkręciłem wąż idący od kolektora tylko nie pamietam czy on szedl do IC czy do turbo, a w nim na ściankach było pełno czarnego mokrego nagaru czy to normlane?
censored, Moja a6 nie dymiła na siwo i nie dymi. Cały czas czarnym zdrowym dymem daje.
IC odkręcony i jest wszystko ok. Przy okazji sprawdziłem jeszcze wszystkie węże . powiedzcie Mi bo odkręciłem wąż idący od kolektora tylko nie pamietam czy on szedl do IC czy do turbo, a w nim na ściankach było pełno czarnego mokrego nagaru czy to normlane?
- casper
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
- Imię: Kacper
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Poznań
kolego a czy czasami nie kopci ci na niebieskawo? moja tez zaczela lykac olej ale kopci przy tym lekko na niebiesko, czarne kopcenie to norma w tych AELach, tymbardziej jak sie spokojnie jezdzi a potem sie depnie, oczywiscie paliwo i wtryski tez maja w tym swoj udzial. Jesli silnik pali olej, kopci na niebiesko, szykuje sie wymiana uszczelniaczy, pierscieni itp itd. Tez sie na to szykuje przy okazji wymiany rozrzadu :evil:
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.
- giganteusz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
- Lokalizacja: Suwałki