Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

[ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju

Post autor: Wacek » 23 lis 2010, 23:07

Koledzy w związku z tym że w Moim poprzednim poście nikt się nie wypowiedział zakładam nowy. Szykuje się do częściowego remontu silnika. Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo. Mam do was pytanie co może być tego przyczyną. Silnik jest suchutki. Przy wymianie rozrzadu mechanik był zdziwiony że ten silnik nie jest nigdzie "opluty" olejem. Mam przejechane licznikowe 285 tys. Chciał bym podkreslić że silnik naprawde jest rzeźki ciągnie od samego dołu i jest bardzo dynamiczny. Czekam na wasze pomysły co sie może dziać.
ps : auto jest zalane mobilem 10w40

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Re: [ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju

Post autor: badi » 23 lis 2010, 23:14

Wacek pisze: Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo.
1.Napisz dokladnie ile ubywa na 1000 km
2.Czy nagle sie to pojawilo ("branie oleju) czy narastalo z czasem?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 lis 2010, 01:03

Sprawdź czy w IC nie masz jeziorka bo może turbo lubi się napić <piwo> ;)
Jak tam separator oleju? Nie zatkany ?
A jak nie to uszczelniacze zaworowe może...
Obrazek TDI +

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 24 lis 2010, 11:32

Też myślę ze powinieneś zacząć od turbiny, jak napisał Hincó sprawdź czy IC nie pływa. AEL-e naprawdę muszą mieć kosmiczne przebiegi żeby na pierścieniach gubił olej.

Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

Re: [ a6 c4 2.5 tdi ael ] Silnik bierze za dużo oleju

Post autor: Wacek » 24 lis 2010, 16:26

badi pisze:
Wacek pisze: Bo w Mojej Audi olej ubywa już zbyt często i zbyt dużo.
1.Napisz dokladnie ile ubywa na 1000 km
2.Czy nagle sie to pojawilo ("branie oleju) czy narastalo z czasem?
1 Jechałem 500 km cały czas autostrada śr prędkośc 160-170 km/h po dojechaniu na miejsce musiałem wlać pół litra. Wracając do domu z ta samą prędkością kolejne pół.
Jeżdząc po mieście nie ubywa go aż tak bardzo dużo. Ale w sumie na 10000 km dolałem lekko 4 litry.

2. Samochód mam od pół roku pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej. Od kiedy już go mam bierze olej ale cały czas w mieście jeździłem więc nie sprawdzałem stanu za często. Dopiero po tej dłuższej trasie sprawdzam i ubywa stopniowo.

[ Dodano: 2010-11-24, 16:29 ]
Hińco powiedz mi co to jest ten separator oleju?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 lis 2010, 16:42

Wacek, wygląda że turbo siadło, sprawdź przewody za turbiną, nie jest to takie trudne... Turbina łyka tym więcej i szybciej jedziesz (obroty silnika)
Separator inaczej tzw odma, jak ściągniesz plastik prowadzący powietrze do filtra to zobaczysz pod kolektorem takie coś z 3 chyba rurkami, z głowicy ~2 do miski olejowej i przed turbinę (chyba).
Obrazek TDI +

Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 24 lis 2010, 19:21

Hincó jest możliwe że auto jest tak żwawe jak turbo siada?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 lis 2010, 23:33

Oczywiście <ok> mechanicznie jest cacy ale uszczelnienie klękło i buba..
Obrazek TDI +

Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 25 lis 2010, 17:09

a Przybliżony koszt regeneracji turbiny do AEL'a? I ewentualne namiary na dobrego fachowca z dolnego śląska? ;-)

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 25 lis 2010, 22:12

U mnie w okolicy to 150zł zdemontowanie 600zł naprawa + części i zamontowanie czyli około ponad 1.000zł wyjdzie :-/

Ale masz jak nową turbinę :-P

I pewnie jeszcze co się zepsuło.

Ja płaciłem za swoją wyciągniecie sprawdzenie na stole i założenie + czyszczenie kolektora dolotowego 200zł, ale to było tak trochę po znajomości, no i moja turbina jest sprawna, więc nic nie musiałem naprawiać.

Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 29 lis 2010, 23:12

Tak więc powiem wam co na chwile obecną mam zrobione.
censored, Moja a6 nie dymiła na siwo i nie dymi. Cały czas czarnym zdrowym dymem daje.
IC odkręcony i jest wszystko ok. Przy okazji sprawdziłem jeszcze wszystkie węże . powiedzcie Mi bo odkręciłem wąż idący od kolektora tylko nie pamietam czy on szedl do IC czy do turbo, a w nim na ściankach było pełno czarnego mokrego nagaru czy to normlane?

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 04 gru 2010, 08:42

kolego a czy czasami nie kopci ci na niebieskawo? moja tez zaczela lykac olej ale kopci przy tym lekko na niebiesko, czarne kopcenie to norma w tych AELach, tymbardziej jak sie spokojnie jezdzi a potem sie depnie, oczywiscie paliwo i wtryski tez maja w tym swoj udzial. Jesli silnik pali olej, kopci na niebiesko, szykuje sie wymiana uszczelniaczy, pierscieni itp itd. Tez sie na to szykuje przy okazji wymiany rozrzadu :evil:
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.

Wacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lip 2010, 19:01
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 04 gru 2010, 09:05

Cały sęk jest w tym że nie kopci na niebiesko!! Kopci tylko na czarno, w zime w najgorsze mrozy nie mam problemu z rozruchem, jeżdzi jak szalona, już nie mam pojęcia gdzie ten olej może uciekać :(

Awatar użytkownika
giganteusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: giganteusz » 11 gru 2010, 20:34

To masz problemy :-P jak czytam co koledzy maja z c6 w TDI to odechciewa się mieć dobrego samochodu :-/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga