[A6 C5 ALL] Wymiana oleju-czy dobra cena,czy warto??
- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
[A6 C5 ALL] Wymiana oleju-czy dobra cena,czy warto??
Witam wszystkich.Mam zamiar wymienić w najbliższym czasie olej w moim automacie.Chciałbym wymienić w tym warsztacie.Dostałem się do nich z polecenia, słyszałem że są bezbłędni.Czy ktoś już u nich coś robił ze skrzynią??Dowiadywałem się o cennik i powiedziano mi że koszt wymiany Olej+filtr+uszczelka+robota=500 zł.Według mnie cena jest atrakcyjna.Co sądzicie na ten temat??
warsztat: http://www.asbpalka.eu/ Mysłowice
			
			
									
									warsztat: http://www.asbpalka.eu/ Mysłowice
usunieto 
						To dziwne  bo jak  ja  dzwonilem to  mi  podano  koszt  wyzszy , ale  porównywalny z  sserwisem Pana Sopy 
Pałka - tak sie składa , ze wie co lac do skrzyń , bo w przeciwienstwie do innych do mojego mercedesa wiedzial ze olej o specyfikacji MB 236.14 a zdziwilibyście sie ilu fachowców chciano mi tam lac inne oleje - bo takie leją i nic sie nie dzieje
Pragne poinformowac , ze to bedzie wymiana statyczna
 polowa  oleju  zostanie  starego  ktora sie  zmiesza  z  nowym , ale  Pałka  robi też  wymiane  dynamiczną , a  Pan  Sopa - nie !
Przynajmniej kiedy Ja bylem u niego .
			
			
									
									Pałka - tak sie składa , ze wie co lac do skrzyń , bo w przeciwienstwie do innych do mojego mercedesa wiedzial ze olej o specyfikacji MB 236.14 a zdziwilibyście sie ilu fachowców chciano mi tam lac inne oleje - bo takie leją i nic sie nie dzieje
Pragne poinformowac , ze to bedzie wymiana statyczna
Przynajmniej kiedy Ja bylem u niego .
teraz  mercedes w-210 2.7 CDI 
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
						Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
No i to jest dobre pytanie.Trafiłem do nich przez przypadek bo jakiś matoł zdiagnozował że skrzynia mi pada co było bzdurą.Jak już tam trafiłem to zapytałem ile kosztuje wymiana.To prawda, gość zna sie na rzeczy i wie co wlać do skrzyni.Toranaga pisze:Tak z ciekawości ... ile masz nalatane tą furą i czy wiesz, że kiedyś już był wymieniany olej?
Czy coś Ci się dzieje czy tak prewencyjnie wymieniasz?
Co do Twojego pytania, nalatane mam 210 000, nie mam pojęcia czy olej był chociaż raz wymieniany, skrzynia chodzi jak należy, nigdy nie miałem z nią nawet najmniejszych problemów.Troszkę się obawiam tej wymiany, wiadomo ASO twierdzi że oleju się nie wymienia.Więc po co jest tam filtr i wszystko łatwo dostępne??Boję się czy chcąc sobie polepszyć wymieniając olej na świeży nie zaszkodzę skrzyni.Co sądzicie o moim myśleniu???
usunieto 
						Błedne  myslenie 
  ja  w  swojej  wymienilem i  byla  znaczna  poprawa , a tez mi sie  wydawało , ze  jest  dobrze , tyle , ze  kolega ma  Quatro  i  u  niego  jak  by ciut  lepiej  biegi  zmieniało !  stad  moja  decyzja !  a  spuszczono  mi z  skrzyni  tylko  2.5  litra  :mrgreen: tyle ze  na  tej  ilosci  oleju  było  mało  zrobione  po  konsultacji z  poprzednim wlascicielem bo  gdzies  4  tys  km , po  wlaniu  nowego  oleju  Pan Sopa sie przejechał  i  stwiedził ze  wszystko  jest  oki - teraz  skrzynka  zmienia  biegi  miodzio ! a  co do  tego ze  Audi nie  zaleca wymiany to  masz  stare  dane -  jzu  od  tego  odeszli   tak jak MB  te w  momencie  produkcji  pisali , ze  nie  wymieniac , terz  to  zmienili  i  kaza  wymieniac  nawet  specjalny  olej  kazali  sobie  opracowac  do  tej  skrzynki  to  wlasnie  olej  236.14 ale to w  MB   wymieniaj  olej -  bedzie tylko  lepiej .
			
			
									
									teraz  mercedes w-210 2.7 CDI 
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
						Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
- Toranaga
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 186
 - Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
 - Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
 
Krzys124,
Ja tam bym się tak definitywnie nie wypowiadał ani nie polecał/odradzał wymiany.
Oczywiście, że logiczna jest wymiana (olej traci właściwości, filtr się zapycha kanaliki i tłoczki zarastają jakimiś nalotami). Ale to wszystko fajnie jak masz pewność, że autko miało wymieniany olej +/- co jakiś czas.
Ja natomiast mam pewność, że w Holandii wszyscy trzymają się zaleceń producenta (moje auto było zawsze serwisowane w ASO - czy to dobrze wszyscy wiemy
 ale tak tu jest), więc oleju nie wymieniają bo tak każe (lub kazał kiedyś - obecnych wskazówek serwisowych nie widziałem na oczy, ale może tak jest) producent. Więc mam nawalone 260kkm.
Również kierując się logiką, olałem sprawę. Dlaczego? Np dla tego, że najprawdopodobniej jeżdżę na czymś co kiedyś było olejem i ma zupełnie inne właściwości od nowego. Jeśli naleję nowego to z powodu różnicy, lepkości, włąsciwości wypłukujących, hydraulicznych (rozkłady ciśnień w elementach wykonawczych) wydaje mi się że mogę spowodować katastrofę.
Głównym argumentem jest również zasada "nie ruszj gówna póki nie śmierdzi", którą ja osobiście wyznaje.
Podsumowując kolega musi się sam zdecydować...
Pozdrawiam
i daj znać kolego jak wymienisz ... ja dam znać jak mi się skrzynia rozleci, bo raczej nikt mnie nie przekona to transfuzji krwi u starego dziadka
			
			
									
									
						Ja tam bym się tak definitywnie nie wypowiadał ani nie polecał/odradzał wymiany.
Oczywiście, że logiczna jest wymiana (olej traci właściwości, filtr się zapycha kanaliki i tłoczki zarastają jakimiś nalotami). Ale to wszystko fajnie jak masz pewność, że autko miało wymieniany olej +/- co jakiś czas.
Ja natomiast mam pewność, że w Holandii wszyscy trzymają się zaleceń producenta (moje auto było zawsze serwisowane w ASO - czy to dobrze wszyscy wiemy
Również kierując się logiką, olałem sprawę. Dlaczego? Np dla tego, że najprawdopodobniej jeżdżę na czymś co kiedyś było olejem i ma zupełnie inne właściwości od nowego. Jeśli naleję nowego to z powodu różnicy, lepkości, włąsciwości wypłukujących, hydraulicznych (rozkłady ciśnień w elementach wykonawczych) wydaje mi się że mogę spowodować katastrofę.
Głównym argumentem jest również zasada "nie ruszj gówna póki nie śmierdzi", którą ja osobiście wyznaje.
Podsumowując kolega musi się sam zdecydować...
Pozdrawiam
i daj znać kolego jak wymienisz ... ja dam znać jak mi się skrzynia rozleci, bo raczej nikt mnie nie przekona to transfuzji krwi u starego dziadka
jesli masz tam az  tyle  kilometrów , to  tówj  olej  nie  ma  raczej wlasciwosci  takich jakie powinien miec , i teraz  prosze spojrzec ,ludzie  u nas  uwazają  , ze  auto za  granicy to  jakiec  cudo ,a  tu sie  okazuje,  ze  to  gówna  sa  :mrgreen: (bez  obrazy ) Wiedza  tez  tamtych mechaników  a  raczej  wymieniaczy  jest  załosna ! 
Ludzie chca u nas serwisowane samochody - szkoda tylko , ze w znacznej wiekszosci przypadków ów serwis polega na wymianie oleju , filtrów , klocków itd. czyli tego co u nas byle gówniarz troche rozgarniety sam sobie zrobi :mrgreen:
a jak sie jzu struszek niemcowi sypnie , czy Holendrowi - to stoi na placu u Turka .
Jeszcze w miare młode auto serwisy naprawiaja no bo ciezko 3 latka nie naprawic , ale juz 7- 10 latka i to jeszcze audi gdzie koszta np. rozrzadu są ogromne , to raczej nie - no chyba ze ktos tam kocha to auto . :mrgreen:
Nie wierze , ze wymiana oleju spowoduje uszkodzenie skrzyni , bo to tak jak bys w silnuku oleju nie wymieniał z tych samych powodów ; Dzieje sie tak w wypadku (tak mi sie wydaje ) jak do skrzyn wprowadzane sa wszelkiej masci dodatki by usprawnic jej dzialanie , na allegro jest tego troche , dostanie taka skrzynka nowy olej i jest kłopot.
Dziwi mnie tez to , ze piszesz , ze nic nie wiesz o wymianie oleju w ASB jak i tamtejsze serwisy nie wiedzą , to dziwne ! bo nasze w tej zacofanej niby Polsce o tym wiedzą ! jak w audi tak w moim mercedesie olej podlega wymianie , choc w chwili produkcji skrzynka byla zrobiona jako bezobsługowa ! ale producenci zmienili te zalecenie i olej sie wymienia
Gdzie jest ta Holandia / ? :mrgreen: koło Kambodży ?
			
			
									
									Ludzie chca u nas serwisowane samochody - szkoda tylko , ze w znacznej wiekszosci przypadków ów serwis polega na wymianie oleju , filtrów , klocków itd. czyli tego co u nas byle gówniarz troche rozgarniety sam sobie zrobi :mrgreen:
a jak sie jzu struszek niemcowi sypnie , czy Holendrowi - to stoi na placu u Turka .
Jeszcze w miare młode auto serwisy naprawiaja no bo ciezko 3 latka nie naprawic , ale juz 7- 10 latka i to jeszcze audi gdzie koszta np. rozrzadu są ogromne , to raczej nie - no chyba ze ktos tam kocha to auto . :mrgreen:
Nie wierze , ze wymiana oleju spowoduje uszkodzenie skrzyni , bo to tak jak bys w silnuku oleju nie wymieniał z tych samych powodów ; Dzieje sie tak w wypadku (tak mi sie wydaje ) jak do skrzyn wprowadzane sa wszelkiej masci dodatki by usprawnic jej dzialanie , na allegro jest tego troche , dostanie taka skrzynka nowy olej i jest kłopot.
Dziwi mnie tez to , ze piszesz , ze nic nie wiesz o wymianie oleju w ASB jak i tamtejsze serwisy nie wiedzą , to dziwne ! bo nasze w tej zacofanej niby Polsce o tym wiedzą ! jak w audi tak w moim mercedesie olej podlega wymianie , choc w chwili produkcji skrzynka byla zrobiona jako bezobsługowa ! ale producenci zmienili te zalecenie i olej sie wymienia
Gdzie jest ta Holandia / ? :mrgreen: koło Kambodży ?
teraz  mercedes w-210 2.7 CDI 
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
						Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
- Toranaga
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 186
 - Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
 - Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
 
No widzisz, tak to jest...
Winę za to ponosi Audi ale to jest świadome działanie: "auto ma jeździć bezproblemowo tylko tyle coby na gwarancji nie przyjechało".
Dlaczego Audi? Dlatego że w książce serwisowej jest plan co się robi i kiedy. Nie ma w niej pozycji wymiany ATF w skrzyni Tip, dla Multi już jest (wkleiłbym skana ale jest po holendersku, więc to kiepski pomysł). Serwisanci są tutaj świadomi i wiedzą co robią, ale przed szereg żaden się nie wychyli. Jakby to zrobił - zwolnią go z pracy. Jadą wszystko wg instrukcji serwisowej... trudno mieć do nich o to pretensję.
"auto z zachodu", że dobre musi być to oczywiście mit ... wszędzi kupisz zaszanowane i wszędzie trupa, zależy jak trafisz. O jednym mogę Cię jednak zapewnić, że żadne audi (przynajmniej z tych starszych) sprowadzone z Niemiec, Holandii itd. nigdy nie miało wymienianego oleju w skrzyni! Bo tego nie przewiduje serwisówka!!!
Jak więc ktoś kupi sobie sprowadzoną furkę z niewielką ilością kilometrów, powinien chyba o tym pomyśleć ...
Przy okazji dyskusji chciałem oficjalnie obalić jeden mit (wiem co mówię bo mieszkam już troszkę w Holandii): Nie ma tanich aut z Holandii!!! Jeśli ktoś będzie Wam chciał pocisnąć okazję to macie dużą szansę trafić na podpicowanego trupa! Dlaczego? Dlatego że na nowe auta jest oprócz VATu tzw podatek BPM (to około 40% wartości nowego auta). Jest to zapłacone przy zakupie i ciągnie się jak smród do końca życia samochodu ... zawsze auto z Holandii będzie droższe jak z Niemiec (oczywiście nie zawsze o 40% ... przy wieku 15lat ta różnica się zaciera ... ale 15 lat to już raczej nie do importu towar).
Pozdrawiam!
			
			
									
									
						Winę za to ponosi Audi ale to jest świadome działanie: "auto ma jeździć bezproblemowo tylko tyle coby na gwarancji nie przyjechało".
Dlaczego Audi? Dlatego że w książce serwisowej jest plan co się robi i kiedy. Nie ma w niej pozycji wymiany ATF w skrzyni Tip, dla Multi już jest (wkleiłbym skana ale jest po holendersku, więc to kiepski pomysł). Serwisanci są tutaj świadomi i wiedzą co robią, ale przed szereg żaden się nie wychyli. Jakby to zrobił - zwolnią go z pracy. Jadą wszystko wg instrukcji serwisowej... trudno mieć do nich o to pretensję.
"auto z zachodu", że dobre musi być to oczywiście mit ... wszędzi kupisz zaszanowane i wszędzie trupa, zależy jak trafisz. O jednym mogę Cię jednak zapewnić, że żadne audi (przynajmniej z tych starszych) sprowadzone z Niemiec, Holandii itd. nigdy nie miało wymienianego oleju w skrzyni! Bo tego nie przewiduje serwisówka!!!
Jak więc ktoś kupi sobie sprowadzoną furkę z niewielką ilością kilometrów, powinien chyba o tym pomyśleć ...
Przy okazji dyskusji chciałem oficjalnie obalić jeden mit (wiem co mówię bo mieszkam już troszkę w Holandii): Nie ma tanich aut z Holandii!!! Jeśli ktoś będzie Wam chciał pocisnąć okazję to macie dużą szansę trafić na podpicowanego trupa! Dlaczego? Dlatego że na nowe auta jest oprócz VATu tzw podatek BPM (to około 40% wartości nowego auta). Jest to zapłacone przy zakupie i ciągnie się jak smród do końca życia samochodu ... zawsze auto z Holandii będzie droższe jak z Niemiec (oczywiście nie zawsze o 40% ... przy wieku 15lat ta różnica się zaciera ... ale 15 lat to już raczej nie do importu towar).
Pozdrawiam!
Ja w swoim samochodzie wymieniałem olej w tiptronicu zaraz po kupnie auta przy przebiegu ~240.000 km. Ze skrzynią nic złego się nie działo, zrobiłem to profilaktycznie mając nadzieję, że odwdzięczy mni się bezproblemową eksploatacją. W warsztacie stwierdzili, że olej nie był wymieniany nigdy sądząc po dacie produkcji filtra i stanie oleju. Jak na razie (minął około miesiąc, przejechałem ~1500 km) nic złego ze skrzynią się nie dzieje i jeśli nie ma pewności, czy i kiedy olej był wymieniany, to warto wymienić olej bez względu na przebieg.
Za wymianę płaciłem 100zł, olej kupiłem na Allegro (Esso - jedyny, który zagwarantuje bezproblemową eksploatację tej skrzyni, potrzeba około 7 litrów na wymianę statyczną, koszt ~210zł), filtr i uszczelkę nabyłem w ASO - koszt ~350zł.
Całość na oryginalnych częściach i oleju kosztowała 660 zł.
Wymiana w ASO to koszt ~1500-1800 zł wymiana + ~600 zł olej.
Razem minimum 2100zł.
			
			
									
									
						Za wymianę płaciłem 100zł, olej kupiłem na Allegro (Esso - jedyny, który zagwarantuje bezproblemową eksploatację tej skrzyni, potrzeba około 7 litrów na wymianę statyczną, koszt ~210zł), filtr i uszczelkę nabyłem w ASO - koszt ~350zł.
Całość na oryginalnych częściach i oleju kosztowała 660 zł.
Wymiana w ASO to koszt ~1500-1800 zł wymiana + ~600 zł olej.
Razem minimum 2100zł.
- goly191
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2027
 - Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
 - Imię: A6 Forum
 - Rocznik: 2000
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.4 165KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
hola hola, coś za bardzo się rozpędziłeś postaram sprostowaćzertaul pisze:potrzeba około 7 litrów na wymianę statyczną, koszt ~210zł), filtr i uszczelkę nabyłem w ASO - koszt ~350zł.
Całość na oryginalnych częściach i oleju kosztowała 660 zł.
Wymiana w ASO to koszt ~1500-1800 zł wymiana + ~600 zł olej.
Razem minimum 2100zł.
filtr w ASO kosztuje 166zł
uszczelka 106zł
co daje 272zł (chyba, że u Ciebie tacy zdziercy w ASO, ale raczej ceny różnią się o złotówki)
wymiana w ASO to koszt ok 1200-1500 ale z wszystkim, bo bez przesady nie za samą robotę
ASO liczy za moto\h ok 285zł to ile musiałaby trwać sama wymiana, która nota bene nie jest jakoś czasochłonna
teraz ok :-D
- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
Ja mam w  mesiu  przejechane 106 tys a  aolej w  skrzyni  juz jest  lekko  brazowawy - to jaki  Wy  macie  jak  macie  ponad  200 tys  :mrgreen: I MB oficjalnie  zmienił  stanowisko i  karze  wymieniac  olej w  skrzynce  w  ktorej w  chwili  wyprodukowania ustanowił jako  niepodegajacy  wymianie ! skrzynia  Mb  niczym sie nie  rozni (w  kwesto pracy i dzialania )  od  skrzyni  ZF  w  audi  .......  acha  mało  tego !  zmienił  nawet  olej  do  tej  skrzynki ......... MB  oczywiscie ...wiec   sami  widzicie .
olej stojacy na półce ma swa gwarancje (tak mysle ) a co dopiero w elemencie gdzie poddany jest pracy, nagrzewania sie i chlodzenia itd.
cóż kazdy ma swoje zdanie zapewne
			
			
									
									olej stojacy na półce ma swa gwarancje (tak mysle ) a co dopiero w elemencie gdzie poddany jest pracy, nagrzewania sie i chlodzenia itd.
cóż kazdy ma swoje zdanie zapewne
teraz  mercedes w-210 2.7 CDI 
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
						Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
- goly191
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2027
 - Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
 - Imię: A6 Forum
 - Rocznik: 2000
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.4 165KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
nie da się ukryć, że pod względem automatów, MB jest na pierwszym miejscukrzys124 pisze:Ja mam w mesiu przejechane 106 tys a aolej w skrzyni juz jest lekko brazowawy - to jaki Wy macie jak macie ponad 200 tys :mrgreen:
stare automaty mesia są wieczne ( wszystko w nim padnie, ale automat na końcu)
w nowych autach MB na chłopski rozum automaty też powinny być wypasione, chociaż kto wie, po tych blachach w mesiu można się wszystkiego spodziewać
widziałem E z 2003r którym zainteresował się kolega "rudy" :lol:
							








