Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

przyśpieszenie włączenia Turbiny

Silniki wysokoprężne
fisher1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

przyśpieszenie włączenia Turbiny

Post autor: fisher1981 » 11 lis 2017, 16:32

Witam

Czy można przyśpieszyć moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.

Jeżeli się da to czy są jakieś negatywne tego konsekwencje, np. skrócenie żywotności turbiny bądź innych elementów, wzrost spalania itp?


z góry dziękuję za odpowiedzi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lis 2017, 16:56

Wydaje mi się, że takie rzeczy zrobi każdy tuner przez zmianę mapy silnika :).

fisher1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: fisher1981 » 11 lis 2017, 18:51

ale czy to jest bezpieczne?

Dlaczego fabrycznie to jest ustawione tak wysoko?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 lis 2017, 18:58

Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

fisher1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: fisher1981 » 11 lis 2017, 21:11

repek92 pisze:Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich

Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 11 lis 2017, 22:35

fisher1981 pisze:moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Przecież turbina musi mieć czas żeby się rozkrecić, fizyki nie oszukasz...
fisher1981 pisze:Dlaczego fabrycznie to jest ustawione tak wysoko?
Dlatego żebyś nie zajeździł jej za szybko, dla bezpieczeństwa fabryki, błędy montażowe, gwrancje itp.
fisher1981 pisze:ale czy to jest bezpieczne?
producent gdy tworzy taką turbinę owszem wie, na co jest zaprojektowana, ale to wszystko teoria, a potem wchodzi praktyka. Większość turbin da się bezpieczenie podciągnąć programem
fisher1981 pisze:Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu
to co mają powiedzieć Ci bez turbo? najlepiej żeby w ogóle się nie wlaczali do ruchu. Inna sprawa że chyba 1.4 to powinieneś zjadać... moze po prsotu Twoja turbina lata świetności ma za sobą. Zrób logi to się przekonasz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lis 2017, 22:56

Właśnie chciałem napisać, że mój Twój silnik niedomaga i dlatego czujesz braki w mocy <uoee> .

Domin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 cze 2017, 18:13
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Domin80 » 11 lis 2017, 23:34

Teraz auta pokroju fiesta 1.4 z tubiną, maja około 150km. Moja a6 ma 140 , to gdzie z ta masą od świateł do świateł się ścigać.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lis 2017, 23:37

Tylko, że Ty zrobisz spokojnie ponad 300 tysięcy km przebiegu, a te auta mogą nawet nie zobaczyć dwójki z przodu <figielek> .

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 11 lis 2017, 23:50

Dwie rzeczy. Pisze softy i nie na kazdej turbinie nie da sie wymusic takiego wstawania. Nawet przez mocne podlaniem paliwa. Nie liczne sa turbiny ktore tak by mogly. Np mega wczesnie wstaje GTC1549vz przy 1500 mozna miec 1.3 bara zadanego cisnienia. Lub GTB17. Ale nie na np awx

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2017, 00:19

Domin80, autor ma 170.. wiadomo masa swoje robi ale no trochu więcej koni to to ma...

fisher1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: fisher1981 » 12 lis 2017, 09:28

czyli tak reasumując temat...nie warto zmieniać jej fabrycznych parametrów?:)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2017, 10:37

A czemu nie? Od tego się robi chipy żeby mieć więcej mocy. Takie auta też jeżdżą, tylko wiadomo trzeba jeździć z głową i dbać. Fabryka jak robi musi się liczyć z tym że trafi na różnych ludzi i ma to długo to żyć. Zobacz na fb tune-up może są tam screeny z jakiegoś caha. Z tego co kojarzę widziałem i przyrosty są spore.

Tylko najpierw upewnij się że auto jest sprawne. Bo nawet na m4k był gość z 1.8t który pojechał na chip i auto zamiast 150 miało 130...

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 12 lis 2017, 10:51

Fabryka w samochodach robi 20% zapasu. Jesli osprzet jest w dobrym stanie to chip z glowa jak najbardziej. Zawsze robie umiarkowane chipy. I nikt sie nie mial pretensji. Jak ktos chce pod granice ori osprzetu to robie na ospowiedzialnosc klienta ale i tak z mala granica

fisher1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: fisher1981 » 12 lis 2017, 19:48

dziękuję za odpowiedzi...pomyślę o chipie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl