przyśpieszenie włączenia Turbiny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
przyśpieszenie włączenia Turbiny
Witam
Czy można przyśpieszyć moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Jeżeli się da to czy są jakieś negatywne tego konsekwencje, np. skrócenie żywotności turbiny bądź innych elementów, wzrost spalania itp?
z góry dziękuję za odpowiedzi
Czy można przyśpieszyć moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Jeżeli się da to czy są jakieś negatywne tego konsekwencje, np. skrócenie żywotności turbiny bądź innych elementów, wzrost spalania itp?
z góry dziękuję za odpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
repek92 pisze:Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich
Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Przecież turbina musi mieć czas żeby się rozkrecić, fizyki nie oszukasz...fisher1981 pisze:moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Dlatego żebyś nie zajeździł jej za szybko, dla bezpieczeństwa fabryki, błędy montażowe, gwrancje itp.fisher1981 pisze:Dlaczego fabrycznie to jest ustawione tak wysoko?
producent gdy tworzy taką turbinę owszem wie, na co jest zaprojektowana, ale to wszystko teoria, a potem wchodzi praktyka. Większość turbin da się bezpieczenie podciągnąć programemfisher1981 pisze:ale czy to jest bezpieczne?
to co mają powiedzieć Ci bez turbo? najlepiej żeby w ogóle się nie wlaczali do ruchu. Inna sprawa że chyba 1.4 to powinieneś zjadać... moze po prsotu Twoja turbina lata świetności ma za sobą. Zrób logi to się przekonasz.fisher1981 pisze:Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
A czemu nie? Od tego się robi chipy żeby mieć więcej mocy. Takie auta też jeżdżą, tylko wiadomo trzeba jeździć z głową i dbać. Fabryka jak robi musi się liczyć z tym że trafi na różnych ludzi i ma to długo to żyć. Zobacz na fb tune-up może są tam screeny z jakiegoś caha. Z tego co kojarzę widziałem i przyrosty są spore.
Tylko najpierw upewnij się że auto jest sprawne. Bo nawet na m4k był gość z 1.8t który pojechał na chip i auto zamiast 150 miało 130...
Tylko najpierw upewnij się że auto jest sprawne. Bo nawet na m4k był gość z 1.8t który pojechał na chip i auto zamiast 150 miało 130...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 sie 2015, 22:03
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle