Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI] Dławienie na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
mały56
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sie 2010, 16:48
Lokalizacja: gorzow wlkp.

[A6 C6 2.0 TDI] Dławienie na zimnym silniku

Post autor: mały56 » 11 paź 2010, 19:01

Witam! Jakiś czas temu zaobserwowałem, że moje autko (A6 2.0 TDI 140 KM, manual, 2005 r., przebieg 160 tys. km)podczas próby gwałtownego wciśnięcia gazu zaczyna się dławić. Problem występuje tylko na zimnym silniku, na ciepłym wszystko jest w porządku. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Autko jest w bdb stanie technicznym, paliwo V-Power Diesel lane na sprawdzonej stacji od wielu lat. Macie jakiś pomysł? Jakiś czujnik, turbina, pompa itp.?

[ Dodano: 2010-10-13, 15:06 ]
Nikt nie wie? :)

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 14 paź 2010, 10:04

czy w momecie dlawienia puszcza czarnego baka ?

mały56
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sie 2010, 16:48
Lokalizacja: gorzow wlkp.

Post autor: mały56 » 15 paź 2010, 09:14

Nie, nic nie dymi właśnie...

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 07 lut 2011, 17:24

a jak puszcza czarnego bąka to...?

LukaszRud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
Imię: Łukasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: LukaszRud » 08 lut 2011, 10:22

może jeden pompowtrysk pada ,u :shock: mnie było tak samo dymu nie dawał a na 6 biegu i mocnym dodaniu gazu szarpało jakieś dwie sekundy po kilku dniach zaczęło bujać całym autem na jałowym biegu :shock:
LukaszRud

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 08 lut 2011, 20:03

To może być pompowtrysk. Może być też EGR, ale wtedy najczęściej z tyłu widać czarny dym z dwururki. Sprawdź korekcje wtrysków. Jeśli będą w normie - podmień EGR.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 10 lut 2011, 16:14

Wydaje mi się, że wprowadziłem najpierw siebie, a później Was w błąd. Bo z tym czarnym dymem jest tak, że wydobywa nie tylko podczas zmiany biegu, ale również w dużych ilościach podczas przyspieszania (nie czuć wtedy mocy w ogóle, tak jakby turbo nie chodziło). No i w poewnym momencie, tak jakby wraca moc (śmiesznie brzmi;)). Kiedyś turbo ciągnęło od jakichś 1900obr/min, a teraz czasami od 2000, czasami od 2700 (w tym przedziale cały czas wydobya się czarny dym - aż wstyd jechać). Najczęściej dzieje się to na niższych biegach.
W kompie mam błąd N75 - myślicie, że to tego przyczyna?
Jestem po wymianie EGR (na używany), żeby było śmieszniej ucieka mi płyn chłodniczy:/ Nie wiem którędy, w oleju go nie ma - przynajmniej nic nie widać.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 10 lut 2011, 20:27

W tej sytuacji zacznij od wymiany N75. To niestety raczej nie pomoże na długo - u mnie objawy wróciły następnego dnia - bo nie była to przyczyna problemu. Ale może będziesz miał więcej szczęścia.

Moim zdaniem problem może leżeć w EGR i z jego powodu wywala błąd N75. Kupiłeś używany... a z używanymi EGR jest najczęściej tak, że jak ktoś ma z nim problemy i kupuje nowy to zostaje mu "używany" i taki ląduje na Allegro. Podmień na używany, ale w 100% działający EGR ze sprawnego auta i potestuj. Jeśli będzie ok - odżałuj kasę i kup nowy - problem powinien zniknąć.

Możliwe też że zacina się klapa która jest przy EGR - odkręć 3 śruby, zdejmij wąż i zrób test wykonawczy klapy gaszącej VAGiem. Jeśli otwiera się i zamyka całkowicie to OK, może jednak się zacinać i nie domykać się/nie otwierać płynnie i całkowicie, co będzie dawało Twoje objawy. U mnie pomogło... na 2 tygodnie ;-) Ostatecznie problem zniknął po wymianie EGR na nowy.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 10 lut 2011, 20:40

Panowie, zrobiłem logi - nie wiem czy dobrze, także jeśli coś jest źle, to proszę nie bić. Wszystko spakowane w zipie pod adresem: http://luktrans.waw.pl/a6c6blb_20110210.zip albo w innej formie:
Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34815.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34816.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34817.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34818.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34819.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34820.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34821.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34822.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34823.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34824.html
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34825.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34826.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34827.html


Poszczególne logi mają w nazwie grupę. Są też 4 logi, z ustawieniami BasicSettings. Mają w postfiksie nazwy człon BasicSettings oraz ON/OFF w zależności od tego czy były włączone czy nie (mam nadzieję, że o to chodziło). Jakichś grup, ustawień brakuje?
Testy dynamiczne wykonam na dniach dla grup: 003, 004, 011, 013, 018, 023. Rozumiem, że to ma być na każdym biegu od dwójki w górę w zakresie obrotów 1500-4000rpm? I pedał w podłogę za każdym razem?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

PS. Mam nadzieję, że admin/mod jakoś przymknie oko/przeniesie/scali dwa wątki, w których wkleiłem to samo i nie będzie do mnie strzelał :)

sylwesp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: durham

Post autor: sylwesp » 26 cze 2011, 13:31

Witam... Panowie mi podczas ruszania na jedynce jak sprzeglo puszczam szarpie samochodem... moze kots wie jaka przyczyna???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja