Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Jaki intercooler? A6 c6 2.0 tfsi (teraz 220km)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jaki intercooler? A6 c6 2.0 tfsi (teraz 220km)

Post autor: gom4z » 10 maja 2019, 15:24

Witam serdecznie. Zrobiłem lekka mapę w a6 c6 2.0 tfsi. Seria wyszła 183,zrobiono na 220. Chciałbym dodać lepsze chłodzenie, co też przełoży się na więcej koni. Nigdzie nie mogę znaleźć bezpośrednio do mojego modelu IC. Jaki najlepiej dopasować

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 12 maja 2019, 13:02

Witam. 220KM to faktycznie lekka mapa ;) Przy tej mocy to oryginalny IC powinien starczyć.
Też zastanawiałem się nad chłodzeniem, najpierw pomysł, żeby wstawić prawy IC z 2.0TDI 170KM ale dość ciężko dostępne części i w dodatku ceny przesadzone. Później pomyślałem, że skoro mogą być dwa IC w układzie to zamiast wstawić duży FMIC i kombinować z całym orurowaniem i mocowanie czujnika ciśnienia to może by tak wstawić FMIC ale gabarytów mniej więcej takich jak LEWY oryginalny w miejsce oryginalnej rury aluminiowej która łączy turbo z IC <mysli> Przecież to tak banalne rozwiązanie, wyciąć kawałek tej rury i wstawić FMIC na dwóch sylikonach i po temacie :) Co o tym sądzicie?
Tutaj przykładowy FMIC:
https://allegro.pl/oferta/intercooler-3 ... cf7653d325
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 12 maja 2019, 21:25

Jednak przyrost;

183km>220km
280nm>360nm

robi naprawdę sporą robotę. Auto się pięknie odpycha na każdym biegu.
Wiesz, teoretycznie jest to bezpieczne dla aktualnych podzespołów, jednak ja chcę podkręcić ją bardziej do tych 260km około, gdzie IC już się przyda. Zawsze to następne bezpieczeństwo.

Jutro dopiero będę się ugadywał z firmą co i jak da radę zrobić i oczywiście za normalną cenę.
Błędem była sama mapa. Mogłem z samego początku dodać IC, i potem stroić, bo teraz mapę praktycznie od nowa trzeba będzie robić i stroić pod ten IC, żeby nie było dziur w obrotomierzu..

Generalnie dodatkowy intercooler to dobry pomysł na następne bezpieczne podniesienie mocy, dlatego też się chyba na to zdecyduję. Głównie zależy mi na tym, aby temperatura - w szczególności latem, nie była jakaś wygórowana.. A to, że przybędzie kilka dodatkowych koni, to i lepiej dla mnie :]

<mysli>

Myślę, żeby nie bić się z myślami, wystarczy znaleźć konkretną firmę tunerską, która zrobi to za Ciebie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja