Jaki intercooler? A6 c6 2.0 tfsi (teraz 220km)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jaki intercooler? A6 c6 2.0 tfsi (teraz 220km)
Witam serdecznie. Zrobiłem lekka mapę w a6 c6 2.0 tfsi. Seria wyszła 183,zrobiono na 220. Chciałbym dodać lepsze chłodzenie, co też przełoży się na więcej koni. Nigdzie nie mogę znaleźć bezpośrednio do mojego modelu IC. Jaki najlepiej dopasować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam. 220KM to faktycznie lekka mapa
Przy tej mocy to oryginalny IC powinien starczyć.
Też zastanawiałem się nad chłodzeniem, najpierw pomysł, żeby wstawić prawy IC z 2.0TDI 170KM ale dość ciężko dostępne części i w dodatku ceny przesadzone. Później pomyślałem, że skoro mogą być dwa IC w układzie to zamiast wstawić duży FMIC i kombinować z całym orurowaniem i mocowanie czujnika ciśnienia to może by tak wstawić FMIC ale gabarytów mniej więcej takich jak LEWY oryginalny w miejsce oryginalnej rury aluminiowej która łączy turbo z IC
Przecież to tak banalne rozwiązanie, wyciąć kawałek tej rury i wstawić FMIC na dwóch sylikonach i po temacie
Co o tym sądzicie?
Tutaj przykładowy FMIC:
https://allegro.pl/oferta/intercooler-3 ... cf7653d325
Pozdro

Też zastanawiałem się nad chłodzeniem, najpierw pomysł, żeby wstawić prawy IC z 2.0TDI 170KM ale dość ciężko dostępne części i w dodatku ceny przesadzone. Później pomyślałem, że skoro mogą być dwa IC w układzie to zamiast wstawić duży FMIC i kombinować z całym orurowaniem i mocowanie czujnika ciśnienia to może by tak wstawić FMIC ale gabarytów mniej więcej takich jak LEWY oryginalny w miejsce oryginalnej rury aluminiowej która łączy turbo z IC


Tutaj przykładowy FMIC:
https://allegro.pl/oferta/intercooler-3 ... cf7653d325
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jednak przyrost;
183km>220km
280nm>360nm
robi naprawdę sporą robotę. Auto się pięknie odpycha na każdym biegu.
Wiesz, teoretycznie jest to bezpieczne dla aktualnych podzespołów, jednak ja chcę podkręcić ją bardziej do tych 260km około, gdzie IC już się przyda. Zawsze to następne bezpieczeństwo.
Jutro dopiero będę się ugadywał z firmą co i jak da radę zrobić i oczywiście za normalną cenę.
Błędem była sama mapa. Mogłem z samego początku dodać IC, i potem stroić, bo teraz mapę praktycznie od nowa trzeba będzie robić i stroić pod ten IC, żeby nie było dziur w obrotomierzu..
Generalnie dodatkowy intercooler to dobry pomysł na następne bezpieczne podniesienie mocy, dlatego też się chyba na to zdecyduję. Głównie zależy mi na tym, aby temperatura - w szczególności latem, nie była jakaś wygórowana.. A to, że przybędzie kilka dodatkowych koni, to i lepiej dla mnie
Myślę, żeby nie bić się z myślami, wystarczy znaleźć konkretną firmę tunerską, która zrobi to za Ciebie
183km>220km
280nm>360nm
robi naprawdę sporą robotę. Auto się pięknie odpycha na każdym biegu.
Wiesz, teoretycznie jest to bezpieczne dla aktualnych podzespołów, jednak ja chcę podkręcić ją bardziej do tych 260km około, gdzie IC już się przyda. Zawsze to następne bezpieczeństwo.
Jutro dopiero będę się ugadywał z firmą co i jak da radę zrobić i oczywiście za normalną cenę.
Błędem była sama mapa. Mogłem z samego początku dodać IC, i potem stroić, bo teraz mapę praktycznie od nowa trzeba będzie robić i stroić pod ten IC, żeby nie było dziur w obrotomierzu..
Generalnie dodatkowy intercooler to dobry pomysł na następne bezpieczne podniesienie mocy, dlatego też się chyba na to zdecyduję. Głównie zależy mi na tym, aby temperatura - w szczególności latem, nie była jakaś wygórowana.. A to, że przybędzie kilka dodatkowych koni, to i lepiej dla mnie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Myślę, żeby nie bić się z myślami, wystarczy znaleźć konkretną firmę tunerską, która zrobi to za Ciebie
