Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.5 163km pytanie odnosnie chipa

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

[A6 C5] 2.5 163km pytanie odnosnie chipa

Post autor: rafal6372 » 20 cze 2013, 17:48

Witam . kupilem a6 z motorem 2.5 tdi 163km i chcialbym tam wgrac program ktory ponoc jest lepszy od chipa i podnosi tyle samo mocy. i mam takie pytanie czy wgranie tego programu czy chipa przy skrzyni tiptronic nic sie z autem nie bedzie dzialo ? bo mialoby wtedy moc cos kolo 190-200km a slyszalem ze wersje 2.5 180km padaja w nich skrzynie tip ze wzgledu na wieksza moc, moze ktos ogarniety mi napisac cos na ten temat ? bo na automatach sie nie znam ;p

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 20 cze 2013, 19:53

BFC 163ps to multitronik

rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

Post autor: rafal6372 » 20 cze 2013, 20:07

wiem ze mam tipa i poczatek literki to B ;)

[ Dodano: 2013-06-20, 21:01 ]
a poza tym ja prosze o konkretna odpowiedz do mojego pytania a nie uwagi niezlaczone z tematem

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 20 cze 2013, 22:23

rafal6372, wiadomo że nie podnosisz mocy by startować ostro na wszystkich światłach, prawda ?? Więc o skrzynie Tiptronic i dołożenie "niutków" bym się nie martwił, jeśli jej stan nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jeśli chodzi o silnik - wiemy że wszystkie silniki 2.5 TDI w A6C5 czy to na literę "A", czy też na "B" potrafią niemile i boleśnie zaskoczyć. I tu program może przynieść trochę więcej ryzyka.
Mówiąc program mam na myśli program, a nie dokładanie boxów, wgrywanie gotowców itd. Nie jestem zwolennikiem pójścia na łatwiznę. Auto należy dostroić, a nie dołożyć mu "kopa" z gotowca" - bo silnik zemści się na pewno.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 06:00

Jaki masz naped? Q?

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 21 cze 2013, 08:33

oj mi się wydaje kolego że masz multitronik 163km i 155km to multi i bez Q

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 cze 2013, 11:10

Myślę, że rafal6372 wie czym jeÂździ i jakoś nie przekonywuje mnie twierdzenie, że te silniki miały tylko skrzynię Multitronic - w przypadku napędu na przednie koła. Ale mogę się mylić.
Gdybyś zagubił się właśnie to daj znać - łatwo jest rozróżnić te skrzynie np. po zachowaniu podczas jazdy, czy wyglądzie miejsca lewarka :)
Najlepiej wrzuć foto tego miejsca tutaj i się wyjaśni.

Oczywiście podnoszenie mocy w przypadku Multitronic'a nie ma najmniejszego sensu - nie jest to trwała skrzynia i nie nadaje się też do agresywniejszej jazdy...

rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

Post autor: rafal6372 » 21 cze 2013, 11:43

gdy sprwadzalem nr vin to jest tam podane ze to skrzynia Tiptronic a szczerze mowiac nie wiem czym rozni sie tip od multi. to bedzie moja pierwsza automatyczna skrzynia co nie oznacza ze nigdy nie jezdzilem automatem

[ Dodano: 2013-06-21, 11:45 ]
dzieki Tomek za info. przemysle jeszcze sprawe czy warto dodawac jej mocy choc osobiscie dodalbym jej pare kucy zeby nie jechala jak zwykla seryjka hyhy :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 cze 2013, 12:02

rafal6372, Prosta sprawa na przyszłość - gdy jadąc z obrotami 2500 u/min auto trzyma obroty cały czas w miejscu, lecz przyspiesza - to Multitronic. Jeżeli dasz 2500 u/min i będzie na obrotomierzu widać spadek obrotów podczas przyspieszania to Tiptronic. Poza tym ustawiając dÂźwignię na +/- widząc 6 biegów - to Multi, a 5 biegów to Tip. Okolice lewarka też się różnią wizualnie.
Rozumiem że wiesz, z czego skrzynia Multitronic jest sławna ?? Tylko i wyłącznie z awaryjności. W sumie jakiekolwiek 2.5 TDI w A6C5 i do tego Multi to tykająca bomba zegarowa.
Jeżeli jeszcze nie masz tej audicy, to lepiej nie chciej mieć... Takie jest moje osobiste zdanie. Mógłbym jakoś przeżyć że silnik, lub skrzynia kryje niespodzianki, ale obydwie te rzeczy w jednym aucie to stanowczo za dużo...

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 13:20

Jeszcze prostsza sprawa. Masz quattro jest tip, nie masz jest multi ;)

rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

Post autor: rafal6372 » 21 cze 2013, 13:49

wiec mam multi ;p

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 cze 2013, 14:44

schiller, nie takie proste - auta z przednim napędem mogą być Multi i mogą być Tip <okok> To nie jest tak, że brak Quattro oznacza że musi być Multitronic. Nie wiem jak w przypadku 2.5 TDI 155KM i 163KM, ale pełno innych przednio napędowych A6C5 jeÂździ z Tiptronic - więc nie rób zamieszania <okok>

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 15:24

Kolego zamieszania nie robie i mozesz mi zaufac bo wiem co mowie. W przypadku a6 c5 tak wlasnie jest. ;)

rafal6372
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:41
Lokalizacja: białogard

Post autor: rafal6372 » 21 cze 2013, 15:32

schiller chyba jednak robisz to zamieszanie bo jak bylem w serwisie to dali mi druczek z jego ostatnimi serwisami itp i tam jest napisane ze jest to tiptronic z przednim napedem :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 cze 2013, 15:40

Chyba jednak nie robie zamieszania. Na liscie numerow pr zawsze jest napisane tip ale tyczy sie to mozliwosci zmiany biegow. :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja