
[A6 C5] 2.5 163km pytanie odnosnie chipa
[A6 C5] 2.5 163km pytanie odnosnie chipa
Witam . kupilem a6 z motorem 2.5 tdi 163km i chcialbym tam wgrac program ktory ponoc jest lepszy od chipa i podnosi tyle samo mocy. i mam takie pytanie czy wgranie tego programu czy chipa przy skrzyni tiptronic nic sie z autem nie bedzie dzialo ? bo mialoby wtedy moc cos kolo 190-200km a slyszalem ze wersje 2.5 180km padaja w nich skrzynie tip ze wzgledu na wieksza moc, moze ktos ogarniety mi napisac cos na ten temat ? bo na automatach sie nie znam 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rafal6372, wiadomo że nie podnosisz mocy by startować ostro na wszystkich światłach, prawda
Więc o skrzynie Tiptronic i dołożenie "niutków" bym się nie martwił, jeśli jej stan nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jeśli chodzi o silnik - wiemy że wszystkie silniki 2.5 TDI w A6C5 czy to na literę "A", czy też na "B" potrafią niemile i boleśnie zaskoczyć. I tu program może przynieść trochę więcej ryzyka.
Mówiąc program mam na myśli program, a nie dokładanie boxów, wgrywanie gotowców itd. Nie jestem zwolennikiem pójścia na łatwiznę. Auto należy dostroić, a nie dołożyć mu "kopa" z gotowca" - bo silnik zemści się na pewno.

Mówiąc program mam na myśli program, a nie dokładanie boxów, wgrywanie gotowców itd. Nie jestem zwolennikiem pójścia na łatwiznę. Auto należy dostroić, a nie dołożyć mu "kopa" z gotowca" - bo silnik zemści się na pewno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Myślę, że rafal6372 wie czym jeÂździ i jakoś nie przekonywuje mnie twierdzenie, że te silniki miały tylko skrzynię Multitronic - w przypadku napędu na przednie koła. Ale mogę się mylić.
Gdybyś zagubił się właśnie to daj znać - łatwo jest rozróżnić te skrzynie np. po zachowaniu podczas jazdy, czy wyglądzie miejsca lewarka
Najlepiej wrzuć foto tego miejsca tutaj i się wyjaśni.
Oczywiście podnoszenie mocy w przypadku Multitronic'a nie ma najmniejszego sensu - nie jest to trwała skrzynia i nie nadaje się też do agresywniejszej jazdy...
Gdybyś zagubił się właśnie to daj znać - łatwo jest rozróżnić te skrzynie np. po zachowaniu podczas jazdy, czy wyglądzie miejsca lewarka

Najlepiej wrzuć foto tego miejsca tutaj i się wyjaśni.
Oczywiście podnoszenie mocy w przypadku Multitronic'a nie ma najmniejszego sensu - nie jest to trwała skrzynia i nie nadaje się też do agresywniejszej jazdy...
gdy sprwadzalem nr vin to jest tam podane ze to skrzynia Tiptronic a szczerze mowiac nie wiem czym rozni sie tip od multi. to bedzie moja pierwsza automatyczna skrzynia co nie oznacza ze nigdy nie jezdzilem automatem
[ Dodano: 2013-06-21, 11:45 ]
dzieki Tomek za info. przemysle jeszcze sprawe czy warto dodawac jej mocy choc osobiscie dodalbym jej pare kucy zeby nie jechala jak zwykla seryjka hyhy
[ Dodano: 2013-06-21, 11:45 ]
dzieki Tomek za info. przemysle jeszcze sprawe czy warto dodawac jej mocy choc osobiscie dodalbym jej pare kucy zeby nie jechala jak zwykla seryjka hyhy

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rafal6372, Prosta sprawa na przyszłość - gdy jadąc z obrotami 2500 u/min auto trzyma obroty cały czas w miejscu, lecz przyspiesza - to Multitronic. Jeżeli dasz 2500 u/min i będzie na obrotomierzu widać spadek obrotów podczas przyspieszania to Tiptronic. Poza tym ustawiając dÂźwignię na +/- widząc 6 biegów - to Multi, a 5 biegów to Tip. Okolice lewarka też się różnią wizualnie.
Rozumiem że wiesz, z czego skrzynia Multitronic jest sławna
Tylko i wyłącznie z awaryjności. W sumie jakiekolwiek 2.5 TDI w A6C5 i do tego Multi to tykająca bomba zegarowa.
Jeżeli jeszcze nie masz tej audicy, to lepiej nie chciej mieć... Takie jest moje osobiste zdanie. Mógłbym jakoś przeżyć że silnik, lub skrzynia kryje niespodzianki, ale obydwie te rzeczy w jednym aucie to stanowczo za dużo...
Rozumiem że wiesz, z czego skrzynia Multitronic jest sławna

Jeżeli jeszcze nie masz tej audicy, to lepiej nie chciej mieć... Takie jest moje osobiste zdanie. Mógłbym jakoś przeżyć że silnik, lub skrzynia kryje niespodzianki, ale obydwie te rzeczy w jednym aucie to stanowczo za dużo...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: