Audi A7 diagnostyka VCDS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 22:27
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Audi A7 diagnostyka VCDS
Po usunięciu błędów poniższe 2 wracają, drugi z mniejszą częstotliwością, pierwszy za każdym razem. Po za błędami brak check engine, raczej wszystko ok poza głośną pracą pompy powietrza wtórnego przez pierwszych kilka sekund od odpalenia. Ktoś z was jest w stanie określić czego dotyczą błędy ewentualnie podpowiedzieć jak dalej to diagnozować czy tylko serwis?
nagranie pracy pompy https://photos.app.goo.gl/Rw9D9PncjmsHn5Gb6
Typ podwozia: FC-AU57 (4G0)
Skanowanie: 01 02 03 05 08 09 10 15 16 17 19 28 36 3B 3C 42 44 46 47 52
53 55 56 5F 62 6C 6D 72 8F 90
VIN: WAU2GAFCXDN117182 Przebieg: 120900km
01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
05-Zezwolenie startu -- Stan: Usterka 0010
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: Usterka 0010
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
28-Klimatyzacja -tył -- Stan: Usterka 0010
36-Pamięć fotela kier. -- Stan: OK 0000
3B-Elektr.czujników -- Stan: OK 0000
3C-Zmiana pas.ruchu -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
47-Sys.nagłaśniający -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000
55-Zasięg świateł -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
6C-Kamera wsteczna -- Stan: OK 0000
6D-Elektr.bagażnika -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
8F-Napinacz-przód,lewy -- Stan: OK 0000
90-Napinacz-przód,prawy -- Stan: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CTUA) Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 4G0 907 551 D HW: 4G0 907 551 A
Komponent: 3.0l V6 TFSIH07 0006
Weryfikacja: --H07---
Kodowanie: 1A2A0034052601060000
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TFS0214G0907551D 001007
ROD: EV_ECM30TFS0214G0907551D.rod
VCID: 2A5BB7AF4DFF20D674-807E
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
12874 - Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika
P199E 00 [045] - Przerwa
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 120124 km
Data: 2020.10.15
Czas: 06:54:46
Prędkość obrotowa silnika: 237.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 24 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 10.866 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 0 /min
MAF_ENVD: 0.00000 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 65.25 °C
Silnik: stan pracy: ES
Obciążenie silnika: 0.000000 %
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h
20136 - Zawór odpowietrzania skrzyni korbowej
P052E 00 [109] - nieprawidłowe działanie
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 120645 km
Data: 2020.10.21
Czas: 15:26:51
Prędkość obrotowa silnika: 703.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 16.5 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 57 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.523 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 672 /min
MAF_ENVD: 152.51764 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 93.00 °C
Silnik: stan pracy: IS
Obciążenie silnika: 16.796875 %
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 1 km/h
Kody gotowości: 0000 0000
nagranie pracy pompy https://photos.app.goo.gl/Rw9D9PncjmsHn5Gb6
Typ podwozia: FC-AU57 (4G0)
Skanowanie: 01 02 03 05 08 09 10 15 16 17 19 28 36 3B 3C 42 44 46 47 52
53 55 56 5F 62 6C 6D 72 8F 90
VIN: WAU2GAFCXDN117182 Przebieg: 120900km
01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
05-Zezwolenie startu -- Stan: Usterka 0010
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: Usterka 0010
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
28-Klimatyzacja -tył -- Stan: Usterka 0010
36-Pamięć fotela kier. -- Stan: OK 0000
3B-Elektr.czujników -- Stan: OK 0000
3C-Zmiana pas.ruchu -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
47-Sys.nagłaśniający -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000
55-Zasięg świateł -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
6C-Kamera wsteczna -- Stan: OK 0000
6D-Elektr.bagażnika -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
8F-Napinacz-przód,lewy -- Stan: OK 0000
90-Napinacz-przód,prawy -- Stan: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CTUA) Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 4G0 907 551 D HW: 4G0 907 551 A
Komponent: 3.0l V6 TFSIH07 0006
Weryfikacja: --H07---
Kodowanie: 1A2A0034052601060000
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TFS0214G0907551D 001007
ROD: EV_ECM30TFS0214G0907551D.rod
VCID: 2A5BB7AF4DFF20D674-807E
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
12874 - Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika
P199E 00 [045] - Przerwa
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 120124 km
Data: 2020.10.15
Czas: 06:54:46
Prędkość obrotowa silnika: 237.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 24 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 10.866 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 0 /min
MAF_ENVD: 0.00000 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 65.25 °C
Silnik: stan pracy: ES
Obciążenie silnika: 0.000000 %
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h
20136 - Zawór odpowietrzania skrzyni korbowej
P052E 00 [109] - nieprawidłowe działanie
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 120645 km
Data: 2020.10.21
Czas: 15:26:51
Prędkość obrotowa silnika: 703.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 16.5 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 57 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.523 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 672 /min
MAF_ENVD: 152.51764 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 93.00 °C
Silnik: stan pracy: IS
Obciążenie silnika: 16.796875 %
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 1 km/h
Kody gotowości: 0000 0000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Jedyny zawór, który może wyrzucać taki błąd, to zawór chłodzenia oleju skrzyni. Drugi błąd dotyczy odmy, która w 3.0 TFSI była wadliwa z początku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 22:27
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Co masz na myśli wadliwa od początku? Konieczna wymiana zaworu odmy bo seryjnie montowano jakiś wadliwy czy kwestia samego czyszczenia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Wyszła nowsza odma, którą poprawili wadę fabryczną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Miałem taki sam problem z zaworem płynu chłodzącego głowicy silnika co prawda w dieslu. Interpretacja błędów w VCDS jest trochę dziwna niekiedy. W moim przypadku był uszkodzony elektrozawór który to dopiero podciśnieniowo sterował właściwy zawór płynu chłodzącego głowicy silnika.
topic99690.html
topic99690.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Błąd z odmą zniknął?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Tak na marginesie. Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego w przypadku gdy sterowniki widzi powtarzające się nagminnie błędy jednego z elementów systemu nie zapala kontrolki check.
Czy jest to celowe działanie producenta, że mały problem wygeneruje duży problem ?
Czy jest to celowe działanie producenta, że mały problem wygeneruje duży problem ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Błędy mają swoje priorytety. Im większy priorytet, tym mniej powtórnych powtórzeń potrzeba, aby wywaliło checka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Na przykładzie kolegi damos elektryka-c7/bledy-z-komputera-t96079-15.html urwany kabel od zaworu chłodzenia Brak jakiegokolwiek komunikatu dla użytkownika.....
Czyli co najmniej raz w tygodniu po śniadaniu trzeba skanować samochód w poszukiwaniu błędów ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
U siebie skanuję średnio dwa razy w miesiącu . Można kupić sobie jakiś moduł wpięty na stałe w złączę obd i skanować przez apkę w telefonie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 22:27
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A7 diagnostyka VCDS
Po oczyszczeniu zaworu ultradźwiękami problem z błędnym napięciem i błędami zniknął co ciekawe również ten z odmy, ale już ją zamówiłem więc i wymieniłem, nie wiem czy słusznie bo wyglądała jak nowa. Pozostaje jedynie uporać z błędami tylnej klimy, ale to chyba jakieś fizyczne uszkodzenie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga