Chrzęszczenie z maglownicy. Regeneracja cz wymiana? Gdzie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Chrzęszczenie z maglownicy. Regeneracja cz wymiana? Gdzie?
Witam,
Od wczoraj zauważyłem u siebie chrzęszczenie przy obracaniu kierownicą. Na początku niewinnie, jakby coś w samej kolumnie, we wnętrzu auta. Może manetka kierunkowskazu pomyślałem nawet. Na ale niestety nie. Na podnośniku przy obracaniu kierownicą słyszalne chrzęszczenie z maglownicy przenosi się po prostu po drążku do wnętrza.
Co więcej usterka szybko postępuje, dzisiaj podczas jazdy z prędkością ok 70km/h na łuku podczas obracania kierownicą odczułem zmienne siły wspomagania w dość niefajny sposób.
Ceny nowej maglownicy chyba nie chcę znać. Pozostaje więc regeneracja lub używka. Ktoś może ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Skłaniam się ku regeneracji, w wawie jest kilka miejsc gdzie można to zrobić. Z drugiej strony na wiadomym portalu można kupić ponoć sprawne w zakresie 1200-1900PLN. Jakies rady?
Auto świeży nabytek, ma 216tyś przejechane, bez przygód, z polskiej sieci dealerskiej, serwisowane w 100% w ASO. No ale do nich chyba nie ma sensu z tym jechać.
Od wczoraj zauważyłem u siebie chrzęszczenie przy obracaniu kierownicą. Na początku niewinnie, jakby coś w samej kolumnie, we wnętrzu auta. Może manetka kierunkowskazu pomyślałem nawet. Na ale niestety nie. Na podnośniku przy obracaniu kierownicą słyszalne chrzęszczenie z maglownicy przenosi się po prostu po drążku do wnętrza.
Co więcej usterka szybko postępuje, dzisiaj podczas jazdy z prędkością ok 70km/h na łuku podczas obracania kierownicą odczułem zmienne siły wspomagania w dość niefajny sposób.
Ceny nowej maglownicy chyba nie chcę znać. Pozostaje więc regeneracja lub używka. Ktoś może ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Skłaniam się ku regeneracji, w wawie jest kilka miejsc gdzie można to zrobić. Z drugiej strony na wiadomym portalu można kupić ponoć sprawne w zakresie 1200-1900PLN. Jakies rady?
Auto świeży nabytek, ma 216tyś przejechane, bez przygód, z polskiej sieci dealerskiej, serwisowane w 100% w ASO. No ale do nich chyba nie ma sensu z tym jechać.
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
Witam, mam podobny problem. Dodatkowo u mnie żółta kontrolka od maglownicy sie świeci. Maglownic od a6 c7 ponoć sie nie regeneruje.
Wiec albo nowa za ogromne pieniądze albo używana z rozbiórki, a to loteria.
Ja wczoraj zamówiłem z allegro maglownice o numerach 4g0.909.144.J i drugi num 4g0.909.144.G. Sprzedawca zapewnił mnie, ze ma taki magiel i dzis dostałem przesyłkę. W paczce maglownica o numerach 4g0.909.144.Q i 4g0.909.144.T.
Sprzedający po moim telefonie zapewnia, ze powinno podejśc bez problemu, moze ktoś podmieniał magiel o innych numerach, bo nie wiem czy zwracać czy zostawić i próbować. PILNE.
Wiec albo nowa za ogromne pieniądze albo używana z rozbiórki, a to loteria.
Ja wczoraj zamówiłem z allegro maglownice o numerach 4g0.909.144.J i drugi num 4g0.909.144.G. Sprzedawca zapewnił mnie, ze ma taki magiel i dzis dostałem przesyłkę. W paczce maglownica o numerach 4g0.909.144.Q i 4g0.909.144.T.
Sprzedający po moim telefonie zapewnia, ze powinno podejśc bez problemu, moze ktoś podmieniał magiel o innych numerach, bo nie wiem czy zwracać czy zostawić i próbować. PILNE.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki uprzejmości admina wiem, że do mojego pasują
4G1 423 055 AA
4G1 423 055 BA
4G1 423 055 CS
4G1 423 055 BQ
4G1 423 055 DC
4G1 423 055 BG
I myślałem, że wszystkie A6C7 mają ten sam magiel. Tyle wiem.
U mnie było już słabo i nagle samo wróciło do normy na 1 dzień, no ale dzisiaj znowu się odezwało więc raczej czeka mnie to samo.
Pozdr
/p.
4G1 423 055 AA
4G1 423 055 BA
4G1 423 055 CS
4G1 423 055 BQ
4G1 423 055 DC
4G1 423 055 BG
I myślałem, że wszystkie A6C7 mają ten sam magiel. Tyle wiem.
U mnie było już słabo i nagle samo wróciło do normy na 1 dzień, no ale dzisiaj znowu się odezwało więc raczej czeka mnie to samo.
Pozdr
/p.
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
Dzięki za odpowiedzi. A czy sterownik można przekładać z jednego magla do drugiego?
Koło dostało uderzenie i wygląda ze uszkodzone są czujniki, sam magiel skrzypi jak stara szafa przy skręcaniu na postoju. Autko pływa i myszkuje po drodze bo jest luz z lewej strony na maglu. Zakładam, ze sterownik może być zdrowy i stąd moje pytanie.
Koło dostało uderzenie i wygląda ze uszkodzone są czujniki, sam magiel skrzypi jak stara szafa przy skręcaniu na postoju. Autko pływa i myszkuje po drodze bo jest luz z lewej strony na maglu. Zakładam, ze sterownik może być zdrowy i stąd moje pytanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Zamówiłem ze szrotu, ale tą najnowszą 4G1 423 055 BG ponoć po niewielkim przebiegu. Nie regenerowana. Koszt 1600PLN na fakturę, gwarancja rozruchowa. Zobaczymy.
Rozważałem jeszcze regenerowaną z "Centrum Przekładni Kierowniczych" w Prusicach, ale kosztowała 2000PLN i gwarancja też rozruchowa. Miły Pan powiedział jeszcze, że potrzebna jest adaptacja i u nich kosztuje to 400PLN. Do Prusic się nie wybieram ale o adaptacji przekładni nie słyszałem. Ktoś wie na czym to polega?
Pozdr
Rozważałem jeszcze regenerowaną z "Centrum Przekładni Kierowniczych" w Prusicach, ale kosztowała 2000PLN i gwarancja też rozruchowa. Miły Pan powiedział jeszcze, że potrzebna jest adaptacja i u nich kosztuje to 400PLN. Do Prusic się nie wybieram ale o adaptacji przekładni nie słyszałem. Ktoś wie na czym to polega?
Pozdr
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Tak, mi się udało. Nie było to nawet zbyt skomplikowane dla mojego mechaniora. Wymieniona była ze wszystkim, łącznie z elektroniką. Konieczna była adaptacja która polegała na tym aby komputer auta zaakceptował nową część. Obecnie wszystko OK.
Została mi też stara - łącznie z używaną sprawną elektroniką jak coś
Pozdr
Tak, mi się udało. Nie było to nawet zbyt skomplikowane dla mojego mechaniora. Wymieniona była ze wszystkim, łącznie z elektroniką. Konieczna była adaptacja która polegała na tym aby komputer auta zaakceptował nową część. Obecnie wszystko OK.
Została mi też stara - łącznie z używaną sprawną elektroniką jak coś
Pozdr
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. A powiedz mi oprocz tego chrzeszczenia jakies objawy takie zauwazalne jezdzac po miescie miales?jak auto prowadzilo sie przy predkosciach powiedzmy 120 a jak przy wiekszych?jakos wozilo auto na studzienkach,latach na drodze lub koleinach?szukam u siebie przyczyny dziwnego zachowania przy 160km/h i wzwyz a wymienilem juz z przodu wszystko procz magla a z tylu prawie wszystko.
[ Dodano: 2018-08-06, 21:20 ]
Dodam ze u mnie ponoc magiel byl juz wymieniany przy ok 8 tys przebiegu. Takie info z ASO dostalem jak kupowalem auto.
[ Dodano: 2018-08-06, 21:20 ]
Dodam ze u mnie ponoc magiel byl juz wymieniany przy ok 8 tys przebiegu. Takie info z ASO dostalem jak kupowalem auto.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Objawy oprócz chrzęszczenia miałem takie, że na zakrętach/łukach obserwowałem zmienne siły wspomagania, tzn do połowy zakrętu kierownica pracowała ciężej a od połowy łuku nagle miałem większe wspomaganie. Nie było to jakoś bardzo uciążliwe ale raczej nie było też bezpieczne. Dodatkowo wszystkie opisane problemy łącznie z chrzęszczeniem występowały u mnie tylko w trybie Comfort. Wymieniłem magiel jak tylko zauważyłem pierwsze objawy.
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
No to mnie też dopadło ...... czerwona lampka - układ kierowniczy uszkodzony / podczas jazdy wjechałem w dziurę jednym kołem / uszkodzeń brak/. Serwis ASO stwierdził, że od strony mechanicznej wszystko jest ok, natomiast padł sterownik/tasma, którego podobno się samego nie wymienia / faktycznie się nie da ? / tylko całą przekładnie - koszt 10.000 zł :shock:
Podczas prowadzenia samochodu nie wyczuwam, żadnej różnicy przed i po tym zdarzeniu - oprócz tego, że świeci mi się czerwona lamka.
Co doradzacie w temacie ?
Podczas prowadzenia samochodu nie wyczuwam, żadnej różnicy przed i po tym zdarzeniu - oprócz tego, że świeci mi się czerwona lamka.
Co doradzacie w temacie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
@Martin80 W ASO może tak być Generalnie jak ja sprawdzałem to sama nowa kosztowała 5600PLN.
Sterownik oczywiście można wymienić ale prawdopodobnie nie ominie Cię kodowanie (Component Protection)
W twoim przypadku prawdopodobnie wymiana całego magla nie będzie konieczna.
Pozdr
Sterownik oczywiście można wymienić ale prawdopodobnie nie ominie Cię kodowanie (Component Protection)
W twoim przypadku prawdopodobnie wymiana całego magla nie będzie konieczna.
Pozdr
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Tylko gdzie taki sterownik dostać ? i gdzie on się znajduje w samochodzie / w maglownicy ?pabloramix pisze:@Martin80 W ASO może tak być Generalnie jak ja sprawdzałem to sama nowa kosztowała 5600PLN.
Sterownik oczywiście można wymienić ale prawdopodobnie nie ominie Cię kodowanie (Component Protection)
W twoim przypadku prawdopodobnie wymiana całego magla nie będzie konieczna.
Pozdr
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga