Więc nie jest to na razie krytyczny problem, ale wydaje mi się, jakby servotronic trochę mi osłabł. Pierwszy raz zauważyłem to bodaj tydzień temu, w gorący dzień (28-30*C), więc myślałem, że może przez to (zimowe opony, których jeszcze nie zmieniłem, pewnie nie pomagają). Ale dzisiaj przy 12*C też nie wspomagał jakoś super. Po zakupie było lepiej.
Jakie są procedury diagnostyczno-konserwacyjne? Na czym polega dokładnie czyszczenie i jak często pomaga? Czytałem o pompie, zaworku itd., i generalnie wiem niewiele więcej, niż na początku.
Ostatnio dwa razy w aucie padł akumulator, był odpalany z kabla, prostowany... dużo skoków napiecia. Po tym zabiegu padł mi (prawdopodobnie) czujnik oleju, a termometr zewnętrzny zaczął przekłamywać o 2*C (po samokalibracji z -40*C). Nie wiem czy to może mieć jakiś związek?
I tak będę jechał z tym do mecha, ale nie chcę jechać zielony.
Czy byłby ktoś z Poznania skory się "spiknąć" żeby porównać jak u niego chodzi servo? Bo jak znam życie, to mechanik i tak powie, że nie widzi problemu.
Servotronic ostatnio jakby słabszy
Jakby z P-ń był ktoś z A6 C6 do porównania wspomagania, to byłbym wdzięczny. Bo wszyscy mechanicy próbują mi wmówić, że wcale ciężko u mnie nie chodzi, a ja wiem, że na pewno "ściężało" względem miesiąca temu.
[ Dodano: 2019-07-11, 20:17 ]
Pompa wspomagania wymieniona (na Kayabę), bo niby hałasowała i nie podawała dostatecznego ciśnienia (tak twierdził mech), układ przepłukany trzykrotnie, a wspomaganie tak samo do d**y, a nawet chwilami mam wrażenie, że słabsze. Są momenty, np. na krawężniku albo jakiejś górce, że dosłownie muszę naprawdę cisnąć ten ster żeby ruszył. Po ruszeniu jest znośnie, jak w przeciętnym aucie. Mech twierdzi, że na kompie Servotronic wykazuje prawidłową pracę, zawór otwiera i zamyka się od razu. No i poza tym w Odisie 0 błędów.
Co więcej, wszyscy mechanicy próbują robić ze mnie durnia mówiąc mi, że wszystko jest dobrze, a tymczasem ja wiem jak to pracowało przed awarią, i w porównaniu ze stanem obecnym to było niebo a ziemia. Teraz kierownica chodzi jak w Punto rocznik '99 (opcja bogata, ze wspomaganiem), wtedy chodziło jak w mojej kochanej Audiczce, którą się zachwycałem po zakupie. Szlag by to trafił.
Macie jakieś sugestie w co iść dalej? I pytanie drugie: czy wszystkie A6 miały w standardzie Servotronic? Nie mogę nigdzie znaleźć pewnej i definitywnej odpowiedzi.
[ Dodano: 2019-07-11, 20:17 ]
Pompa wspomagania wymieniona (na Kayabę), bo niby hałasowała i nie podawała dostatecznego ciśnienia (tak twierdził mech), układ przepłukany trzykrotnie, a wspomaganie tak samo do d**y, a nawet chwilami mam wrażenie, że słabsze. Są momenty, np. na krawężniku albo jakiejś górce, że dosłownie muszę naprawdę cisnąć ten ster żeby ruszył. Po ruszeniu jest znośnie, jak w przeciętnym aucie. Mech twierdzi, że na kompie Servotronic wykazuje prawidłową pracę, zawór otwiera i zamyka się od razu. No i poza tym w Odisie 0 błędów.
Co więcej, wszyscy mechanicy próbują robić ze mnie durnia mówiąc mi, że wszystko jest dobrze, a tymczasem ja wiem jak to pracowało przed awarią, i w porównaniu ze stanem obecnym to było niebo a ziemia. Teraz kierownica chodzi jak w Punto rocznik '99 (opcja bogata, ze wspomaganiem), wtedy chodziło jak w mojej kochanej Audiczce, którą się zachwycałem po zakupie. Szlag by to trafił.
Macie jakieś sugestie w co iść dalej? I pytanie drugie: czy wszystkie A6 miały w standardzie Servotronic? Nie mogę nigdzie znaleźć pewnej i definitywnej odpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 sie 2020, 15:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Servotronic ostatnio jakby słabszy
Cześć udało się rozwiązać, mam podobny problem ale jeszcze nic nie ruszałem, podpowiesz co Było u ciebie
Dzięki
Dzięki