Od jakiegoś tygodnia mam problem ze wspomaganiem, choć nie zawsze, bo czasami jest w porządku. Wspomaganie chodzi lekko, ale jadąc na wprost mogę ruszać szybko kierownicą lewo-prawo, a koła nawet nie reagują. Kiedyś reakcja była natychmiastowa. Jest to dość irytujące, bo auto zachowuje się mało stabilnie. Kolejny problem występuje w pokonywaniu zakrętów na nierównym asfalcie. Czuję jakby koła chciały mocniej skręcić niż pozwala na to kierownica. Można to porównać do przerywania wspomagania, ale ono jest, bo nie czuć dodatkowego oporu na kierownicy. Zauważyłem też, że jadąc po dość nierównej drodze kierownica wychwytuje większe nierówności i to czuć w postaci delikatnego "uderzenia". Tak jakby ktoś skręcał kierownicą za mnie. Nie jest to mocne, ale wyczuwalne. Na początku myślałem, że maglownica ma luzy na listwie, ale wtedy w zakrętach by tak się nie działo. Następnie sprawdzilem kolumnę, ale jest cicho. Kolejny trop to pompa wspomagania, ale raczej znikałoby wspomaganie, ale może też tak przerywać i jest wrażenie braku kontaktu z kołami. Ewentualnie jakieś luzy na drążkach/końcówkach. Kiedyś sprawdzałem z mechanikiem luzy i były bardzo minimalne na lewym drążku, ale nie takie, aby go wymieniać na już. Dodam, że czasami na wolnych obrotach zwłaszcza po odpaleniu z rana słychać delikatne jęczenie spod maski przy lewej lampie, czyli tuż nad pompą. Płyn wymieniałem trzy lata temu, ale jest klarowny.
Jakieś pomysły?
przerywanie wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: przerywanie wspomagania
Po rozgrzaniu, czyli po ok. kilkunastu kilometrach jest już o wiele lepiej, ale nadal lekko tnie. Servotronic działa, bo wraz ze wzrostem prędkości obniża się wspomaganie i tak ma być. Wspomaganie na zimnym działa jakby z opóźnieniem i czuć jak zaczyna łapać. Czytam, że czasami winny jest przyrdzewiały krzyżak przed maglownicą, który nie obraca się w każdej płaszczyźnie jednakowo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: przerywanie wspomagania
Ze swojej strony mogę powiedzieć że najmniejsze luzy na drążkach mogą mieć negatywny wpływ... na prowadzenie - u mnie niby nic nie stukało ale już nie można było ustawić geometrii bo pływała. Ale z tego co piszesz to by pasowało na problemy z servotronikiem jeżeli dobrze wszystko zrozumiałem - nie zawsze działa jak powinien...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: przerywanie wspomagania
Dziwne, ale teraz wszystko jest w porządku, a zmieniło się po zmianie kół na zimowe. Na wiosnę pomyślę
.
