Post
autor: kamil666 » 01 lut 2014, 21:42
Witam,
u siebie też muszę zmienić płyn i tak trochę z własnego doświadczenia + wyczytane na forach dochodzę do wniosku.
1. Szara nakrętka u mnie z olejem "g 002 000" to płyn mineralny
2. CASTROL CHF spełnia normę g 002 000, ale niestety to płyn pełnosyntetyczny i niestety takie syntetyki wciska ASO co jest BÂŁęDEM! CHF 11S też spełnia ta normę ale nie jest mineralnym płynem.
3. Odpowiednikiem płynu g 002 000 jest płyn febi 6162
4. Najciekawsze takim samym płynem jak ten febi jest np. TOTAL LHM czy CASTROL LHM plus, COMMA LHM1L i one kosztują ok 25 zł za litr i wg. opinii wielu osób jest to najlepszy wybór.
Jak wiadomo Francuzi od dawna stosują te płyny w układach zawieszenia. Jest to dokładnie płyn jakiego szukamy czyli zielony i mineralny.
Podobno dłużej utrzymuje swoje właściwości, dłużej utrzymuje kolor, jest tańszy i chyba bardziej poszukiwany, jeśli wierzyć w charakterystykę tych płynów to mają wyższą temperaturę pracy przez co na pewno są trwalsze.
Czekam na Wasze opinie.
edit.
U siebie na 99% mam zalany nie zielony, a jednak czerwony pompa jest cichutka i wszystko działa jak należy. Ja auto mam od pół roku, a poprzedni właściciel miał 3 lata.
Dobre opinie zbiera płyn do wspomagania STP (jest przezroczysty) który jest mieszany ze wszystkimi, podobno wielu pomógł na wyjące pompy i problemy ze wspomaganiem i dłużej nie zmieniał barwy (nie przypalał się).
Koledzy w forum a4 czy bmw dolewali go do siebie i było wszystko ok.
Sam dolewałem w poprzednim aucie volvo s60, a przy audi zalałem jego wczoraj ok. 60-80ml. płyn był trochę poniżej minimum.
Jak wygooglować i poczytać po specach od regeneracji maglownic to:
"*WAÂŻNE! 2. Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej np. ATF II DEXTRONE. Zdecydowanie odradzamy płyny FEBI."
"*Z naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3 skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla pompy wspomagania."
" Dając 2-letnią gwarancję wymagamy jedynie byś użył oleju przeznaczonego do układu wspomagania, bez względu na kolor."
Wydaje się mi że kilka przypadków kiedy pompa zaczynała wyć po wymianie płynu, ma się tak samo jak przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej. Wielu wymienia i jest ok, a czasem skrzynia pada po wymianie. Nie ma reguły na to co się stanie.
Może nie bez znaczenia ASO zaleca wymianę z mineralnego na syntetyk? Tak jak castrol CHF spełnia ta normę?
Może nie bez powodu zmienili płyny? To właśnie od zielonego podobno bardziej koroduje maglownica? opinia warsztatów regenerujących je.
cyt. kolegę firol z audiklubu:
"1.Wymieniacie od razu plyn w ukladzie jezeli tylko zobaczycie, ze ma kolor czerwony:
- wiekszosc pomp wspomagania i maglownic grupy VAG jest zasilana olejem mineralnym (kolor zielony), zamiennik FEBI 6162.
- ale odpowiednikiem jest takze HIPOL ATF II D (olej mineralny i na dodatek koloru czerwonego)
- VW wycofal dotychczasowy olej G002000 (zielony mineralny) zastepujac go G00400
2. A teraz troche prawdy:
- olej mineralny FEBI (zielony) jest nic nie warty, tak samo jest z oryginalnym VW
- powoduja one korozje listwy maglownicy, nawet 2 lub 3 letnie maglownice sa bardzo skorodowane wewnatrz, posiadaja
wrecz duze ubytki i wzery, nastepuje powolne wycieranie prowadnic teflonowych i uszczelniaczy gumowych w listwie
- listwa ma zabezpieczenie antykorozyjne w postaci cienkiej warstwy chromu (jest ono nieodporne na dzialanie mineralnego
oleju np. FEBI.
- przepracowany i lekko gestniejacy plyn wraz z mikro opilkami chromu tworzy sam w sobie juz uszczelniacz, ktory osadza sie w zimmeringach
3. Po plukaniu i wymianie plynu:
- w krotkim okresie zaczynaja pojawiac sie wycieki i problem gotowy
4. Do uzupelniania plynu mozna stosowac np. PRESTONE lub STP (olej bezbarwny)
- jest to olej mieszalny ktory mozna dolewac do mineralnych i syntetycznych
5. Jak zapewne wiecie, wszystkie maglownice po regeneracji sa zalewane czerwonym np. Mobil ATF 220, wrecz zabronione jest uzywanie zielonego mineralnego VW lub FEBI pod grozba utraty gwarancji.
6. Jak juz chcecie plukac i wymieniac plyn, to do plukania najlepiej uzyc BOXOL, mozna na nim nawet jezdzic.
- ktos zaraz stwierdzi ze to do Stara lub Ursusa.
- dobierajac olej kierowac sie jego normami.
P.S.Wywody na podstawie przeprowadzonych regeneracji"