Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tylko, że mój płyn ma takie dziwne czarne smugi i w dodatku jest dość ciemny. Wolę kupić litr więcej, niż potem szukać po sklepie. Chce porządnie przeczyścić układ i sam zbiorniczek też.
Dodano: 2015-11-10, 20:54
A w jaki sposób wymieniałeś? Ściągałeś powrót, kręciłeś kierownicą lewo-prawo i dolewałeś na bieżąco płynu do zbiorniczka?
Dodano: 2015-11-10, 20:54
A w jaki sposób wymieniałeś? Ściągałeś powrót, kręciłeś kierownicą lewo-prawo i dolewałeś na bieżąco płynu do zbiorniczka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jestem już po wymianie, ale dzięki za odpowiedź . Uprzedzam, że wszystko robiłem na podnośniku. Zrobiłem to w ten sposób, że ściągnąłem powrót z chłodnicy płynu wspomagania (blisko chłodnicy cieczy), spuściłem wszystko oraz kręciłem kierownicą na zgaszonym silniku lewo-prawo do oporu, aby zeszło jak najwięcej (w sumie ok. 650 ml). Spuszczony płyn przypominał olej po smażeniu frytek przez weekend . Założyłem wąż i zalałem do pełna zbiorniczek i układ, odpaliłem auto i dolałem do pełna, potem kręciłem kierownicą lewo-prawo, aby usunąć powietrze i uzupełnić zbiorniczek na maksa. Płyn w zbiorniczku zaczął się pienić, nie wiem dlaczego. Ponownie ściągnąłem wąż i spuściłem płyn, teraz wyglądał jak po smażeniu frytek przez jeden dzień, ale nadal nie był klarowny. Znów zalewanie świeżym i procedura taka sama (tutaj już się nie pienił). Po trzecim spuszczeniu był już klarowny, ale miał jeszcze w sobie takie rude smugi po starym płynie. Znów zalewanie i spuszczenie, teraz był już naprawdę klarowny. Stwierdziłem, że już wystarczy, więc zalałem układ na gotowo. W sumie zużyłem prawie 3 litry płynu na cztery zalewania, ale układ jest teraz porządnie wyczyszczony. Przy okazji wymieniłem zbiorniczek na nowy, ponieważ mój miał uszkodzony korek (ktoś próbował go odkręcać śrubokrętem). Zalałem wszystko płynem syntetycznym FEBI 06161 (zielona butelka z czerwoną nakrętką), ponieważ moje auto jest z 2011, więc na pewno już był tam taki płyn. Z tego co wiem, to w 2007 była zmiana mineralny -> syntetyczny. Mam nadzieję, że komuś pomoże mój opis .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 sie 2011, 22:23
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
zielony czy czerwony
Witam
jakiś czas temu pękł mi wąż od wspomagania przy chłodnicy, olej sie wylał - był czerwony.
Po wymianie węża zalany znów czerwony Mobil ATF . Teraz od paru dni pojawiły sie piski przy max.skręcie , tak jak by sie ślizgał pasek, zacząłem szukać na forum i dopiero dzisiaj czytając posty o oleju doczytałem , że powinien być mineralny- zielony. Czy spuszczać - płukać i wlać właściwy, czy zostać na tym czerwonym?
jakiś czas temu pękł mi wąż od wspomagania przy chłodnicy, olej sie wylał - był czerwony.
Po wymianie węża zalany znów czerwony Mobil ATF . Teraz od paru dni pojawiły sie piski przy max.skręcie , tak jak by sie ślizgał pasek, zacząłem szukać na forum i dopiero dzisiaj czytając posty o oleju doczytałem , że powinien być mineralny- zielony. Czy spuszczać - płukać i wlać właściwy, czy zostać na tym czerwonym?
Były : 80 B3 2.0
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 sie 2011, 22:23
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
Bez płynu może przejechałem 400m , potem laweta i mechanik . w zasadzie jak się już zatrzymałem to wtedy zauważyłem kałużę oleju, wiec bez w ogóle płynu raczej nie jechałem.
Czy ten, który mam zalany (czerwony syntetyk) może coś uszkodzić - pompę , maglownicę itp.? o to mi głównie chodzi , bo już trochę na tym jeżdżę?
Czy ten, który mam zalany (czerwony syntetyk) może coś uszkodzić - pompę , maglownicę itp.? o to mi głównie chodzi , bo już trochę na tym jeżdżę?
Były : 80 B3 2.0
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 sie 2011, 22:23
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
[quote="kamil666"]Witam,
u siebie też muszę zmienić płyn i tak trochę z własnego doświadczenia + wyczytane na forach dochodzę do wniosku.
1. Szara nakrętka u mnie z olejem "g 002 000" to płyn mineralny
2. CASTROL CHF spełnia normę g 002 000, ale niestety to płyn pełnosyntetyczny i niestety takie syntetyki wciska ASO co jest B?ęDEM! CHF 11S też spełnia ta normę ale nie jest mineralnym płynem.
3. Odpowiednikiem płynu g 002 000 jest płyn febi 6162
4. Najciekawsze takim samym płynem jak ten febi jest np. TOTAL LHM czy CASTROL LHM plus, COMMA LHM1L i one kosztują ok 25 zł za litr i wg. opinii wielu osób jest to najlepszy wybór.
Jak wiadomo Francuzi od dawna stosują te płyny w układach zawieszenia. Jest to dokładnie płyn jakiego szukamy czyli zielony i mineralny.
Podobno dłużej utrzymuje swoje właściwości, dłużej utrzymuje kolor, jest tańszy i chyba bardziej poszukiwany, jeśli wierzyć w charakterystykę tych płynów to mają wyższą temperaturę pracy przez co na pewno są trwalsze.
Czekam na Wasze opinie.
edit.
U siebie na 99% mam zalany nie zielony, a jednak czerwony pompa jest cichutka i wszystko działa jak należy. Ja auto mam od pół roku, a poprzedni właściciel miał 3 lata.
Dobre opinie zbiera płyn do wspomagania STP (jest przezroczysty) który jest mieszany ze wszystkimi, podobno wielu pomógł na wyjące pompy i problemy ze wspomaganiem i dłużej nie zmieniał barwy (nie przypalał się).
Koledzy w forum a4 czy bmw dolewali go do siebie i było wszystko ok.
Sam dolewałem w poprzednim aucie volvo s60, a przy audi zalałem jego wczoraj ok. 60-80ml. płyn był trochę poniżej minimum.
Jak wygooglować i poczytać po specach od regeneracji maglownic to:
"*WA?NE! 2. Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej np. ATF II DEXTRONE. Zdecydowanie odradzamy płyny FEBI."
"*Z naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3 skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla pompy wspomagania."
" Dając 2-letnią gwarancję wymagamy jedynie byś użył oleju przeznaczonego do układu wspomagania, bez względu na kolor."
Wydaje się mi że kilka przypadków kiedy pompa zaczynała wyć po wymianie płynu, ma się tak samo jak przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej. Wielu wymienia i jest ok, a czasem skrzynia pada po wymianie. Nie ma reguły na to co się stanie.
Może nie bez znaczenia ASO zaleca wymianę z mineralnego na syntetyk? Tak jak castrol CHF spełnia ta normę?
Może nie bez powodu zmienili płyny? To właśnie od zielonego podobno bardziej koroduje maglownica? opinia warsztatów regenerujących je.
cyt. kolegę firol z audiklubu:
"1.Wymieniacie od razu plyn w ukladzie jezeli tylko zobaczycie, ze ma kolor czerwony:
- wiekszosc pomp wspomagania i maglownic grupy VAG jest zasilana olejem mineralnym (kolor zielony), zamiennik FEBI 6162.
- ale odpowiednikiem jest takze HIPOL ATF II D (olej mineralny i na dodatek koloru czerwonego)
- VW wycofal dotychczasowy olej G002000 (zielony mineralny) zastepujac go G00400
2. A teraz troche prawdy:
- olej mineralny FEBI (zielony) jest nic nie warty, tak samo jest z oryginalnym VW
- powoduja one korozje listwy maglownicy, nawet 2 lub 3 letnie maglownice sa bardzo skorodowane wewnatrz, posiadaja
wrecz duze ubytki i wzery, nastepuje powolne wycieranie prowadnic teflonowych i uszczelniaczy gumowych w listwie
- listwa ma zabezpieczenie antykorozyjne w postaci cienkiej warstwy chromu (jest ono nieodporne na dzialanie mineralnego
oleju np. FEBI.
- przepracowany i lekko gestniejacy plyn wraz z mikro opilkami chromu tworzy sam w sobie juz uszczelniacz, ktory osadza sie w zimmeringach
3. Po plukaniu i wymianie plynu:
- w krotkim okresie zaczynaja pojawiac sie wycieki i problem gotowy
4. Do uzupelniania plynu mozna stosowac np. PRESTONE lub STP (olej bezbarwny)
- jest to olej mieszalny ktory mozna dolewac do mineralnych i syntetycznych
5. Jak zapewne wiecie, wszystkie maglownice po regeneracji sa zalewane czerwonym np. Mobil ATF 220, wrecz zabronione jest uzywanie zielonego mineralnego VW lub FEBI pod grozba utraty gwarancji.
6. Jak juz chcecie plukac i wymieniac plyn, to do plukania najlepiej uzyc BOXOL, mozna na nim nawet jezdzic.
- ktos zaraz stwierdzi ze to do Stara lub Ursusa.
- dobierajac olej kierowac sie jego normami.
P.S.Wywody na podstawie przeprowadzonych regeneracji"[/quote]
To jak się odnieść to tego postu. Sam juz nie wiem co robić, a nie chodzi o koszty tylko co będzie lepsze
A może zastosować lubrizol jak tutaj
audi-a6-c6-piszczenie-kierownicy-steeri ... t75342.htm[/quote]
Dodano: 2016-04-17, 09:12
Witam
Temat piszczacego paska ogarnięty. Okazało się , że napinacz - wylał amortyzator tłumienia . Wymieniony plus nowy pasek - cisza
u siebie też muszę zmienić płyn i tak trochę z własnego doświadczenia + wyczytane na forach dochodzę do wniosku.
1. Szara nakrętka u mnie z olejem "g 002 000" to płyn mineralny
2. CASTROL CHF spełnia normę g 002 000, ale niestety to płyn pełnosyntetyczny i niestety takie syntetyki wciska ASO co jest B?ęDEM! CHF 11S też spełnia ta normę ale nie jest mineralnym płynem.
3. Odpowiednikiem płynu g 002 000 jest płyn febi 6162
4. Najciekawsze takim samym płynem jak ten febi jest np. TOTAL LHM czy CASTROL LHM plus, COMMA LHM1L i one kosztują ok 25 zł za litr i wg. opinii wielu osób jest to najlepszy wybór.
Jak wiadomo Francuzi od dawna stosują te płyny w układach zawieszenia. Jest to dokładnie płyn jakiego szukamy czyli zielony i mineralny.
Podobno dłużej utrzymuje swoje właściwości, dłużej utrzymuje kolor, jest tańszy i chyba bardziej poszukiwany, jeśli wierzyć w charakterystykę tych płynów to mają wyższą temperaturę pracy przez co na pewno są trwalsze.
Czekam na Wasze opinie.
edit.
U siebie na 99% mam zalany nie zielony, a jednak czerwony pompa jest cichutka i wszystko działa jak należy. Ja auto mam od pół roku, a poprzedni właściciel miał 3 lata.
Dobre opinie zbiera płyn do wspomagania STP (jest przezroczysty) który jest mieszany ze wszystkimi, podobno wielu pomógł na wyjące pompy i problemy ze wspomaganiem i dłużej nie zmieniał barwy (nie przypalał się).
Koledzy w forum a4 czy bmw dolewali go do siebie i było wszystko ok.
Sam dolewałem w poprzednim aucie volvo s60, a przy audi zalałem jego wczoraj ok. 60-80ml. płyn był trochę poniżej minimum.
Jak wygooglować i poczytać po specach od regeneracji maglownic to:
"*WA?NE! 2. Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej np. ATF II DEXTRONE. Zdecydowanie odradzamy płyny FEBI."
"*Z naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3 skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla pompy wspomagania."
" Dając 2-letnią gwarancję wymagamy jedynie byś użył oleju przeznaczonego do układu wspomagania, bez względu na kolor."
Wydaje się mi że kilka przypadków kiedy pompa zaczynała wyć po wymianie płynu, ma się tak samo jak przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej. Wielu wymienia i jest ok, a czasem skrzynia pada po wymianie. Nie ma reguły na to co się stanie.
Może nie bez znaczenia ASO zaleca wymianę z mineralnego na syntetyk? Tak jak castrol CHF spełnia ta normę?
Może nie bez powodu zmienili płyny? To właśnie od zielonego podobno bardziej koroduje maglownica? opinia warsztatów regenerujących je.
cyt. kolegę firol z audiklubu:
"1.Wymieniacie od razu plyn w ukladzie jezeli tylko zobaczycie, ze ma kolor czerwony:
- wiekszosc pomp wspomagania i maglownic grupy VAG jest zasilana olejem mineralnym (kolor zielony), zamiennik FEBI 6162.
- ale odpowiednikiem jest takze HIPOL ATF II D (olej mineralny i na dodatek koloru czerwonego)
- VW wycofal dotychczasowy olej G002000 (zielony mineralny) zastepujac go G00400
2. A teraz troche prawdy:
- olej mineralny FEBI (zielony) jest nic nie warty, tak samo jest z oryginalnym VW
- powoduja one korozje listwy maglownicy, nawet 2 lub 3 letnie maglownice sa bardzo skorodowane wewnatrz, posiadaja
wrecz duze ubytki i wzery, nastepuje powolne wycieranie prowadnic teflonowych i uszczelniaczy gumowych w listwie
- listwa ma zabezpieczenie antykorozyjne w postaci cienkiej warstwy chromu (jest ono nieodporne na dzialanie mineralnego
oleju np. FEBI.
- przepracowany i lekko gestniejacy plyn wraz z mikro opilkami chromu tworzy sam w sobie juz uszczelniacz, ktory osadza sie w zimmeringach
3. Po plukaniu i wymianie plynu:
- w krotkim okresie zaczynaja pojawiac sie wycieki i problem gotowy
4. Do uzupelniania plynu mozna stosowac np. PRESTONE lub STP (olej bezbarwny)
- jest to olej mieszalny ktory mozna dolewac do mineralnych i syntetycznych
5. Jak zapewne wiecie, wszystkie maglownice po regeneracji sa zalewane czerwonym np. Mobil ATF 220, wrecz zabronione jest uzywanie zielonego mineralnego VW lub FEBI pod grozba utraty gwarancji.
6. Jak juz chcecie plukac i wymieniac plyn, to do plukania najlepiej uzyc BOXOL, mozna na nim nawet jezdzic.
- ktos zaraz stwierdzi ze to do Stara lub Ursusa.
- dobierajac olej kierowac sie jego normami.
P.S.Wywody na podstawie przeprowadzonych regeneracji"[/quote]
To jak się odnieść to tego postu. Sam juz nie wiem co robić, a nie chodzi o koszty tylko co będzie lepsze
A może zastosować lubrizol jak tutaj
audi-a6-c6-piszczenie-kierownicy-steeri ... t75342.htm[/quote]
Dodano: 2016-04-17, 09:12
Witam
Temat piszczacego paska ogarnięty. Okazało się , że napinacz - wylał amortyzator tłumienia . Wymieniony plus nowy pasek - cisza
Były : 80 B3 2.0
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
jest A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
- mcdziubek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
- Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire
Jak właściwie odczytać stan w zbiorniczku?
Chodzi mi o to że gdy dodałem płynu na ciepłym 80°c to poszło aż po literkę X od max.
Czy tak jest dobrze czy to za dużo?
Czy max to jest przed literą M czy po literze X?
Wydaje się być za dużo w tym momencie.
Proszę niech ktoś rozwieje moje wątpliwości.
Chodzi mi o to że gdy dodałem płynu na ciepłym 80°c to poszło aż po literkę X od max.
Czy tak jest dobrze czy to za dużo?
Czy max to jest przed literą M czy po literze X?
Wydaje się być za dużo w tym momencie.
Proszę niech ktoś rozwieje moje wątpliwości.
A6 C6 3.2 Quattro S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Masz dwie przedziałki. Jedna dolna jest do sprawdzania stanu na zimnym płynie, a ta górna na rozgrzanym. Poziom się zmienia w zależności od temperatury płynu. Jak nie ciepłym poszło pod max to wychodzi, że jest dobrze. Ogólnie z tego co kojarzę dobry poziom będzie wtedy kiedy płyn nie zakryje pierścienia sitka tego od góry na którym się trzyma to sitko. Musi być trochę poniżej
Teraz pytanie czym zalać, dolać, wymienić, na korku nr G 002000 mineralny czy odpowiednik to Febi 06162 ? On jest zielony a w zbiorniczku mętny bardziej podchodzi pod czerwony.mat1324 pisze:Radzę Ci zmienić jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić pompę wspomagania .
Możliwe że poprzedni właściciel nie dbał o wymianę...
jakaś porada ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga