[ A6 C6] Piszczenie kierownicy podczas skretow
Piszczenie Przy Skretach
Witam
U mnie pojawia sie ten sam problem owego piszczenia. Zdiagnozowany zostal ten maly uszczelniacz pod jedna ztyhc gumek na dole z rysunku zamieszczeonego przez uzytkownika szcerba2. Jako ze mieszkam w UK i sa tutaj ograniczeni ludzie moje pytanie brzmi. Czy ktos z was ma moze zdjecie jak wyglada ta piszczaca pierdola?? I ewentualnie czy posiada jakies wymiary czy cos? Bylbym bardzo wdzieczny. Moj silnik to 3.0 TDi Quattro
Dzieki za wszelka pomoc
U mnie pojawia sie ten sam problem owego piszczenia. Zdiagnozowany zostal ten maly uszczelniacz pod jedna ztyhc gumek na dole z rysunku zamieszczeonego przez uzytkownika szcerba2. Jako ze mieszkam w UK i sa tutaj ograniczeni ludzie moje pytanie brzmi. Czy ktos z was ma moze zdjecie jak wyglada ta piszczaca pierdola?? I ewentualnie czy posiada jakies wymiary czy cos? Bylbym bardzo wdzieczny. Moj silnik to 3.0 TDi Quattro
Dzieki za wszelka pomoc
Cześć, czy wiemy już czym spowodowany jest ten dzwięk z zamieszczonego filmiku?? Właśnie mnie to dopadło...cosiek pisze:Cześć
U mnie również jest taki problem jak u autora tematu. Zauważyłem również że czasami jak przejadę po jakiejś nierówności to też usłyszę taki dźwięk.
Dopiero będę się przymierzał do lokalizacji problemu bo po lekturze widzę że jest różnie.
Znalazłem na YouTube filmik, który idealnie oddaje to co mam przy obracaniu kierownicą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy ktoś u siebie doszedł co jest przyczyną?
Czy to ten gumowy oring na łączeniu maglownicy z przekładnią za pedałami ?
U mnie jest tak samo:
Mam nowy pierścień airbag z ASO Audi i niestety to nic nie pomogło.
Może gdzieś we wnętrzu przekładni kierowniczej są jakieś uszczelki-oringi i niestety nie ma do tego dostępu bo to jest tak zabudowane?
Czy to ten gumowy oring na łączeniu maglownicy z przekładnią za pedałami ?
U mnie jest tak samo:
Mam nowy pierścień airbag z ASO Audi i niestety to nic nie pomogło.
Może gdzieś we wnętrzu przekładni kierowniczej są jakieś uszczelki-oringi i niestety nie ma do tego dostępu bo to jest tak zabudowane?
Witam,
ja osobiście rozpocząłbym od podniesienia samochodu tak aby dwa przednie koła nie dotykały podłoża i spróbował łapiąc za koło je skręcić. Jeśli magiel jest O.K. powinno się to udać bez większych problemów to w takim przypadku szukać przyczyny uszkodzenia któregoś z wahaczy. Jeśli natomiast będzie to bardzo trudne to na 90 % obstawiam uszkodzoną przekładnię kierowniczą (niestety opisuję to na podstawie własnego przypadku).
ja osobiście rozpocząłbym od podniesienia samochodu tak aby dwa przednie koła nie dotykały podłoża i spróbował łapiąc za koło je skręcić. Jeśli magiel jest O.K. powinno się to udać bez większych problemów to w takim przypadku szukać przyczyny uszkodzenia któregoś z wahaczy. Jeśli natomiast będzie to bardzo trudne to na 90 % obstawiam uszkodzoną przekładnię kierowniczą (niestety opisuję to na podstawie własnego przypadku).
Wilczak R.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rozumiem że po regeneracji piszczenie ustąpiło?
Czy wiesz co w tej przekładni było winowajcą piszczenia?
U mnie auto może jechać 50 i 150 i jedzie jak po sznurku chyba że wieje bardzo mocny wiatr to potrafi, ale to jak każdy.
Mogę puścić kierownicę i trzyma zadany tor jazdy. Kierownica też pięknie reaguje na każdy minimalny ruch.
Czy wiesz co w tej przekładni było winowajcą piszczenia?
U mnie auto może jechać 50 i 150 i jedzie jak po sznurku chyba że wieje bardzo mocny wiatr to potrafi, ale to jak każdy.
Mogę puścić kierownicę i trzyma zadany tor jazdy. Kierownica też pięknie reaguje na każdy minimalny ruch.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uszczelnienie to przy listwie czy to które jest tu zaraz przy pedałach?
Łączniki i końcówki stare czy nowe? Padła bo uciekł Ci płyn wspomagania?
Dawaj jak najwięcej info, przyda się
Ja obstawiam piszczenie z uszczelniacza (o-ring) tu przy pedałach.
[ Dodano: 2015-04-29, 06:45 ]
Witam,
piszczenie u mnie jest nadal. Szkoda mi demontować maglownice i oddawać do regeneracji tylko w powodu piszczenia.
Czytam i ten sam problem jest w bmw, oglądam filmy na YT i piszczy bardzo podobnie. Kolega wyżej potwierdził iż to piszczenie dociera z maglownicy. W BMW rozwiązali to poprzez dodatek Dodatek Lubrizol 6178. Jest to coś co konserwuje może oringi, gumy itp. to co się znajduje w maglownicy...
Może warto wypróbować coś takiego u nas?
Tego płynu jest 50ml a tak wygląda instrukcja użycia:
Jeżeli problem "piszczenia" występuje tylko przy odpalonym i rozgrzanym silniku oto rozwiązanie:
1. Odciągnąć za pomocą strzykawki 50ml płynu ATF.
2. Rozgrzać płyn ATF do 60'C (pomiar dokładnym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym) obracając kierownicą do oporu w lewo i w prawo przy obrotach silnika 2000-3000.
3. Po osiągnięciu temp. płynu ATF 60'C dolać 50ml Lubrizol (P/N 83 29 0 447 661)
4. Obracać kierownicą do oporu w lego i prawo przy obrotach silnika 2000-3000 aż do osiągnięcia temperatury płynu ATF 100-105'C
5. Zgasić silnik na co najmniej 2 godziny
W przypadku pisków na zimnym i zgaszonym silniku należy nasmarować gumową uszczelkę na kolumnie kierowniczej w miejscu jej przechodzenia przez przegrodę do silnika.
co tym myślicie?
u mnie chwilę po uruchomieniu silnika jest cisza, a piszczenie zaczyna się w momencie jazdy... czyli jak się olej nagrzewa.
[ Dodano: 2015-04-29, 07:57 ]
Występuje ten płyn również w Mercedesie i Oplu. W oplu opisany jako dodatek do tylnego mostu.
MB - A001 989 61 03
Opel/GM - 90004033
Jako ciekawostka która może potwierdzić mój trop jest to że:
- Bmw wykorzystuje również przekładnie ZF
- W przekładniach bmw jest również płyn CHF11S
Będę musiał to wypróbować
[ Dodano: 2015-04-29, 18:06 ]
W mercedesie piszczenie występuje również.
Specyfik zamówiłem, będę go miał na jutro. 30 zł w Oplu
Patrzcie na fotkę przekrój magla, tam są gumowe oringi które go uszczelniają, prawdopodobnie to one piszczą. Przy regeneracji magla są wymieniane na nowe, dlatego piszczenie ustępuje. Ale żeby nie regenerować są tego typu dodatki.
[ Dodano: 2015-04-29, 18:09 ]
Serwisówki BMW i MB w formacie PDF
http://www.docdroid.net/yu6y/sib-32-07-08.pdf.html
http://www.docdroid.net/yu6z/lubrizol.pdf.html
[ Dodano: 2015-04-30, 20:56 ]
Przed chwilą rozgrzałem płyn wspomagania do ok. 60*C, kierownica zaczynała lekko skrzypiec i piszczeć. Wyłączyłem silnik i dolałem dodatku Oplowskiego
czyli to samo co w BMW i MB. Odpalam auto i czekam kręcąc kierownicą... zaczyna delikatnie skrzypieć mocniej, ale nie tak mocno jak zawsze. Dalej kręcenie kierownica i rozgrzewanie... a TU NIESPODZIANKA
! Skrzypienie znika... :shock: :shock: przejechałem się 300m pod domem i wróciłem, kręcę kierownica od lewej do prawej do oporu i cisza. Normalnie na 1000% by skrzypiała. Po ok. 5 minutach, zgasiłem auto i czekam do jutra. Pisali żeby po rozgrzaniu dać mu minimum 2h na odczekanie. Póki co wygląda to OBIECUJĄCO

[ Dodano: 2015-04-30, 20:57 ]
Oczywiście przed dolaniem odessałem strzykawką ok. 50ml, dodatkowo co zauważyłem delikatnie lżej chodzi kierownica i jest bardziej płynna. Nie ma takich głupich przeskoków
[ Dodano: 2015-05-01, 10:59 ]
Dzisiejsza jazda POTWIERDZA SKUTECZNOŚĆ
!!!
Ostatnio kierownica skrzypiała bardzo mocno, przeskakiwanie było czuć na kole kierownicy. Teraz jest bajeczka.
Cisza, nie piszczy... a na dodatek kierownica chodzi płynniej i sporo lżej. W końcu błoga CISZA.
Może Admin by podpiął to jako rozwiązanie problemu piszczącej kierownicy?
Łączniki i końcówki stare czy nowe? Padła bo uciekł Ci płyn wspomagania?
Dawaj jak najwięcej info, przyda się

Ja obstawiam piszczenie z uszczelniacza (o-ring) tu przy pedałach.
[ Dodano: 2015-04-29, 06:45 ]
Witam,
piszczenie u mnie jest nadal. Szkoda mi demontować maglownice i oddawać do regeneracji tylko w powodu piszczenia.
Czytam i ten sam problem jest w bmw, oglądam filmy na YT i piszczy bardzo podobnie. Kolega wyżej potwierdził iż to piszczenie dociera z maglownicy. W BMW rozwiązali to poprzez dodatek Dodatek Lubrizol 6178. Jest to coś co konserwuje może oringi, gumy itp. to co się znajduje w maglownicy...
Może warto wypróbować coś takiego u nas?

Tego płynu jest 50ml a tak wygląda instrukcja użycia:
Jeżeli problem "piszczenia" występuje tylko przy odpalonym i rozgrzanym silniku oto rozwiązanie:
1. Odciągnąć za pomocą strzykawki 50ml płynu ATF.
2. Rozgrzać płyn ATF do 60'C (pomiar dokładnym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym) obracając kierownicą do oporu w lewo i w prawo przy obrotach silnika 2000-3000.
3. Po osiągnięciu temp. płynu ATF 60'C dolać 50ml Lubrizol (P/N 83 29 0 447 661)
4. Obracać kierownicą do oporu w lego i prawo przy obrotach silnika 2000-3000 aż do osiągnięcia temperatury płynu ATF 100-105'C
5. Zgasić silnik na co najmniej 2 godziny
W przypadku pisków na zimnym i zgaszonym silniku należy nasmarować gumową uszczelkę na kolumnie kierowniczej w miejscu jej przechodzenia przez przegrodę do silnika.
co tym myślicie?

[ Dodano: 2015-04-29, 07:57 ]
Występuje ten płyn również w Mercedesie i Oplu. W oplu opisany jako dodatek do tylnego mostu.
MB - A001 989 61 03
Opel/GM - 90004033
Jako ciekawostka która może potwierdzić mój trop jest to że:
- Bmw wykorzystuje również przekładnie ZF
- W przekładniach bmw jest również płyn CHF11S
Będę musiał to wypróbować

[ Dodano: 2015-04-29, 18:06 ]
W mercedesie piszczenie występuje również.
Specyfik zamówiłem, będę go miał na jutro. 30 zł w Oplu

Patrzcie na fotkę przekrój magla, tam są gumowe oringi które go uszczelniają, prawdopodobnie to one piszczą. Przy regeneracji magla są wymieniane na nowe, dlatego piszczenie ustępuje. Ale żeby nie regenerować są tego typu dodatki.
[ Dodano: 2015-04-29, 18:09 ]
Serwisówki BMW i MB w formacie PDF
http://www.docdroid.net/yu6y/sib-32-07-08.pdf.html
http://www.docdroid.net/yu6z/lubrizol.pdf.html
[ Dodano: 2015-04-30, 20:56 ]
Przed chwilą rozgrzałem płyn wspomagania do ok. 60*C, kierownica zaczynała lekko skrzypiec i piszczeć. Wyłączyłem silnik i dolałem dodatku Oplowskiego




[ Dodano: 2015-04-30, 20:57 ]
Oczywiście przed dolaniem odessałem strzykawką ok. 50ml, dodatkowo co zauważyłem delikatnie lżej chodzi kierownica i jest bardziej płynna. Nie ma takich głupich przeskoków

[ Dodano: 2015-05-01, 10:59 ]
Dzisiejsza jazda POTWIERDZA SKUTECZNOŚĆ

Ostatnio kierownica skrzypiała bardzo mocno, przeskakiwanie było czuć na kole kierownicy. Teraz jest bajeczka.
Cisza, nie piszczy... a na dodatek kierownica chodzi płynniej i sporo lżej. W końcu błoga CISZA.
Może Admin by podpiął to jako rozwiązanie problemu piszczącej kierownicy?

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
U mnie mam wrażenie ze kierownica cięzko chodzi ale nic nie przeskakuje czasami zadko cos jak by sie obcieralo plastik o metal czy guma o metal takie skrzypienie ale nie zawsze. Porównanie mam tylko z faitem bravo czy brava tam kierownica chodzi malutkim palcem w lanosie u ojca tez leciutko ale lzejsze auta o sporo. Pompa troszeczke jeczy przy kreceniu to tez moze byc powodem i maly luz na maglu tylko nie wiem co to bo drazki i koncowki i zawias nowy a mimo to sciaga mnie w lewo.
Wracajac do tematu plyn kupileś w oplu czy na allegro lub innym sklepie? Pytam bo i tak bede chcial oddac magiel do regeneracji ale najpierw musza mi pokazac co jest uszkodzone i zagwarantowac ze to bezie to. Pamietam, ze po wymianie plynu na nowy tez ulzylo pompie i przestala jeczec masakrycznie
czy sa firmy co regeneruja pompy wspomagania?
Wracajac do tematu plyn kupileś w oplu czy na allegro lub innym sklepie? Pytam bo i tak bede chcial oddac magiel do regeneracji ale najpierw musza mi pokazac co jest uszkodzone i zagwarantowac ze to bezie to. Pamietam, ze po wymianie plynu na nowy tez ulzylo pompie i przestala jeczec masakrycznie

Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a