Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

blokujące się wspomaganie

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

blokujące się wspomaganie

Post autor: l_krupinski » 21 mar 2013, 00:55

Witam.
Od jakiegoś miesiąca walczę z awarią układu wspomagania. Podczas kręcenia kierownicą przycina (blokuje się) mi się co jakiś czas wspomaganie. Takie przyblokowanie trwa bardzo krótko i po chwili puszcza i dalej mogę normalnie kręcić kierownicą czy w prawo czy w lewo. Wymieniłem już rolkę alternatora, napinacz, pompę wspomagania, maglowicę. Dzis odebrałem po wymianie maglownicy. Cały dzień jezdząc po wymianie było wszystko dobrze, natomiast wieczorem wracając dodomu znów na kole kierownicy odczułem co jakiś przy wykonywaniu skrętów na skrzyżowaniach przyblokowywanie się. Jaka tego może być przyczyna? Proszę pomóżcie
Łukasz

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 21 mar 2013, 08:22

Rozumiem że płyn od wspomagania jest wymieniony :| Jeżeli tak to została tylko pompa od wspomagania. Trzeba by było szczegółowo sprawdzić czy ona się nie zacina. <luzik>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 21 mar 2013, 08:25

Na wężu od wspomy masz kryzę. Z czasem ona się rozluÂźnia. Kup nowy albo ściśnij to opaską skręcaną.

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 21 mar 2013, 09:15

Auris1986 pisze:Rozumiem że płyn od wspomagania jest wymieniony :| Jeżeli tak to została tylko pompa od wspomagania. Trzeba by było szczegółowo sprawdzić czy ona się nie zacina. <luzik>
Pompa była podmieniana na nową i przyczyna nie ustała, więc to nie ona. Nie da się podmieniać pompy czy maglownicy bez zalania nowego płynu :)

[ Dodano: 2013-03-21, 09:17 ]
-=Rafal=- pisze:Na wężu od wspomy masz kryzę. Z czasem ona się rozluÂźnia. Kup nowy albo ściśnij to opaską skręcaną.
A powiedz mi czy to możliwe że przez tą kryzę jak jeżdżę powoli po mieście to głupieje też usztywnianie kierownicy, chodzi mi o to że raz kierownica przy skrętach chodzi bardzo lekko a czasem jest sztywniejsza przy skręcaniu.

[ Dodano: 2013-03-21, 15:54 ]
Obrazek

W którym miejscu znajduje się ta kryza i w którym miejscu mam założyć tą oapskę zaciskową ?

[ Dodano: 2013-03-25, 09:24 ]
Czy nikt nie ma pomysłu gdzie tu jeszcze szukać tej mojej przyczyny awarii ??

[ Dodano: 2013-03-28, 22:40 ]
Dziś również podmieniono mi wąż łączący pompę z maglownicą i też to nic nie dało :( POMOCY!

[ Dodano: 2013-04-12, 09:35 ]
Problem rozwiązany. Temat można zamknąć. Po prostu moim winowajcą zacinającego się wspomagania okazał się moduł mocy instalacji elektrycznej. Po podmianie modułu w końcu mogę normalnie kręcić kierownicą bez żadnych zacięć.
Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja