Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6C6 2006 3.2 Q wspomaganie kierownicy na gorącym przerywa.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

A6C6 2006 3.2 Q wspomaganie kierownicy na gorącym przerywa.

Post autor: mcdziubek » 23 paź 2016, 22:13

Witam. Poczytałem trochę o wspomaganiu ale mój problem niestety nie występuje tu na forum, więc może ktoś rzuci światło co dolega mojemu autu?


Przed wyjazdem na urlop założyłem pokrywę pod silnik bo brakowało takowej gdy kupiłem auto.

Po kilku tygodniach coś tam grzebalem przy montażu ori lamp i gdy zdjalem zderzak przedni zobaczyłem dużą ilość parafiny która zebrała się na pokrywie pod silnikiem. Nie było żadnych zmian w kierowaniu pojazdem. Kiera chodziła lekko i cicho.

Gdy pojechałem na Mazury coś zaczęło się dziać. Kierownica zaczęła tak jakby przerywać gdy odwracalem do pozycji 0, czy to z prawej czy to z lewej czuć było takie przerywanie wspomagania, nadal wspomaganie było ciche i działało bez zmian oprócz tego przerywania. Sprawdziłem potem poziom płynu bo nie dawało mi to spokoju. Stwierdziłem ubytek oleju. Dolalem olej ten stp który jest mieszalny z innymi do wspomagania.

Przerywanie ustalo.

Dojechałem do Anglii i kilka dni później problem powrócił. To się tylko dzieje gdy silnik już się dobrze rozgrzeje i skręcam kierownicę max w lewo lub w prawo i przerywanie jest gdy wracam kierownicę do pozycji Zero. Gdy na postoju to robię to tego niema. Wspomaganie jest ciche i niema żadnego buczenia.

Problemu żadnego niema gdy silnik jest zimny i zaczynam jechać to przerywania niema.

Co to zatem może być? Pęknięty przewód? Olej w zbiorniczku jest. Stan oleju jest w normie.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 paź 2016, 22:28

A płyn kiedy był zmieniany? Może warto byłoby najpierw go wymienić <mysli>.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 paź 2016, 22:33

Dokładnie płyn do wymiany na nowy.Na taki jak zaleca producent i pasek do weryfikacji <okok>

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 23 paź 2016, 22:41

Mój płyn w zbiorniczku po odciągnieciu strzykawka jest żółty. Zatem już raz był zmieniony. Bo z tego co czytałem to ma być ponoć zielony i oczywiście mineralny. To jaki zalać? Nie chce łac syntetyk.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 paź 2016, 22:45

mcdziubek, zmień płyn na nowy to nie wielki koszt. Ja osobiście zmieniłem na syntetyk bo tylko teraz taki oferowany jest w aso. Wspomaganie działa idealnie.

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 24 paź 2016, 03:11

Zmienić w aso?

Już się naczytalem że po zmianie na syntetyk jest jazda ze wspomaganiem, że wyje że stuka że huczy.

[ Dodano: 2016-10-24, 03:11 ]
No ale skąd się ta parafina zebrała na pokrywie dolnej silnika?, akurat tam gdzie jest pompa wspomagania...? Najlepiej zdejme pokrywę i osobiście spojrzę na te pompę. Może jednak to wyciek z przewodu.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 paź 2016, 20:15

mcdziubek pisze:Zmienić w aso?
sam możesz zmienić <okok> ja zmieniłem na zalecany syntetyk dwa lata temu i wszystko działa jak należy ;)

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 25 paź 2016, 10:56

daniel1997,

Ile litrów potrzeb? Płukales system przez wymianę dwa albo trzy razy?


Drgania kierownicy zostały stlumione po wczorajszej wymianie opon letnich na zimowe. Letnie miały już po 3mm a zimowe mają 6mm do.7mm i nie wiem teraz co jest winne. Opony czy olej w przekładni?
A6 C6 3.2 Quattro S-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga