Witam forumowiczów,
mam taki problem - wspomaganie kierownicy przy kręceniu w prawo działa bardzo nierówno. Aby zacząć kręcić, zwłaszcza ze skrajnej pozycji trzeba użyć naprawdę dużo siły (praktycznie jak na wyłączonym silniku), po czy po pokonaniu pierwszego oporu idzie już trochę lepiej ale nadal zdecydowanie za ciężko. Dodatkowo w każda stronę przy krańcowych pozycjach słychać z układu wspomagania tak jakby syczenie/piszczenie. Poziom płynu jest w normie i układ jest odpowietrzony.
Poradzilibyście co mogę samemu spróbować jeszcze zrobić oraz co prawdopodobnie trzeba by wymienić?
[ Dodano: 2016-05-24, 19:40 ]
Wymontowałem fabryczną maglownicę, model 4B7 422 065A z Servotronickiem. Okazało się że koszt regeneracji w serwisie przewyższa wartość nowej to szukałem na szybko co by w okolicy coś pasującego znaleźć. Szczęśliwie trafiłem na przekładnie z RS6 C5 2003 - nie posiada ona (jak chyba wszystkie RS?) Servotronicka ale poza tym jest w bardzo dobrym stanie. Moje pytanie brzmi następująco:
Czym poskutkuje wsadzenie przekładni bez servotronicka do auta które ten moduł posiadało (poza oczywistymi zmianami w sposobie działania wspomagania). Czy komputer nie będzie się przesadnie burzyć? Czego jeszcze mogę się spodziewać?
Ucieszyłbym się z dowolnych informacji jeszcze dzisiaj gdyż jutro miała by zostać zamontowana...
[S6 C5] Wspomaganie działa poprawnie tylko w jedną stronę
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: [S6 C5] Wspomaganie działa poprawnie tylko w jedną stron
Utrzymywanie kierownicy na max skręcie powoduje diametralny wzrost ciśnienia w układzie. Otwiera się zawór przelewowy (bezpieczeństwa), a pompa pracuje pod wysokim obciążeniem.Genonef pisze:Dodatkowo w każda stronę przy krańcowych pozycjach słychać z układu wspomagania tak jakby syczenie/piszczenie. Poziom płynu jest w normie i układ jest odpowietrzony.
Staraj się tego unikać. ...jak skręcasz i nagle masz max, to odpuść odrobinkę - to w dużym stopniu ulży układowi wspomagania.
