Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Ustawianie maglownicy w punkcie "0".

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Ustawianie maglownicy w punkcie "0".

Post autor: Grzego » 27 lip 2018, 22:59

Witam. Mam pytanko jak się ustawia, bądź gdzie szukać znaków na maglownicy aby ustawić przednie koła i koło kierownicy w pozycji "0" do ustawiania/ sprawdzenia zbieżności?

W M-B Sprinterze III są oznaczenia na wyjściu korpusu maglownicy i wałku kolumny kierowniczej.

Wymieniałem końcówki drążka i same drążki (aby nie powtarzać roboty 100x) by zniwelować luz na zwrotnice " jazdę zygzakiem". Po wymianie nie było lepiej, auto nadal jedzie tak jakby miało jakiś luz, złą zbieżność. Wydaje mi się że jest ciut gorzej niż przed wymianą.
Sam sprawdzałem luzy przed i po w zawieszeniu i mogą być OK, choć nie mam pojęcia jak bardzo tulejki wachaczy mają się "gibać". Gadałem ze znajomym i sprawdziliśmy razem przednie zawieszenia wizualnie i na trzepakach, powiedział że jest wszystko dobrze. Pojechałem na ustawianie/ sprawdzenie zbieżności, powiedzieli że jest OK. Poprosiłem aby sami sprawdzili całe zawieszenie w obrębie luzów, nic nowego nie znaleźli, nic o czym sam już wiem.
Podczas jazdy na pochyłej drodze muszę korygować kierownicę w przeciwnym kierunku. Nie pamiętam by tak było gdy kupowałem i jeździłem samochodem na początku. Może coś wybiłem/ uszkodziłem. Tutaj gdzie użytkuję samochód mają takie drogi że w ogóle szkoda używać samochodu. (Nie, to nie Polska)


Mam 2 teorie.

1. Coś nie tak z maglownicą, wytarte zęby itp. Normalne zużycie.
Próbowałem coś nie coś ze śrubą dociskową. Skręciłem koła max w jedną stronę aby docisnąć pręt maglownicy na "zdrowych" zębach.
Gdy robiłem to samo na maglownicy ustawionej na środku i próbowałem skręcać koła odciążone ciężko szło. Nie byłem pewien czy to bezpieczne, więc zrobiłem to co powyżej.

2. Gdy przejeżdżam z niską prędkością przez drogę złej jakości (dziury itp.) to wyraźnie słyszę że coś bije z okolic przodu...

Amortyzatory wyglądają na suche. Stabilizator poprzeczny razem z łącznikami też wygląda normalnie. Nie jest uszkodzony, nie widzę/ czuję luzów.


[/list]

[ Dodano: 2018-07-27, 22:59 ]
Nikt nie wie?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 lip 2018, 07:38

Obstawiam że maglownica stuka. Może być luz na listwie.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 28 lip 2018, 23:37

repek92, Dzięki za odpowiedź, choć długo trzeba było czekać...
Coraz mniej ludzi na forum, coś się dzieje, czy po prostu mało kto się zna na rzeczy? <uoee>
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lip 2018, 13:19

Wakacje są :).

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 11 lis 2018, 23:44

Podepnie się pod temat. Oddałem auto z rok temu na regenerację maglownicy. Generalnie według mnie coś zj**li. Na karcie gwarancji napisali luzy usunięte w 80% a puka jak pukalo.... zbieżności też ustawić nie mogę. Niby ok a kierownica trochę w lewo sama się ustawia i wtedy jedZie prosto. Jak wyprostuje to skręca auto delikatnie w prawo. Tu jest moje pytanie. Czy mogli coś źle poskładać coś im się i ząbek obrucilo i dla tego ciągle mam kierownice źle ustawioną? Czy każdy magiel pasuje do 1.8t pół lift? Kupił bym używke i oddał do ref ale w innej firmie a potem podjechał na Montaz.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja