Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

syczenie z układu kierowniczego

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Calineczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2007, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk

syczenie z układu kierowniczego

Post autor: Calineczka » 09 maja 2013, 22:42

Witam Panie (?) i Panowie :)
W moim autku pojawił się niestety nowy dźwięk....wydobywa się on z okolic kierownicy, zmienia swoje natężenie a nawet zanika w trakcie kręcenia. To takie syczenie, jak by gdzieś tam była jakaś nieszczelność, która zmienia się podczas obrotu kierownicą.
Zajrzałem pod maskę...zbiorniczek na G200 jest mokry a o ile pamiętam nie był. Płyn jest, prawie pełno....nie wiem ile było i czy te mokre plamy pochodzą z jakiegoś wycieku...?
Jakiś czas temu autko było na warsztacie, naprawiali przekładnię, przy okazji zerwali taśmę w kierownicy (klakson, airbag) do czego nie chcieli się przyznać....zastanawiam się czy czegoś przy okazji nie zepsuli, źle złożyli....itp.
Zamieściłem filmik na YT, może pomoże Wam zdiagnozować problem, coś podpowiedzieć-bardzo proszę o jego obejrzenie i jakieś wnioski. Trochę się boję oddać autko na reklamacji bo szkód może być z tego więcej niż pożytku...




Obrazek

co robić? :|

p.s. jako że ÂŻonka dopiero mnie o tym poinformowała(Ona jeździ autkiem) to nie wiem jak to jest w czasie dłuższej jazdy, robi tak już ponoć drugi dzień...
Czy jechać z tym natychmiast do mechanika czy można jeszcze trochę pojeździć?Ile?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 10 maja 2013, 18:46

Ten dźwięk faktycznie wydobywa się z okolic kierownicy, czy może z pompy wspomagania albo z maglownicy???
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Calineczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2007, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Calineczka » 10 maja 2013, 20:13

Hej.
Dzięki za zainteresowanie. Nie jestem w stanie Ci dokładnie określić. Byłem dzisiaj u mechanika, umówiony jestem na następny piątek ze autko zostawiam.
Potem zdam relację co to było...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2013, 22:21

Calineczka pisze:Zajrzałem pod maskę...zbiorniczek na G200 jest mokry a o ile pamiętam nie był. Płyn jest, prawie pełno....nie wiem ile było i czy te mokre plamy pochodzą z jakiegoś wycieku...?
Calineczka, no to sprawdx ile masz tego płynu. Na pracującym silniku (bieg jałowy) odkręc korek i sprawdź na miarce czy poziom jest miedzy znakami.
Byc może nalali Ci za duzo i wywala nadmiar przez otwór w korku <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Calineczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2007, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Calineczka » 10 maja 2013, 23:07

...sprawdzę, tylko że od ostatniego jego nalewania to nie wiem ile miesięcy minęło, chyba nie zaczęło by teraz wywalać...?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 maja 2013, 20:16

Calineczka pisze:...sprawdzę, tylko że od ostatniego jego nalewania to nie wiem ile miesięcy minęło, chyba nie zaczęło by teraz wywalać...?
Od razu zaczęło by wywalać. Może jednak masz za mało oleju, może olej się też pienić i stąd te dÂźwięki. Pienienie oleju występuje przy nieszczelnościach w układzie, czy zapchaniu któregoś z przewodów ciśnieniowych, a także przy padającej pompie. Spróbuj na początek dociągnąć opaski na przewodach. Pięć minut roboty i może będzie dobrze. <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 maja 2013, 21:14

Calineczka pisze:...sprawdzę, tylko że od ostatniego jego nalewania to nie wiem ile miesięcy minęło, chyba nie zaczęło by teraz wywalać...?
No tego to akurat nie mogłem przewidzieć, wcześniej napisałeś tylko:
Calineczka pisze:Jakiś czas temu autko było na warsztacie, naprawiali przekładnię
Poza tym piszesz, że masz prawie pełno płynu w zbiorniczku a tyle nie powinno być.
Tylko nie wiem co mozesz mieć na mysli pisząc "prawie pełno" ???

Nie prościej sprawdzić poziom i będziemy wiedzieli na pewno ? <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Calineczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 gru 2007, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Calineczka » 12 maja 2013, 01:36

Dzięki za zainteresowanie Panowie :)
Dzisiaj dopiero zauważyłem, że na odkręcanym korku od wlewu jest bagnet z miarką wskazującą MIN i MAX. Płynu jest zdecydowanie powyżej MAX. Skombinuję jakąś strzykawkę większą i odessę do MAX. Czy to możliwe, że nalali za dużo a dopiero teraz w czasie pracy zaczyna go pod ciśnieniem wywalać na zewnątrz? Dlaczego nie robiło tego wcześniej? Chyba że robiło ale bez efektów dÂźwiękowych....
Dam znać jak się zachowuje po podebraniu nadmiaru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl