Przekładnia do S6
Przekładnia do S6
Witajcie.
Mam pytanie - czy do eSek maglownica jest taka sama jak np. do A6 2,7BT z servotronicem czy jest dedykowana tylko dla S? Moja się sypie i nie wiem czy mogę kupić po prostu przekładnie od zwykłego A6 z servotroniciem czy muszę regenerować swoją.
Mam pytanie - czy do eSek maglownica jest taka sama jak np. do A6 2,7BT z servotronicem czy jest dedykowana tylko dla S? Moja się sypie i nie wiem czy mogę kupić po prostu przekładnie od zwykłego A6 z servotroniciem czy muszę regenerować swoją.
TDI < V8 PB
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
smolaa, Na Twoim miejscu nie bawił bym się w montaż maglownic niewiadomego pochodzenia, które nieraz są demontowane z rozbitków. Kupisz, włożysz sporo pracy w przekładkę, a po kilku kilometrach okaże się że cieknie. Znam to ze swojego doświadczenia. Do C4 kupiłem używkę z gwarancją rozruchową i po dwóch tysiącach kilometrów lało się z niej jak z wiadra.
Teraz już są dość poważne i świetnie wyposażone w profesjonalny sprzęt firmy które zajmują się regeneracją i co najważniejsze masz do dwóch lat gwarancji
Jeśli jesteś z Gorzowa, jak masz w profilu to proponuję Ci poniższy link do tematu i to co w nim polecają koledzy truckman i długas, masz niedaleko
viewtopic.php?t=47889
Teraz już są dość poważne i świetnie wyposażone w profesjonalny sprzęt firmy które zajmują się regeneracją i co najważniejsze masz do dwóch lat gwarancji

Jeśli jesteś z Gorzowa, jak masz w profilu to proponuję Ci poniższy link do tematu i to co w nim polecają koledzy truckman i długas, masz niedaleko

viewtopic.php?t=47889
Warsztat, naprawy Audi A6.
Wszystko się zgadza. Nie zamierzam kupować używki, można kupić już zregenerowane i o takie mi chodzi, bo zdecydowania skraca to czas postoju samochodu. Inna sprawa - regeneracja niemal nigdy nie obejmuje wymiany zaworu ciśnieniowego servotronic, który na 90% mam uwalony, a takie zregenerowane mają takowe czujniki na wyposażeniu. W tym rzecz.
TDI < V8 PB
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Koledzy.......odswiezam temat, bo nadal nikt nie odpowiedzial na zadane w temacie pytanie.........Czy do S-ki sa takie same przekladnie co do zwyklych A6-ek??????? I jak sprawdzic czy mam servotronic czy nie???? I czy jak zamontuje przekladnie bez servotronica a w oryginale mam ten servotronic to bedzie wywalac jakis blad, np braku podlaczenia wtyczki???????
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Są na forum osoby, które to robią, np.:
profile.php?mode=viewprofile&u=49814
profile.php?mode=viewprofile&u=54072
profile.php?mode=viewprofile&u=49814
profile.php?mode=viewprofile&u=54072
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Mam już rozkodowany VIN. Mam przekładnię 1N1. Oznacza to, że jest bez servotronicaMazdomania pisze:Rozkoduj pełne wyposażenie auta. Jeśli będzie kod 1N3, znaczy, że w aucie pierwotnie był servotronic.Piotrek_85 pisze: jak sprawdzic czy mam servotronic czy nie????

[ Dodano: 2015-04-22, 14:57 ]
Pytanie do znających temat.........Żeby wymienić przekładnię kierowniczą w S6 C5 to jakie czynności są do wykonania i którędy należy ją wyciągać oraz z czym są największe trudności

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Poczytaj viewtopic.php?t=16560Piotrek_85 pisze:Żeby wymienić przekładnię kierowniczą w S6 C5 to jakie czynności są do wykonania i którędy należy ją wyciągać oraz z czym są największe trudności
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Kolego, tam jest opis wyjecia magla z TDI. W S6 jest motor 4.2, ktory zajmuje sporo wiecej miejsca. Ktos mi mowil, juz nie pamietam kto, ze owszem sa dwie sruby od gory, ktore odkrecasz, ale za chiny nie dostaniesz sie do tej trzeciej od spodu i do przewodow hydraulicznych. Podobno (chce to wlasnie ustalic) trzeba luzowac sanki i opuszczac caly silnik zeby wogole tam reke wlozyc. Ale chcialem zeby mi to ktos potwierdzil, czy aby to prawda. I co jeszcze moze mnie czekac w przypadku motoru 4.2 bo jednak sporo prac znacznie sie rozni od innych wersji silnikowych, mimo, ze czasem dotycza tego samego elementu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Ja prawdopodobnie już niedługo będę się za to zabierał, bo mechanicy kroją za tą usługę jak za zboże. Raz już wstawiłem auto na wymianę magla i oczyswiście koszt wymiany z paroma innymi czynnościami obsługowymi wyszło gruba ponad 400 złsmolaa pisze:Wymianę magla w S6 mam opanowaną więc jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało.
A to co Kolega wyżej napisał to bzdura.

Jeżeli byłbym w stanie zrobić to sam, to przynajmniej zaoszczędzoną kasę mógłbym przeznaczyć na zakup naprawde dobrej zregenerowanej przekładni z nową listwą zębatą.
Możesz kolego podpowiedzieć jak taka czynność wygląda w przypadku motorów 4.2

Da się wyjąć magiel bez kombinowania z opuszczaniem przedniej części sanek

Żadnych sanek opuszczać nie trzeba.
Z bardziej upierdliwych rzeczy ściągałem osłonę termiczną przy maglu - jedna śruba przy samej grodzi w miarę dobry dostęp ale do dwóch kolejnych trzeba trochę ręką pomacać. Druga rzecz to wydech, odkręcałem rurę od prekata, trzyma się na trzech śrubach, do jednej można dojść z góry po ściągnięciu zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy odchylić nie trzeba płynu sp szczać) do pozostałych dwóch od dołu. Do tego oczywiście trzeba rozpiąć wydech przy katach i opuścić ten fragment co by nam się ładny dostęp do śrub zrobił. Cała zabawa z wydechem tyczy się tylko lewej strony bo z lewej jest cała "centralka" maglownicy. Prawej strony nie ruszamy. Po wykonaniu tych czynności mamy już górki. Odpowiednie przedłużki i od dołu odkręcamy dolną śrubę mocującą magiel i węże hydrauliczne. Można to zrobić po omacku bez odpinania wydechu ale raz, że trzeba mieć chude ręce a dwa, że szkoda nerwów i zdrowia...Od góry podchodzimy do dwóch pozostałych śrub mocujących magiel, akumulator trzeba wyciągnąć. Tym sposobem mamy uwolniony magiel. Po demontażu kół, przekładnie wyciągamy bokiem, od lewej strony, Pamiętając oczywiście o rozpięciu przekładni i krzyżaka kolumny (schowek out, płaska 16 i torx chyba 40).
Brzmi to może trochę strasznie ale robi się w miarę sprawnie. O opuszczaniu sanek to z tego co kojarzę to nawet Elsa nie mówi...
Z bardziej upierdliwych rzeczy ściągałem osłonę termiczną przy maglu - jedna śruba przy samej grodzi w miarę dobry dostęp ale do dwóch kolejnych trzeba trochę ręką pomacać. Druga rzecz to wydech, odkręcałem rurę od prekata, trzyma się na trzech śrubach, do jednej można dojść z góry po ściągnięciu zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy odchylić nie trzeba płynu sp szczać) do pozostałych dwóch od dołu. Do tego oczywiście trzeba rozpiąć wydech przy katach i opuścić ten fragment co by nam się ładny dostęp do śrub zrobił. Cała zabawa z wydechem tyczy się tylko lewej strony bo z lewej jest cała "centralka" maglownicy. Prawej strony nie ruszamy. Po wykonaniu tych czynności mamy już górki. Odpowiednie przedłużki i od dołu odkręcamy dolną śrubę mocującą magiel i węże hydrauliczne. Można to zrobić po omacku bez odpinania wydechu ale raz, że trzeba mieć chude ręce a dwa, że szkoda nerwów i zdrowia...Od góry podchodzimy do dwóch pozostałych śrub mocujących magiel, akumulator trzeba wyciągnąć. Tym sposobem mamy uwolniony magiel. Po demontażu kół, przekładnie wyciągamy bokiem, od lewej strony, Pamiętając oczywiście o rozpięciu przekładni i krzyżaka kolumny (schowek out, płaska 16 i torx chyba 40).
Brzmi to może trochę strasznie ale robi się w miarę sprawnie. O opuszczaniu sanek to z tego co kojarzę to nawet Elsa nie mówi...
TDI < V8 PB